LodeRunner Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg bare lurer... Jeg ser stadigvekk folk som starter kald bil, og kjører avgårde med fullt turtall.. tulling tenker jeg da
e30 tic Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg bare lurer... Jeg ser stadigvekk folk som starter kald bil, og kjører avgårde med fullt turtall.. tulling tenker jeg da JA! gjør det faktisk på alle di gammle dritt bilene mine.. i motsetning hadde jeg en sierra i et år, den brukte mer olje en besnin og manglet derfor alltid masse olje, den var på sperra ver eneste dag uansett varm eller kald, men klarte jo aldri å bli kvitt dritten får vondt i sjela av folk som ligger på sperra ut av parkeringsplasser med klapprende løftere, og kammer uten smørning. så kan du spørre: hvor mange er det som lar bilene sine gå seg "kalde" etter hard kjøring.. feks parkerer fint i garasjen med en rødglødende turbo.
Fliid Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Tja, god og varm og god og varm. Den mulgiheten har da ikke jeg om det er tanke på 95c driftsvarm. hehe, kjører med 80c termostat, men blir god og "varm" før den føler det fine turtall
Ad|oS Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Passer alltid på at temperaturmåleren kommer seg opp på drifttemp, samt lar den går der en liten stund før jeg trør på skikkelig. Prøver å holde meg under 3000 med kald motor
Azeton Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Nå som det har vært minusgrader ute har jeg latt bilen gått på tomgang i 5-10min. så har jeg kjørt til motoren har blitt varm! da har jeg 80c på vann. er 80c thermostat. så når den har kommet til 80c kjører jeg bilen opp til 3500rpm ikke fullgass da. Så etter at oljetempen kommer seg på 70++ er det bare å tråkke på
Tommy Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Kjører aldri motoren over 3000rpm, før oljetempen har passert 80 grader. Dette er ca 10km kjøring i 10+gr. Dette gjelder GT'en. 118d'en har ikke oljetemp måler, så der bruker jeg sunn fornuft, å tar det rolig de første 15-20 minuttene.
Gunnar Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Gir selvfølgelig aldri på med kald motor uten at jeg må. Med 7ern er det forsåvidt aldri noe problem heller, siden den har 2500rpm i 140km/t. Det var mer jobb å "holde igjen" med M5en. Vær obs på at oljetempen fortsatt kan være ganske lav selv når vanntemperaturen er ved driftstemp.
mAZE Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Venter stortsett alltid til det er drifttemp på alle bilene mine, før jeg begynner å bruke den litt ekstra.
Mexos Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg er alltid snill med motoren når den er kald.
Arild G. Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 holder meg også under 3000rpm de første 15-20minuttene
hagenisse Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Med Z3'en er jeg vel egentlig sjelden over 4000 rpm - bortsett fra på bane. Så ja...
Hyggmaister Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Skal aldri voldta annet enn peugot 106, sierraer og andre drittbiler på kald motor lengre. Slutta med dette etter leie erfaringer Hehe...Nå er jeg snill som et lam fram til bilen er skikkelig driftsvarm
Rovderacing Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Lar m5n stå å gå i 4-5 min kvar gong eg starter kald uansett.. så luffer eg til oljetempen kjem opp. Er elektronisk sperre på 4000, som flytter seg etter kvart bilen blir varm, men har ingen planer om å teste denne. Blir kvalm når eg ser folk tømmer gir på kald motor, da er du ikkje gla i bilen din
mhane Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Oppkjøring og nedkjøring av maskineriet er en selvfølge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå