kristian08 Skrevet Desember 17, 2007 Share Skrevet Desember 17, 2007 Godagen folkens. Jeg har en liten dunke lyd i bakre venstre hjul. Sklei ut av en sving en dag det regnet og traff fortauet med hjulet. Det jeg lurte på videre er hva som gjør at den lyden er der..? Har en E36 316i, så det er trommel bak. Svogeren mente det kunne være et gåent hjullager.. Og om det er det, hvordan kan jeg sjekke det? Isåfall hvor kan jeg få kjøpt det..? (Vanskelig å bytte?) Selv tenkte jeg at trommelen fikk seg et lite smell siden hjulet er godt festet der, ergo lyden. Håper på hjelpsomme og positive svar.. Mvh Kristian08 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 17, 2007 Share Skrevet Desember 17, 2007 Det kan jo være lageret.. For å sjekke dette, må du jekke opp bilen å snurre på hjulet. Kan være vanskelig å skille mellom lyden fra diff og lager, men du bør merke forskjell fra andre siden. Du kan også holde en finger på fjæren for å sjekke om det kommer noen vibrasjon. Jeg kjøpte nylig et slikt lager hos vest bilutstyr bak jæger sentrum på kokstad. Kostet meg rundt 300kr(da med litt rabatter) Men har ikke prøvd å bytte ennå.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 17, 2007 Share Skrevet Desember 17, 2007 enkel jobb om du er litt nevenyttig. ingenting som sier til meg at lyden skal komme fra trommelen. men- lyden skal bli sterkere når du får belastning på høyre bakhjul. og muligens borte ved belastning på venstre hjul. merket det godt på en golf jeg kjørte en gang. lyden stiger med farten- ikke turtall eller gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2007 Ingen flere formeninger?? Hvor på nettet jeg kan kjøpe dette, evnt delenr.. Takk til dere som har svart =) Mvh Kristian08 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Har noen et bilde av mekanismen? Hvor hjullageret er og hvordan det eventuelt byttes.. Hvor mange hjullager er det snakk om?? Mvh Kristian08 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian08 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 dunke lyd. da er det ikke en hjul lager. hjullager lager en dure lyd. For me så kan det hør ut som en drivaksel knute som er ødelakt. Har du skjekket om bære armen er lik heil enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Ikke helt usansynlig att du har dunket fremre bærearm foring ut av posisjon, da får du dunkelyd, det kan også være foringen på toppen av bakdemperen noe som er en helt vanlig feil på e36. Lager lager ikke dunke lyder som sagt tidligere her i tråden, men selvføligelig aldri en regel uten untak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå