Gå til innhold

Prosjekt 316 by Die Aller Vaerste...


Polardego
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en møkka bil liggende. En dritt bil av dimensjoner. Die aller værste er spesialister på vw golf.

Jeg har en -97 mod. 3 som er ombygget til 4. Racing eksos komplett sett. Proff sota ruter all over. Frontspoiler, bakspoiler, senkesett, linselykter, hviteblinklys, Diode custom lys i dasjbord, sort lakk. +++ Eu godkjent i 2 år til, med skilter.

men bilen starter ikke, og når jeg åpner motor rommet er det bare en masse ledninger der nede.... 16v 1.6 100hk dritar.

Det er ikke gnist på bilen. og da lurte jeg på om du eller gutta vet om noe som jeg kan bytte i...

Jeg er mest sugen på e21 eller 1602 da dette er gode gamle sorten og ikke sånn nytt bling bling bil som golfen.

Vi har endel peiling på Golf 1 og litt Golf 2 ja, men Golf 4 er for nytt og har masse elektronikk. Tror nok du må til verksted for å få lest av dataen på bilen.

Og send meg en mail er du snill om det er noe annet du lurer på så denne tråden ikke faller helt utenom det den skal handle om... :)

Har ingen biler du kan bytte mot desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag fikk jeg BMWen tilbake fra lakkering og er fornøyd med resultatet...

Jeg valgte å holde den mest mulig orginal men har modda bort BMW-merket på panseret...

I morgen begynner man så smått med montering...

Fra lakkboksen:

Bilde_108.jpg

Bilde_109.jpg

Klar for avreise...

Bilde_111.jpg

Bilde_112.jpg

Delebilen ble også kjørt ned til Vaerste...

Bilde_114.jpg

To be continued... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppdatering...

Nå må dere ikke mobbe meg, men noen småmodifikasjoner er blitt gjort.

Første modd var å fjerne dørlåsene...

Bilde_115.jpg

Så kommer det som jeg kommer til å få kjeft om, fjerna emblemet som ligger på panseret. Men jeg skal begrunne hvorfor...

Det fremhever sentermerket i grillen enda klarere... :)

Bilde_116.jpg

Fikk byttet til grønne ruter foran idag, og satt på noen lister...

Bilde_117.jpg

Ellers så driver jeg og byr på noen slitne recarostoler til E21 på ebay, håper jeg vinner dem selv om de må hentes i Tyskland. Skal nedover uansett første uka i september så plukker dem opp da.

Trenger litt deler om noen har, blant annet må jeg ha strøkne fangere. Muska har visst en foran, men trenger bak også... :)

BTW, her er felgene som skal på bilen...

photo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere BMW-eiere har det jaggu fint i forhold til oss VAG-huer...

På Møller så kastes det deler over en lav sko, minimalt med gamle deler blir tatt vare på...

Systemet var litt anderledes for BMW fant jeg ut i dag...

Jeg dro til Tronrud Bil i Moss og skulle egentlig bare ha noen klips etc...

Det endte med deler for over 9000,- spenn. ALT skaffes jo nytt så nye emblemer, klips og ikke minst HELT nye orginale fangere ble bestilt...

Og jeg har en følelse på at det blir mer... :oops:

I tillegg sto denne 316 der men kun litt over 40 000 km på meteret, kjempeservice var det også på delelageret... :o

Bilde_118.jpg

Ellers så har mesteparten av dagen gått med på å få ut interiøret av delebilen...

Bilde_119.jpg

Ser ut som om jeg må se etter et nytt gulvteppe da det som stod i delebilen var på tur å gå i oppløsning etter mange års lagring i bil...

Bilde_120.jpg

Ikke så mye igjen her heller...

Bilde_121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere BMW-eiere har det jaggu fint i forhold til oss VAG-huer...

På Møller så kastes det deler over en lav sko, minimalt med gamle deler blir tatt vare på...

Systemet var litt anderledes for BMW fant jeg ut i dag...

Hehe, ja eg vet det! Solgte nettopp en gammel Rabbit GTI eg hadde stående. Den var ment som prosjekt, men så traff eg gubben og fikk barn, så da ble det plutselig helt andre prioriteringer... (skal sies at eg har fulgt med på trådene deres fra vaerste både på bilforumet og deres egen side i noen år. Dere er jo egentlig et slags forbilde for meg når det gjelder VAG da... :oops: ) Men nok off topic.

Stilig at du fant mye du trengte! :D 40.000 va ikkje mye for ein gammale e21 nei. Hadde bare min vært like godt tatt vare på før eg kjøpte den...( ta gjerne ein tit innom trådene mine som du finner i signaturen min. ;) )

Dette kan bli bra Polardego. venter på mer oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og tips...

Går sakte med sikkert framover og her er dagens oppdateringer...

Først så knota jeg noen timer med å flytte over sikkerhetsbeltene fra delebilen og over på prosjektbilen, og det er egentlig en genial plass BMW har valgt til å feste belterullene på...

Men noe så %/&%/&(9 trangt ! ! ! :x

Bilde_123.jpg

Ellers så har dagen gått til endel vasking av deler, her er det grillen som får en vask...

Bilde_124.jpg

Nå ser dere kanskje hva jeg mener med at det blir ryddig i fronten uten det BMW-merket som ligger oppå panseret, har forresten inne bud på nytt sentermerke fra ebay...

Bilde_125.jpg

Siden jeg har en 82modell så tviler jeg på at det finnes kromspeil til prosjektet, valgte i stedet for å lakke det i bilen sin farge å lakke det silkematt...

Er litt i tvil her, men hva synes dere?

Bilde_126.jpg

I morgen skal jeg på utstillingstreff med Passaten min ved Bogstad Camping, men skjermene samt rutene monteres i morgen... :)

Kan jo hilse om dere ser meg, kjører denne... :wink:

101537-957410.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...