-Sammy Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 Hva er egentlig vitsen med karbonpanser når man bare skal lakkere det i bilens farge ? (jeg skjønner de som kjører bane og er gnien på kiloene, men det tror jeg ikke er tilfellet her) Bilen ellers er jo rå og jeg syns den forsvarer karbonpanser, evt. delvis lakkert langs profilene eller om det hadde vert mulig å blandet noe av bilens farge i klarlakken sånn man fikk et slags "slør" av bilens farge over karbonen. Det ville tonet det ned litt og blandet det bedre inn med resten av bilen, samtidig som det fortsatt er mulig å se at det er karbon. (EDIT: jeg er ikke helt våken her, trodde det gjaldt bilen på første bildet. Den syns jeg passer med synlig carbon. Men så har jeg sett andre som ikke kler det. Det må vær en viss helhet inne i bildet. Sort bil er vel ofte lettest å komme unna med, har man da noen rå felger og litt annet som er racing-preg over så blir det gromt det. Jeg er heller ikke noen lakkerer så metoden jeg beskrev ovenfor er bare noe som virket litt logisk for meg nå, ikke sikkert at det gjør det imårra Men håper du skjønnte hvor jeg ville hen da.) Kunne vi fått sett noen bilder av bilen panseret skal på ?
Hyggmaister Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 M5 - ingen sportsbil? "neivel". Selvølgelig er den for stor til å hevde seg mot en 3-serie med samme motor, men her trenger man ikke være redd for å fremheve racinglooken, om en kaller karbonpanser for det! Klarlakk, evt bruk remitos forslag, noe jeg tror ville sett utrolig rått ut!
2mMy Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 ville godt for mørk klarlakk, evt fade over til ren klarlakk på bulen! =)
Fredrik Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 Jeg ville ha valgt en sort lakk... at du vet at det er et karbonpanser er vel egentlig godt nok i forhold til den evt. kjøredynamiske gevinsten du har fått ved å redusere bilens tyngdepunkt...
Diesel power Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 M5 - ingen sportsbil? "neivel"D M5 har fantastiske egenskaper, og er også en av mine(mange) store drømmer. Men ser man denne i lys av sportsbiler, M3, 911, Corvette osv osv, så havner den nesten i klassen muskelbil. Ingen tvil om at den hevder seg i akselrasjon mot mange av bilene i denne klassen, men det gjør også Bentley med sin store limo for å sette det på spissen. Ordet dynamisk som Fredrik skrev over, (og som jeg og Fredrik forøvrig ikke er helt enig i hva betydning vi skal legge i det, skjønt jeg tror vi forsto hverandre), er ordet du kanskje leter etter. Bilen overgår i mine øyne det meste, og kanskje alt i sitt segment. Audi og Mercedes er vel de mest iøynefallende konkurentene, men de virker på langt nær å ha prioritert det dynamiske like høyt. Motormessig er de fult på høyde i dette "kappløpet". Så, det er ingen tvil om at M5 er et stk ingeniør-kunstykke, men den har ikke forutsettninger for å kunne kalles en sportsbil. Ihvertfall ikke den term jeg ville satt på denne bilen Det ble litt off-topic Når det gjelder lakk/ikke lakk igjen. I mine øyne ville ett ulakkert panser på en slik bil lignet noe man ville gjort i Japan med en Galant eller Accord i sammen med en 5m² hekkspoiler. Håper jeg ikke fornærmer noen så voldsomt nå Ett lakkert panser av denne typen ville kanskje gitt bitte litt laver tyngdepunkt som Fredrik sier, men det estetiske med dette var bulen på panseret, og jeg tror over 90% av befolkningen ville reagert på dette, selv uten særlig kjennskap til bil. Det lyser liksom stor biseps av det
robertdn Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Skrevet Januar 2, 2008 Oida, her var det mange delte meninger Bilen har relativt orginalt utseendet i dag (som på bildet over, bare senket, slik som det under) Forøvrig på norske skilter siden i sommer! Har ingen planer om flere "mods" på utseendet for øyeblikket, men unntak muligens karbon bagasjelokk, men har ikke funnet noen som ser bra ut enda. Heller nok mot en eller annen kombinasjon av klarlakk/delvis lakkering, liker jeg ikke det etter en stund er det jo bare å fullføre lakkeringen. Hvorvidt M5 er en sportsbil kan nok diskuteres, den holder helt klart følge med mange av sportsbilene, også på bane, men det er fortsatt en 4 dørs sedan Regner med å få lakkert panseret i løpet av Januar, kan legge ut noen bilder av resultatet da. Det var forøvrig "bulen" på panseret som fikk meg interessert i dette, da jeg syntes det er en nøktern men kul styling. E39 begynner jo å dra litt på årene, så greit å fresh'e den opp litt forsiktig
robertdn Skrevet April 12, 2009 Forfatter Skrevet April 12, 2009 Vorsteiner i USA. Det panseret jeg har er uten "vents" og var kjøpt gjennom en group buy på M5Board, da det var mange (20-30 stykker) som ville ha uten. Det som er tilgjengelig nå er http://www.vorsteiner.com/bmw/5Series/E ... -Hood.aspx som er veldig kult, men kanskje litt drøyt. Jeg betalte ca 10k med transport, muligens det blir noe dyrere siden det ikke er en "group buy". Mitt er forsåvidt delvis ødelagt nå, da vifta eksploderte etter at viskoselageret låste seg. Masse sprekker i klarlakken der vifta er, usikker på hvordan jeg skal få fikset det :/
2mMy Skrevet April 12, 2009 Skrevet April 12, 2009 når jeg sjekka priser på vorsteiner panser mener jeg det havnet på en 15-17500 med riller i panseret! men det meste fra Vorsteiner er rimelig dyrt da :\ men tøfft og da =)
nicooo Skrevet April 14, 2009 Skrevet April 14, 2009 syns du ihvertfall må beholde noe av carbonen ulakkert(klarlakk) du kan jo gjøre som bilde under da, men det blir kanskje litt mye racing
Tom K Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 M5 - ingen sportsbil? "neivel"D.... M5 er så absolutt en sportsbil
Galro Skrevet April 15, 2009 Skrevet April 15, 2009 M5 - ingen sportsbil? "neivel"D....M5 er så absolutt en sportsbil Jeg mener vi har hatt disksjonen før, men la meg sli det slik: Det mer ved en sportsbil enn kun det å legge på Techno-musikk i starten av en film. M5 er absoulutt en sportslig bil (uten at jeg har kjørt en), men det blir ikke en sportsbil av den grunn.
Mooncab Skrevet April 18, 2009 Skrevet April 18, 2009 er vel bare å pusse det ned igjen, og kjøre på med et nytt lag klarlakk... eller bare selge panseret til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå