Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

lurte på hvor lambasondene ligger på en 520i 24v vanos 94mod.

er den vanskelig å fjerne/bytte.....

er d rett at viss den ryker så jukser bilen noe voldsomt. dårlig drag og slikt...........

Skrevet

hvordan finner jeg ut at den rette coilen da.

dra ut ledningen en og en?

bytta de gummihettene. tre av de manglet nemlig den gummiringen nederst. men hjalp ikke stort.

Skrevet
hvordan finner jeg ut at den rette coilen da.

dra ut ledningen en og en?

bytta de gummihettene. tre av de manglet nemlig den gummiringen nederst. men hjalp ikke stort.

Ja, er bare å dra ut en og en.. Når motoren ikke går noe dårligere så har du funnet riktig.

Skrevet

PÅ min 1990mod BMW 525i 24vent M50, så befinner Lambda i forkanten av katalysatoren. Koblingen befinner seg et sted under bremsekraftforsterkeren, festet til motorblokken.

Når bilen fjusker, så kan man koble fra lambda ved å koble fra denne kontakten og hvis da bilen går normalt, så er Lambda gåen.

Men det kan være andre årsaker til at Lambda ryker og en ting er at bensintrykkregulatoren er defekt slik at bensintrykket blir feil.

Andre årsaker er defekte coiler som sørker for uforbrent bensin kommer inn i katalysaoren og lambda.

Billigst er universal-lambda fra Motornord i Sverige. Den koster 500-600kr inkl frakt og toll. Orginalt koster den 1800kr.

RS

går d ann å skru ut lambasondene og teste om bilen går jevnere. og hvor ligger den
Skrevet

GS Bildeler har tegninger på hvor lambda er montert!

ok. men har du bilde som forklarer hvor den ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...