Superbeetle Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Hei Jeg har kjøpt med ett sett med felger som jeg planlegger å bruke til våren. Bakfelgene er 10*18 et35 med 255/35-18 Regner da med å måtte valse hjulbuene litt bak, iallefall brette inn kanten. Har mulighet til å leie valse, men jeg lurte litt om noen hadde noen tips til hvordan å gå fram. Har f.eks hørt noe om å varme opp lakk/skjermer først... Noen som har noen tips? Regner forøvrig med å slippe den verste valsingen (pga høyt/riktig ET), altså at skjermkanten stikker rett ut, gjerne med sprekker..
morteym Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Vet ikke om jeg misforsto den setningen, men det er høy ET som gjør at du må valse når felgen er så bred. Ang oppvarming så må du ikke ha det for varmt. Varmer du opp for mye kan du få varmgang i skjermen, og det kan ruste fortere. Mener jeg har hørt 60 grader er passe.
Ron Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Husk å ta det pent å forsiktig du.. Er nesten helt umulig å ta hele buen i ett drag,så du burde ta først toppen,så høyre - venstre side. Justere inn å ut vær gang. Vinkelen på Hjulet er VIKTIG å holde styr på. For brå vinkel vil skade skjermkant,juster mere å mere, helt du til slutt har lakt kanten i kant med skjermbue. Det som sakt er viktig er å ta det ordentlig piano.. når det gjelder varme,så er det for at lakken ikke skal sprekke, noe som du vil merke er meget vanskelig. Men ang temperatur,så er en enkel regel å legge håndbaken på skjermen,å da skal det være rimelig lik temp. 60 grader er for mye,da kan du skade lakken. Lakken sprekker nok der du legger inn kanten,viktig å ha på noe anti rust der lakken slipper. må bare si det igjen.. ta det rolig du,det som er trikset -Ronny-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå