Gå til innhold

Er dette lov?  

27 stemmer

1. 1. Er dette lov?

• Lov.
      6
    • Ikke lov.
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg synes det blinklyset er en billig erstatning mot å få en idiot i sida jeg da...

Så i tyskland kjører alle i sidene på hverandre? ert ert :lol:

Går utifra tyskerne også har fått EU kontroll? Men dengang var det ikke slik.

Nå vet jeg ikke hvem som fastsetter disse lovene om det er hvert enkelt land eller faste lover i f.eks alle Eu/eøs landene som lys på bil.

Men vil anta at i 1996 da min bil ble laget, at både Norge og Tyskland hadde periodiske kjøretøykontroller på bilene.. (eu kontroll)

Naf anmerket forøvrig ikke manglende sideblink på min bil.

Jeg er ganske sikker på at hvis man ikke har sideblink så får man 2'er feil, og hvis man mangler pære/en av lyktene etc så er det 1'er feil

Så for dem uten sideblink kan det jo være en ide å teipe på to lykter før kontroll, og slippe unna med en 1'er. Som man igjen slipper å etterkontrollere så fremt det ikke foreligger andre 2'er feil. (da skal egentlig 1'er feilene også utbedres før kontroll) Eller man kan ta sjansen og håpe på at det ikke blir lagt merke til..

Skrevet
Fra 96/97 kom alle E36 med sideblinklys. Og BMW har fortsatt med dette siden :)

Ok...takk:) Det visste jeg ikke.. Fant nemlig noen ledninger jeg tror er til sideblinklys under "vintervasken" min.. Men kan ikke skjønne at noen har byttet skjermene for å fjerne dem igjen.(kan ikke se noe sveis)

Kanskje man kunne velge det vekk, eller det kan ha med at bilen er tidl 96.

tror ikke skjermene har vært byttet, men hvem vet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...