Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag på vei til jobb ser jeg plutselig etter oppstart at ingen ting virker i instrumentpanelet.. :(

Det er helt dødt... Speedo, turteller, drivstoff, temp, kjørecomputer, kilometerstand, tripteller ingen visning.

Prøvde å stoppe og starte igjen uten at dette hjalp.

Har lys i bakgrunnen av panel og bilen går - ingen problem der...

Kan dette være en sikring som har gått? og Hvor finner jeg eventuelt denne :?:

Takker for all hjelp!

Skrevet

tyder på at det er en sikring som er godt her eller et rele vet ikke hvordan det er på e39 men ta en titt i sikringsboksen, mulig den er under panseret;)

Skrevet

er nokk et rele som er gåent, kommer ikke på vilket men hadde et problem på e30 min. da brukte jeg fleksnesmetoden "deeeeooo" på dasjbordet å da virket d igjenn :D

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!

Denne gangen hjalp det med litt godsnakking :wink:

Alt var på stell da jeg startet den igjen i går ettermiddag..

Det er jo så himla kaldt om dagen.. Bilen synes det ikke er noe stas å være ute tenker jeg...

Skrevet

Til info:

Har hatt det samme med min forrige e39, problemet kom og gikk - til slutt viste det seg at det var problemer med en abs føler på bakhjulet (venstre side) som forårsaket "hikke" i systemet. Etter at denne var byttet var alt på stell.

• 4 years later...
Skrevet

Vet dette er en gammel tråd, men i stedet for å åpne en ny så kommenterer jeg heller i denne så blir det ferre tråder å søke gjennom for nestemann :)

Allurat det samme skjedde nemlig med min X5 i dag... den fungerte perfekt når jeg parkerte sist, men i dag var det absolutt ingen reaksjon i noen av instrumentene samt at kjørecomputeren var uten pixler. Backlight fungerer dog som det skal.

Jeg ser at trådstarter skriver at dette ordnet seg selv etter at bilen sto parkert en stund og det kan jo være jeg er like heldig.

Men uansett så er det jo ett eller annet som generer denne tilstanden og jeg lurer på om noen har funnet et konkret svar på hva dette skyldes?

Ser at det er nevnt abs-føler, men vil dette kunne påvirke f.eks bensin og temp-måler??

Antispinn fungerte også perfekt og det hadde jeg i alle fall ikke forventet hvis abs-føleren tuller?

Skrevet

Når jeg startet opp i morges var alt normalt igjen... Så da får jeg håpe det bare var en forbigående hikke. Dog en pussig sak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...