oddis Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Her om dagen mottok jeg litt harde førjulsgaver. Tenkte jeg kunne dele litt av øyebalsamen med dere På posten hentet jeg to pakker.. Den ene kommer fra tinycars.no.. (beklager at noen av bildene ble dårlige, har kamera med autofokus sjukdom). Den andre fra fireringar.com.. Tro meg, skinnet bedrar!: For på innsiden.. En E30 M3 Alpina B6 fra Minichamps i 1:18, håndmoddet av et modelltuningfirma! Denne er så senket/svære felger at hjulene sitter bom fast! Intressante hjulvinkler... Dette bildet reflekterer godt hvorfor jeg digger E30 så mye som jeg gjør, linjene er....ubeskrivelige! Alpina interiør: Motor, uhyre detaljert Bakstilling: /Det var dessverre noen få 'slarker' i B6n som jeg føler jeg må nevne: Venstre bakhjul datt av da jeg løftet den opp av eksen og snudde den oppned for å titte på den. En mikroskopisk bulk akkurat der man henter opp panseret (merkbar) var det også. Alpina merket på felgen som løsnet datt også av. Merbar slark var det også i venstre sjåførdør kontra høyre (dette var også problemet med 320i'n, se under). Minichamps 'barnesjukdom'? Felgproblemet og klistremerket er i og for seg ikke noe stort problem, det kan jeg fikse, men bulken på panseret var litt ergelig.. Er tydelig negelmerke på oversiden også, så det lukter sjødesløs fabrikkansatt.. Verdt å merke seg er at tinycars.no ikke kan klandres for dette, pakkene var helt forseglet og uåpnet. Så det er isåfall produksjonssvakhet. Hvis noen av dere andre som har indentiske biler som opplever de samme feilene kunne tatt kontakt hadde jeg vært takknemlig! :)/ Bil nr to er også en E30 - i sitt rette element! Produsert av Autoart, 1:18. E30 M3 DTM Warsteiner J. Cecotto! Etter en nøye sammenlikning av understell og motorrom viser det seg faktisk at DTM bilen er enda mer detaljert, iallfall i understell, enn Alpinaen(!). Mellomakselen gjennom traversen er også helt riktig på DTM bilen. Panserholder har den, noe jeg savner hos Alpinaen. Alt i alt, to fantasktiske biler!! Mer følger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Neste bil er en skikkelig klassiker, mildt sagt spektakulære(/kontroversielle) linjer! Produsert av Minichamps, 1:18 Justerbar bakvinge! Dessverre var ene innsugstratten i annen høyde enn de tre andre.. men det er under utbedring. Bil nr. 4 er en som flere her på forumet har kjennskap til.. hagenisse, vil du tippe? Nettopp, en Z3 M Coupe fra UT models. 1:18. enda mer følger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Som dere sikkert har sett på enkelte bilder har det sniki seg med visse Audiprodukter Pakke nr. 2 kommer fra en audimann som driver fireringar.com. Så de som ikke orker å se Audi's råeste doninger fra 80 tallet kan lukke øynene eller scrolle fort forbi.. Her befant det seg litt av hvert. Bil nr 1 Audi Sport Quattro, 1:18 fra Autoart. Et kunststykke av en bil!! Detaljer jeg sjelden ser maken til! Über! Bil nr 2 er dens prisvinnende bror: Det kom også 2 stk 1:43 biler. Bildene taler vel for seg selv? enda (!) mer følger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Og til slutt litt random bilder av bilene sammen. Jeg får frysninger, 80 tallets to råeste biler! Slående likheter! For de som vil se absolutt alle bildene (ca 140stk), se her: http://s253.photobucket.com/albums/hh71/oddis3/ Det var det, God Jul folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Grei julegave til deg selv dette ja. Vurderte sterkt å kjøpe meg noen selv også til jul, men lot være for de pengene skal heller gå til bil. Men når den er kjøpt blir det nok et par modeller på meg også... Du får prøve å ta dem med ut i "virkligheten" og se om du klare å plassere dem slik at du får bilder som ser ekte ut hehe Forresten hefitg bredde på den 320'n!Sånn i forhold til de andre E30. Når det gjelder M3 street-bilen burde du bare ta kontakt med forhandler. De ordner nok opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 fy flate så rått..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Fin liten bilpark du har skaffet deg der ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Tøft Men skal ikke alpina b6 ha rekkesekser? Denne har jo vanlig firer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Mye tøft der Er det 1:18 skala? Selv har jeg kjøpt en Porsche 911 (993) limited edition,laget 1995 eksemplarer av 1:43 skala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 Alle de løse bilene er 1:18 skala. Bare de to Audiene på deksel som er 1:43. Skal forsøke å få tatt noen bilder av de da de kommer inn i skapet sammens med de andre. Men det får bli med et annet kamera. Blir antakelig et speilrefleks over nyttår, så vi får se. Og litt bedre lysforhold. Jeg har satt M3ene slik at hver morgen når jeg står opp av sengen er det første jeg ser M3ene.. Gir giv til en ny dag Hehe. Ønskene for neste år må være BMW McLaren F1 gateversjon. En Ferrari Enzo eller Ferrari F40 lightversjon i 1:12 hadde heller ikke vært av veien. Men 2990kr pr stk blir en effektiv festbrems.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Er det Kyosho sine du sikler på? Har lyst på de Ferrariene jeg også Har en Porsche 996 fra Hot Works også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrexX Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 peeent! lyst på den alpina m3'en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 Hovedsaklig Kyosho sine jeg referte til med den prisen ja (diecast.no). Ellers har jo Tamiya noe også.. men vil ha pre assembled, har ikke tid (og tålmodighet) til å sitte å pusle sammen de. http://www.forum-auto.com/automobile-pr ... et2268.htm Men hadde lett tatt en McLaren F1 street versjon i 1:12 før de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Kan jo ramse opp bilene jeg har da.. Alle bilene er størrelse 1:18 Hvis ikke annet står! BMW E30 M3 BMW E30 M3 DTM Steve Soper BMW E36 M3 DTM (1:24) BMW M roadster BMW Z8 BMW Z4 (1:24) BMW 745i Dodge viper srt/10 Ford svt F150 lightning (1:24) Opel kadett Volvo PV Porsche 911 carrera carbriolet Lamborghini Diablo Lamborghini Diablo SV Ferrari F40 Ferrari F50 Ferrari GTO 2 stk Ferrari 550 Maranello Ferrari 360 Modena Ferrari 355 Ferrari 348 tb (1:24) chevrolet corvette C5 Chevrolet Corvette Bugatti EB 110 (1:24) Mini Cooper Volkswagen New Beetle Tror ikke jeg har glemt noen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 du trenger deg en dame...og et skikkelig ligg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå