Nordmannen Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 noen som vett ca hest enn kan oppnå med 1,5 bar i ladetrykk på ein m20b25... husker ikke hva kompen er i motoren min.. men den er senka noe med og dreie av orginal stempla... motoren er totalt overhalt og blokka er oringa... toppen er og porta og sveist, forbrenningskammer er ombygd.... men hvor mye hest kan jeg oppnå CA ve 1,5 i trykk?????
Nordmannen Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 sikkert ikke lett og svare på .men lurer bare på sånn ca hest?? kan jo tillføye at jeg skal ha datasprut osv...
Nordmannen Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 turboen heter garret GT husker ikke nr her og nå.. men skal holde opp til ca 500hk
conan Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Eneste måten og finne ut av det er vel og ta den en tur i bremsebenken.
Sir Hofstad Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Vanskelig å svare på da drivstofflevering,timing,eksos,tilstand på motor osv spiller inn. regner med du skal ha IC på slikt trykk?
325ixturbo Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 tommelfinger regel er 1.5 bar= 150% mere enn orginalt ca 430 hk
Yngve Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Her er jo en kalkulator du kan få ett noenlunde svar!http://www.bsmotor.com/restricted/kalkuler.html
Azeton Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Hvem er det som kjører orginal motor på 1.5bar? da skal du nok ha modifisert det meste:)
oddis Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Med orginal M20B25 8,8:1 komp (Som er det orginalt laveste) så tar du kanskje noen få pull på 1,5 bar, sett at tenning og bensin er helt perfekt justert. Kompen er noe for høy til å leke med 1,5bar. Ihvertfall med orginal topp og forbrenningskammer. 0,9-1 bar vet jeg det er svensker som kjører med på orginal konfigurasjon og dette har holdt en stund. Men nå er en brukt motor ganske individuelt slitt og kan vise seg å ta kvelden etter ett pull, mens en annen kan holde 300. 1,5 bar er bare for mye i lengden. Blir et sylindertrykk med rimelig heftige verdier!
Dirty Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Er det ikke 0.5bar på orginal motor som er det optimale ?
Azeton Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Er det ikke 0.5bar på orginal motor som er det optimale ? Fins ikke noe trykk som er optimalt. Hvis du mener hva motoren tåler, så er det rundt 0.5bar Du kan kjøre litt høyere hvis du vil. Men det er avhengig av kompen også
Morty999 Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 8,8 i komp og 1,5 bar for mye? er det for noe tull.. cossie folka kjører 10.5 i komp å lader 3,2 bar osv de.. så tåler det så lite dissa bmw motorene?
Gjest Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 8,8 i komp og 1,5 bar for mye? er det for noe tull.. cossie folka kjører 10.5 i komp å lader 3,2 bar osv de.. så tåler det så lite dissa bmw motorene? Nå må du huske på at cosworth orginalt hadde turbo, det har ikke m20b25. Men dette spørsmålet finnes det ikke noe eksakt svar på. Det kommer helt an på hvor mye man gjør med motoren og vil variere fra motor til motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå