Gå til innhold

Strøm og dynamo problem.

Ivanrogov
 Share

Anbefalte innlegg

Du tror kanskje de er løse? Ettersom den mista alt da jeg kjørte en tur?

Han jeg kjøpte bilen av:(jobber på bmw) mente det var børstene. En kompis av meg, som er meget bilkyndig. (jobber på mekonomen) mente det var regulator. Noen triks for og finne ut hvilken av delene som er defekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan være løse uansettt hvor kyndige folk som har skrudd på den. Risting kan løsne mye.

Men, ja, man kan si det slik at Børstene er overføringen fra spindel og regulatoren regulerer spenningen til og være så tilnærmet lik 14.6V uansett turtall.

Om spenningen er lav og javn, så kan det tyde på børster, er spenningen veldig humpete, justerer seg meget ved forskjellige turtall. Ja, da har du en klar regulator sak. Men i de fleste tilfeller pleier det og være en kombinasjon av slitte børster som igjen tar knekken på regulator. Den klarer ikke å "jobbe" så mye, da overføringen er klart redusert.

Om du skrur ut regulator med børster så ser du med engang om de er veldig slitt ellers må du ha måleinstrument for og finne ut resten

Ett digitalt/analogt voltmeter kand u komme langt med. Men de fleste bruker såkalte multimeter for og måle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...