Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har da etter endel e36'er og utallige timer skruing og mekking bestemt meg selv for og lage en prosjektråd!

Historien

BMW eventyret begynte for meg i mars 2007 med denne 318'nen

dthh9l1omo577tfcptwt_thumb.jpg

kokte motoren etter en ukes tid

s9sjoji9i6ofydt6ce9t_thumb.jpg

og planet topp og fikk på ny toppakning,

z98f296it6qnl7g9ot4k_thumb.jpg

dette varte i ca 2 uker, før toppen for på nytt, dom som jeg var planet topp på nytt og på med ny toppakning, kjørte endel roligere en stund, men atter en gang for toppakningen! da vart det nok med kokefirermotor!

en m50b25 ble kjøpt inn og 4'er motoren skulle få sin siste time på lånkebanen 28.04.07 på NGK's treff!

kdbvh7ru80rezy5k13t7_thumb.jpg

Som sagt så gjort!

Ikke lenge etter

ble motoren revet ut, plukket i småbiter for så i ettertid kastet!

vxe88ytwx5yj1r1fjdzh_thumb.jpg

xx7qs19poh8siau6upaj_thumb.jpg

den nye 2.5 motoren ble satt inn,

62ygzcu2mdzuyglhhhq9_thumb.jpg

92gix08ufdfm41un7u7o_thumb.jpg

og den 22. Mai starta faanskapet og dette fungerte så si greit en god stund! helt til en dag i oktober da en viss calibra turbosak skulle kappkjøre.

Pga nedslitte sommerdekk (så og si slicks) og lokalsørpe på veien, endte kjøreturen i langt over 100 km/t en plass den helst ikke skulle havne..

I grøfta! sa farvell til den bilen, og leiting etter nytt karosseri var igang!

eusqvle4no2eh6n7lt8e_thumb.jpg

thj837m0kgzz10ni9d1t_thumb.jpg

en 325 turbo ble snubla over. men den gamle bilens liv endte ikke der,

da den nye hadde en gåen differensial var planen og ta den fra den "kræsja" e36'n og sette over.

dette skjedde en søndagskveld og vi hadde dårlig med tid, så vinkelsliper ble tatt i bruk

dette endte med "bæbulys" aka 2x brannbil og ett stykk rustobjekt av bmw igjenn

ckn4zmjo24kkp20jel7d_thumb.jpg

dagen derpå var heller ett ikke så vakkert syn

1j2115y2grck2313ec8b_thumb.jpg

qnorvgtzs1sxd5hvdd8l_thumb.jpg

fikk skaffet en annen diff og 325 turboen varte en måneds tid før toppakningen røk.

pga kompresjon ikke var senket i motoren.

6izjiws0mp9zqirblp0u_thumb.jpg

sjid85hpmz8w8lenugr5_thumb.jpg

Prosjektet:

For øyeblikket ble 318 motoren igjenn satt neddi for og ha kjøretøy mens 2.5 motoren overhales

i første omgang skal topp plukkes av og sprekktestes og planes,

tjukk ståltoppakning samt porting av topp.

bilder kommer snart!

Det som ellers er gjort / sjak gjøres med bilen:

Eksteriør

Angel eyes

Sideskjørt

M-sidelister

Skjermbreddere

Sommerfelger

M3-speil

Bakrutesenger

Spoiler

Bakfanger

Hellakkering

Understell:

M-understell

65-45 senk

Interiør er originalt helsvart og strøkent,

Motor:

M50B25

M3 3.2 litr dyser

Portet topp

Turbo T34x

Intercooler

dette er en liten liste med stikkord om hva jeg videre skal gjøre / skrive om!

Skrevet

hehehe, bli bra de vettu anya;) vart ikke så mye ijænn av di annjer bilan;) får håp de bli nå sykt av den nye som faktisk vaare da;) hehe:p å som vi itj bruke vinkelsliper på herre gangen, værtfall ikke uten brannslokkerxD

Skrevet

Morsomt prosjekt :) Husker jeg la godt merke til deg på lånke pga. du rævkjørte 318'n så godt :P Overhala motor og ny lakk så blir bilen konge :) Så deg i okstadbakken på lørdag og så du hadde fått på Angeleyes og da :)

Skrevet

da har jeg fått vært ute i garasjen og skrudd litt, skjer faktisk ting:P

har kommet så lankt som og skru av kammene nå, men pga mangel av en torx kopp blir det utsatt til i morgen! men plana er nå å få den av i morgentidlig, og få den trykktesta og evt. høvlet og portet!

slenger ved noen bilder!

vdaycd8ppsv9v5yczioy.jpg

jc7tvihu77dq0iv88io5.jpg

Turbo + manifoild

1gwjhb8e3wu17kdcu3ji.jpg

txw6dpchgjpn38ly8y3e.jpg

7wdiqlsc0n92gigv6xmt.jpg

Voksen intercooler: (skal holde til over 700 hk)

s2rl57yslaoc061zeb2m.jpg

x9915kz0iki1lt15um9i.jpg

M3 3.2 Liters dyser:

ijgwo1r6jft7c15yq6zc.jpg

pmtcx86wqcpxp5v37kn6.jpg

Bensintrykksregulator:

12tqduboy7dqksx3zqzg.jpg

Skrevet

skal du ha noe sterkere må du nok frese ned noen pyramideringer.. MLS er stålpakninger som ligger i mange lag:) lykke til:) og du MÅ lage en gromfilm når bilen er ferdig :lol:

Skrevet
og du MÅ lage en gromfilm når bilen er ferdig :lol:

har allerede en liten film av bilen FØR toppakningen røk, kun på snø doug, men er en liten smakebit av hvordan motorlyden er ;D

Skrevet

jees, MLS er turbopakning som jeg har forstått;) 1,8 er vell standar tykkelse vis man har lav komp stempel og slikt;) og den 3 er vell vis man vil lure ned komp i en org motor eller noe;) var fine bilder da:p tror du skulle hatt et prosjekt "fotokamera" åsså;D menmen, skal jøre mere med den nå da? annet en MLS pakning? mange hk skal du blåse inn i motoren? :D skal ikke ha datasprut lr noe da?;) er jo litt peen IC du har da;) vil ha sånn jeg åsså:P skal ikke ha turboen oppe da? ser du har genrør til å ha den nede;) er tøffest oppe :D å fåresten, skal du prøve gokjenne bilen med turbo eller?;)

Skrevet

gå for 3.5mm MLS + ARP fra ppf du,helt genialt,rask på å levere e dæm å,å du får det rett på døra :D

fett prosjekt,stå på :D

Skrevet
jees, MLS er turbopakning som jeg har forstått;) 1,8 er vell standar tykkelse vis man har lav komp stempel og slikt;) og den 3 er vell vis man vil lure ned komp i en org motor eller noe;) var fine bilder da:p tror du skulle hatt et prosjekt "fotokamera" åsså;D menmen, skal jøre mere med den nå da? annet en MLS pakning? mange hk skal du blåse inn i motoren? :D skal ikke ha datasprut lr noe da?;) er jo litt peen IC du har da;) vil ha sånn jeg åsså:P skal ikke ha turboen oppe da? ser du har genrør til å ha den nede;) er tøffest oppe :D å fåresten, skal du prøve gokjenne bilen med turbo eller?;)

ja bruker telefonen foreløpig! kommer bedre bilder snart!

tja, er vel gjort endel, som og skifte dyser, og chip er på vei!

får se hvordan bilen fungerer med det, om den fortsatt drikker så mye bensin, eller om jeg slenger på ett tillegsprut eller går for fult sprut da evt. haltech. som jeg har hørt endel om! men det får bli vårplaner, første prior er og få alt sammen med mls pakning, m3 dyser og chip

kommer nok til å ha turbo nede, pga "kjøligere" nede under bilen der luft passerer, og har ikke planer om og godkjenne før til sommers. så om jeg skulle være uheldig og bli stoppa før den tid er det en liten sjans for att onkel blå muligens ikke ser snurra!

ut i fra de opplysninger jeg har fått oppgitt skal det være rundt 307 hk ved 0.5 bars trykk med det oppsettet jeg har med dyser osv! så regner med og lade på 0.6, 0.7 med chip! så får vi se om vi havner på rundt 330 hk! er vel nok i første omgang! og til uten sprut og være! skal jeg ha noe mer bør jeg begynne og oppgradere turbo, noe som ikke skjer med det første iallefall

Skrevet

Bra å se at noen har motivasjon med skruinga :D Jeg har nesten tatt juleferie :P Må vel ut i garasjen imorgen og gjøre litt jeg også. Stå på, dette blir bra! Må få sitte på en tur når du er ferdig.

Skrevet

da har jeg fått trykktesta toppen og den hadde en sprekk mellom sylinder 3 og 4!

fra demonteringa:

ewzdc2pm73q8caygustm.jpg

a8esvewvjhppyz1798rp.jpg

r3909dxbi1csf0vs573d.jpg

79nwt23mspptgcsflzfa.jpg

p1m229ldg61sf7fks7g8.jpg

tyt45ix0q9jvhj1i2d1f.jpg

så ny topp ble henta fra den 325'n som brant!

så topp høvles i morge hos cylinder og motorservice, og toppakning rekner jeg med kommer i mellomjula så vidre montering skjer da:)

Skrevet
Bra å se at noen har motivasjon med skruinga :D Jeg har nesten tatt juleferie :P Må vel ut i garasjen imorgen og gjøre litt jeg også. Stå på, dette blir bra! Må få sitte på en tur når du er ferdig.

hehe! den er grei;) kan da vel likesågodt få prøve bilen:) er liksom litt mere stas enn bare å sitte på ;D

Du må no bare si fra en dag om du trenger hjelp til no skruing eller står fast:P har vel ikke stort og finne på i romjula da jeg går og venter på toppakning :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...