Gå til innhold

2000 318iA Touring

Sath
 Share

Anbefalte innlegg

Tok et par bilder sist jeg var i Trondheim i oktober, det var så kult lys utenfor denne bygningen. I tillegg var bilen nyvasket så jeg tok med meg kameraet. Bildene synes jeg ser helt spaca ut, jeg brukte en hel del tid på å treffe riktig blender og lukkertid samt litt HDR-filtrering. Man kan da få en hel del utav en stort sett original bil med rett lys.

[x]

Sorthvite og artistiske utgaver:

[x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt mine timer i bygningen der ja;) Stilig setting!

Jeg tror om du hadde tatt bort den difuse effekten på de sorthvite bildene ville det blitt mye bedre. Hvor lang lukkertid brukte du? Om du brukte ganske lang tid kunne du fått litt hjelp av en medhjelper med manuell blitz på svak styrke på sidene da bilen ble ganske mørk og forsvant litt i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt mine timer i bygningen der ja;) Stilig setting!

Jeg tror om du hadde tatt bort den difuse effekten på de sorthvite bildene ville det blitt mye bedre. Hvor lang lukkertid brukte du? Om du brukte ganske lang tid kunne du fått litt hjelp av en medhjelper med manuell blitz på svak styrke på sidene da bilen ble ganske mørk og forsvant litt i bildet.

Jeg husker faktisk ikke setup på kameraet akkurat på disse bildene. Jeg tok et hav av bilder som det var bare å skrote. Jeg var alene på tidspunktet, og dessuten er det kun tatt med kompaktkamera (Nikon P5000), og jeg har ikke blitz til det. Jeg kan prøve igjen til våren eller en klar vinterkveld, og låne meg et proff-kamera og en kamerat med blits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk ikke setup på kameraet akkurat på disse bildene. Jeg tok et hav av bilder som det var bare å skrote. Jeg var alene på tidspunktet, og dessuten er det kun tatt med kompaktkamera (Nikon P5000), og jeg har ikke blitz til det. Jeg kan prøve igjen til våren eller en klar vinterkveld, og låne meg et proff-kamera og en kamerat med blits.

P5000 er jo et veldig godt kamera:) Om du benytter deg av medfølgende programvare står absolutt alle innstillinger under info om bildet.

Synes det var fine bildet og bra setting altså. Og om du er alene så er det ikke så lett å gjøre noe med lyset for bygningen bak er rimelig kraftig belyst;) Veldig gøy å se at flere prøver å ta litt mer elegante bilder av bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...