xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Hallo.. Det er vel nå de store problemene begynner, men I dag begynte jeg å høre en merkelig skrapelyd i motoren. Motoren går fint, tempen er som den skal, olje er som den skal, men det luktet litt "svidd" når jeg åpnet panser isted, samtidig som det er en skrapelyd/tikkelyd.. Jeg tenker nå, faen hva skal jeg gjøre? BIlen går normalt, men kan det være noe skikkelig gale som har skjedd? Jeg kjører bilen normalt så aner ikke hvordan dette skulle skjedd. Det jeg lurer på nå er hva jeg må gjøre, hva dere kan tenke dere det er? Er det noen her fra bergen med god peiling som kunne sjekket opp i det? Håper på kjappe svar!
xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Har forhørt meg litt rundt og det blir sagt at det er mest sansynig registerkjeden som er gåen.. Spørsmålet er da, noen som vet om noen i bergen som kan ta det privat eventuelt?
Stonescream Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg tenker nå, faen hva skal jeg gjøre? Jeg tenkte, faen kan det være at jeg har dette problemet også? Får lukte og sjekke litt på min M50B20 når jeg kjører i morgen. Torstein Lykke til med fiksing
xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Jeg tenker nå, faen hva skal jeg gjøre? Jeg tenkte, faen kan det være at jeg har dette problemet også? Får lukte og sjekke litt på min M50B20 når jeg kjører i morgen. Torstein Lykke til med fiksing Er egentlig tragisk hele greien.. Kjøpt bilen for noen mnder siden også skjer dette... Hater slike ting mildt sagt.. Nå får jeg den mest sansynlig på verksted så de kan sjekke hva som egentlig er gått fyken, så holder jeg dere oppdatert..
Fliid Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Er ikke bare registerkjede strammeren som har tatt kvelden tildels da? Bare en tanke
Pusets Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Prøv å kjenne på ventilator om det vannpumpa ikke goen.
BreitBau Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Reg kjede skal jo i utgangspunktet vare evig, selv om man bør bytte det etter 180 000 (tror jeg det sies).. Når jeg sjekket reg.kjedet mitt så så det like fint ut.. Både drev og tenner.. Og mitt er gått 225 000... Er mye det KAN være.. Har du Vanos?
just_me Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Min er og sånn, har fortsatt gått fint i 6-7-8 mnd
xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Hei folkens! Nå er bilen kommet i et varmt verksted. Fyren som jeg snakket over tlf hadde rett til det han trodde var feilen som han nevnte over tlf.. Det var viftereimen, altså den reimen som er på de hjulene i nedkant av motoren foran. Det hjulet og reimen gikk ikke rundt, den hang.. Jeg fikk start på motoren igjen på verkstedet, men den dauet ikke da.. veti kke hvorfor den dauet et par ganger her hjemme? Noen forslag til det? Ellers håper jeg det bare er det som er gale..tross alt =)
xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Gikk ikke viftereima rundt? Det ene hjulet stod fast så..hehe
just_me Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Ja men gikk ikke reima rundt fordet? Hvilket hjul var det?
xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Ja men gikk ikke reima rundt fordet? Hvilket hjul var det? Jeg så ikke så nøye på det, men var vel strammehjulet? Reimen stod stille idet jeg så på den..
just_me Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Okei, så det var ikke registerkjeden altså.. Har nesten samme problem skjønner du kjekt å vite..
xZoPpY Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Okei, så det var ikke registerkjeden altså.. Har nesten samme problem skjønner du kjekt å vite.. Trodde også at det var denne, men takk gud for at det ikke var den..bare han ikke ringer og sier d er den og, hehe, neida.. hadde det vært kjeden hadde ikke motoren startet Vi får krysse fingrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå