Azeton Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Haha, ja.. Ingenting er umulig! Sitter å vurderer på hva mitt neste prosjekt skal bli. det eneste jeg vet er at jeg skal ha kompressor! og 400-450hk
Galskap Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Skrevet Desember 24, 2007 passerer jeg 300 i min m50b25 er jeg fornøyd nå inntil vidre! skal være mulig og kjøre bilen til dagligdagse ting! så tenker det er mulig uten og senke noe komp
Ballder Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Kjørte i lang tid med 1.2 i trykk på den forrige 525 jeg hadde. (M20b25) Haltec sprut og ringet blokk, ingen kompsenk og med orginal pakning og tenning. Det gikk bra lenge det, inkl en skikkelig harrytur til sverige på 1.4 i trykk. Tenningsbank var og oppleve på 1,2 og var ingen tvil ved 1,4 for og si det sånn. Den gikk i grunn skudsikkert på kiloen, men faan vil ha mer vettu. Motoren holdt det året jeg hadde den, og den siste mnd kjørte jeg hardt på 1,2. Klutsjen som røyk for meg, og slo ut gjennom kåpa. Ga f i bilen og solgte den som den sto. Ble fikset og kjørt i hjel i løpet av snaut en mnd etterpå. Da gikk stemplene, så jeg solgte vel i rett tid. Fikk fortalt av han som ringet denne blokka at dette oppsettet med skikkelig styring av tenning ville tåle glatt og gå på 1,4-1,6. Husker ikke navnet, men lå vel i hokksund dette verkstedet som ringet/freste blokka. Så det tåler litt trykk dette så lenge man styrer tenning og bensin på en skikkelig måte. Lader 0,6 på M50b25'n jeg har nå, og formelig klør etter og lade over kiloen igjen. Time will show.. Vil nok da vurdere kompsenk med 3,5mm pakning.
Morty999 Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 kommer snart en m30 med 10,5 i komp og turbo også.. og over kiloen i ladetrykk..
andybooy Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 hehe. alt er mulig, kjenner de som har lada 1.5bar på org komp, de varer en stund. men er jo nesten døds dømt etter mye kjøring, vis man senker komp varer den jo lengre;) men på så lite som 0,6 i trykk går de greit, men galskap, tror du at du greier kjøre lenge på 0,6 bar? hehe, vet du kommer til å bli frista å stille opp til de turboen tar en gang:p hehehe, du kåmmer sikkert til å bli sint den dagen de kåmmer en å drar ifra deg med en syk bil av noe slag, å da mååå du bare stille opp å flakse fårbi han:p har jeg ikke kansje litt rett? men er no din bil, vis du gidder skru av toppen for sterkere paking og slik senere jør de jo ikke noe å bruke orginalt;) hadde ikke jeg gidda men det er meg;)
Galskap Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 joa! du har rett!! men andybooy!!! LÆR DÆG Å SKRIVE!"! du skriver "de" over alt, blir forvirra! der det skal være det og de!
andybooy Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 heheh:p ja jeg vet. vant til å skrive på "norsk" (trøndersk) vettu;) blir litt sånn da:p
Superbeetle Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Føler at mange av eksemplene her, ikke akkurat er noen gjennomførte bygg hvor f.eks kjørbarhet og holdbarhet har vesentlig betydning..
Larsen Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Den direkte årsaken til at kompen må senkes ved høye ladetrykk har sammenheng med at det er begrenset hvor mye man kan pakke sammen luft og bensinblandingen før den selvantenner. Ved å senke kompresjon så øker man volumet tilgjengelig i forbrenningskammerene med stemplene helt oppe. Dermed er det plass til mere luft/bensin. Enetste fornuftige forklaringen her!Et annet poeng er at komprimert luft fra turbo/komprerssor kan kjøles via en ic, mens luft komprimert av stempelet kan ikke kjøles. Altså større poteniale for mer hk.
Ballder Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Den direkte årsaken til at kompen må senkes ved høye ladetrykk har sammenheng med at det er begrenset hvor mye man kan pakke sammen luft og bensinblandingen før den selvantenner. Ved å senke kompresjon så øker man volumet tilgjengelig i forbrenningskammerene med stemplene helt oppe. Dermed er det plass til mere luft/bensin. Enetste fornuftige forklaringen her!Et annet poeng er at komprimert luft fra turbo/komprerssor kan kjøles via en ic, mens luft komprimert av stempelet kan ikke kjøles. Altså større poteniale for mer hk. Og komprimert oppvarmet luft fra turbo, nedkjølt på sin vei via ic komprimeres ikke av stempel det da eller? Styr bensin og tenning med seriøse saker, så kan du lade heftig på en motor som ikke er kompsenket.. Forsterk en motor med de rette komponenter slik man gjør ved et turbobygg, men skipp dekomp just for fun, så kan du lade glatt 2 kilo, og det holder.
Morty999 Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 det jeg sier.. motor STYRING er 110 % avgjørende på en motors levetid
///MoePower Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Jeg kjører på med 1,2 bar ladetrykk i en 3,2 liter M102 (i prinsippet det samme som en M30) og med 7,5 i kompresjon. Den bilen er litt slapp opp til i overkant av de første 2000rpm, men når turboen begynner å lade kommer morroa! Kan lade enda mer, men holder meg litt på den safe siden. Kjører med orginal motorstyring, innmat, toppakning osv, samt 310cc dyser matet med 3bar bensintrykk.
Larsen Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Og komprimert oppvarmet luft fra turbo, nedkjølt på sin vei via ic komprimeres ikke av stempel det da eller? Styr bensin og tenning med seriøse saker, så kan du lade heftig på en motor som ikke er kompsenket.. Forsterk en motor med de rette komponenter slik man gjør ved et turbobygg, men skipp dekomp just for fun, så kan du lade glatt 2 kilo, og det holder. Det var måtene man får hken på da. Høy komp og lavt trykk vs. Lav komp og høyt trykk. Ved sist nevnte så har lufta da stempelet er på topp lavere temp en ved første tilfelle ved likt hk tall. Altså lavt komp og høyt turbotrykk er å foretrekke
Ballder Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Og komprimert oppvarmet luft fra turbo, nedkjølt på sin vei via ic komprimeres ikke av stempel det da eller? Styr bensin og tenning med seriøse saker, så kan du lade heftig på en motor som ikke er kompsenket.. Forsterk en motor med de rette komponenter slik man gjør ved et turbobygg, men skipp dekomp just for fun, så kan du lade glatt 2 kilo, og det holder. Det var måtene man får hken på da. Høy komp og lavt trykk vs. Lav komp og høyt trykk. Ved sist nevnte så har lufta da stempelet er på topp lavere temp en ved første tilfelle ved likt hk tall. Altså lavt komp og høyt turbotrykk er å foretrekke Regnet med at det var det du mente, men måtte kverulere som vanlig. Helt klart dekomp som gjelder for og få ting til og holde i det lange løp, og med dekomp så kan man si det er litt mer rom for feiling og prøving på en måte.
andybooy Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 er ikke det at de skal være mere plass til bensin\luft, når det er åvertrykk i motoren trengs ikke like mye komp for å få anntent drivstoffet, for den pøser innpå med mere luft, er får å få mer eller mindre samme tenning verdi som ved at man ikke har turbo, bensin blir jo mer å mer lettanntennelig når den får mye luft;) da blir de fort tenningsbank pga får høy forbrenningstempratur;) og slikt om man ikke har rett komp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå