Gå til innhold

OT: Litt harde førjulspakker! (Modem killer).

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Her om dagen mottok jeg litt harde førjulsgaver. Tenkte jeg kunne dele litt av øyebalsamen med dere :)

På posten hentet jeg to pakker..

Den ene kommer fra tinycars.no.. (beklager at noen av bildene ble dårlige, har kamera med autofokus sjukdom).

001.jpg

Den andre fra fireringar.com..

003.jpg

Tro meg, skinnet bedrar!:

74.jpg

For på innsiden..

143.jpg

152.jpg

En E30 M3 Alpina B6 fra Minichamps i 1:18, håndmoddet av et modelltuningfirma! Denne er så senket/svære felger at hjulene sitter bom fast!

64.jpg

28.jpg

2.jpg

Intressante hjulvinkler... :P

98.jpg

Dette bildet reflekterer godt hvorfor jeg digger E30 så mye som jeg gjør, linjene er....ubeskrivelige!

120.jpg

Alpina interiør:

131.jpg

137.jpg

Motor, uhyre detaljert

32.jpg

56.jpg

56.jpg

Bakstilling:

166.jpg

139.jpg

/Det var dessverre noen få 'slarker' i B6n som jeg føler jeg må nevne: Venstre bakhjul datt av da jeg løftet den opp av eksen og snudde den oppned for å titte på den. En mikroskopisk bulk akkurat der man henter opp panseret (merkbar) var det også. Alpina merket på felgen som løsnet datt også av. Merbar slark var det også i venstre sjåførdør kontra høyre (dette var også problemet med 320i'n, se under). Minichamps 'barnesjukdom'? Felgproblemet og klistremerket er i og for seg ikke noe stort problem, det kan jeg fikse, men bulken på panseret var litt ergelig.. Er tydelig negelmerke på oversiden også, så det lukter sjødesløs fabrikkansatt..

Verdt å merke seg er at tinycars.no ikke kan klandres for dette, pakkene var helt forseglet og uåpnet. Så det er isåfall produksjonssvakhet. Hvis noen av dere andre som har indentiske biler som opplever de samme feilene kunne tatt kontakt hadde jeg vært takknemlig! :)/

Bil nr to er også en E30 - i sitt rette element! Produsert av Autoart, 1:18.

103.jpg

E30 M3 DTM Warsteiner J. Cecotto!

86.jpg

117.jpg

127.jpg

:twisted:

122.jpg

114.jpg

71.jpg

66.jpg

135.jpg

159.jpg

Etter en nøye sammenlikning av understell og motorrom viser det seg faktisk at DTM bilen er enda mer detaljert, iallfall i understell, enn Alpinaen(!). Mellomakselen gjennom traversen er også helt riktig på DTM bilen. Panserholder har den, noe jeg savner hos Alpinaen. Alt i alt, to fantasktiske biler!! :D

Mer følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste bil er en skikkelig klassiker, mildt sagt spektakulære(/kontroversielle) linjer! Produsert av Minichamps, 1:18

168.jpg

119.jpg

81.jpg

73.jpg

144.jpg

102.jpg

Justerbar bakvinge!

87.jpg

59.jpg

100.jpg

96.jpg

70.jpg

Dessverre var ene innsugstratten i annen høyde enn de tre andre.. men det er under utbedring.

161.jpg

60.jpg

123.jpg

82.jpg

51.jpg

37.jpg

Bil nr. 4 er en som flere her på forumet har kjennskap til..

hagenisse, vil du tippe?

141.jpg

Nettopp, en Z3 M Coupe fra UT models. 1:18.

99.jpg

72.jpg

6.jpg

83.jpg

:bmw:

58.jpg

91.jpg

77.jpg

enda mer følger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sikkert har sett på enkelte bilder har det sniki seg med visse Audiprodukter :lol: Pakke nr. 2 kommer fra en audimann som driver fireringar.com. Så de som ikke orker å se Audi's råeste doninger fra 80 tallet kan lukke øynene eller scrolle fort forbi..

Her befant det seg litt av hvert.

Bil nr 1

004.jpg

Audi Sport Quattro, 1:18 fra Autoart. Et kunststykke av en bil!! Detaljer jeg sjelden ser maken til!

153.jpg

Über!

34.jpg

133.jpg

84.jpg

151.jpg

88.jpg

57.jpg

104.jpg

108.jpg

Bil nr 2 er dens prisvinnende bror:

111.jpg

35.jpg

=P~

13.jpg

158.jpg

134.jpg

76.jpg

Det kom også 2 stk 1:43 biler. Bildene taler vel for seg selv? ;)

138.jpg

7.jpg

12.jpg

enda (!) mer følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei julegave til deg selv dette ja. Vurderte sterkt å kjøpe meg noen selv også til jul, men lot være for de pengene skal heller gå til bil. Men når den er kjøpt blir det nok et par modeller på meg også...

Du får prøve å ta dem med ut i "virkligheten" og se om du klare å plassere dem slik at du får bilder som ser ekte ut hehe

Forresten hefitg bredde på den 320'n!Sånn i forhold til de andre E30.

Når det gjelder M3 street-bilen burde du bare ta kontakt med forhandler. De ordner nok opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de løse bilene er 1:18 skala. Bare de to Audiene på deksel som er 1:43.

Skal forsøke å få tatt noen bilder av de da de kommer inn i skapet sammens med de andre. Men det får bli med et annet kamera.

Blir antakelig et speilrefleks over nyttår, så vi får se. Og litt bedre lysforhold.

Jeg har satt M3ene slik at hver morgen når jeg står opp av sengen er det første jeg ser M3ene.. Gir giv til en ny dag :D Hehe.

Ønskene for neste år må være BMW McLaren F1 gateversjon. En Ferrari Enzo eller Ferrari F40 lightversjon i 1:12 hadde heller ikke vært av veien. Men 2990kr pr stk blir en effektiv festbrems.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaklig Kyosho sine jeg referte til med den prisen ja (diecast.no). Ellers har jo Tamiya noe også.. men vil ha pre assembled, har ikke tid (og tålmodighet) til å sitte å pusle sammen de.

large07.jpeg

top_enzo.jpeg

large05.jpeg

http://www.forum-auto.com/automobile-pr ... et2268.htm

Men hadde lett tatt en McLaren F1 street versjon i 1:12 før de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ramse opp bilene jeg har da..

Alle bilene er størrelse 1:18 Hvis ikke annet står!

BMW E30 M3

BMW E30 M3 DTM Steve Soper

BMW E36 M3 DTM (1:24)

BMW M roadster

BMW Z8

BMW Z4 (1:24)

BMW 745i

Dodge viper srt/10

Ford svt F150 lightning (1:24)

Opel kadett

Volvo PV

Porsche 911 carrera carbriolet

Lamborghini Diablo

Lamborghini Diablo SV

Ferrari F40

Ferrari F50

Ferrari GTO

2 stk Ferrari 550 Maranello

Ferrari 360 Modena

Ferrari 355

Ferrari 348 tb (1:24)

chevrolet corvette C5

Chevrolet Corvette

Bugatti EB 110 (1:24)

Mini Cooper

Volkswagen New Beetle

Tror ikke jeg har glemt noen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...