Gå til innhold

Stereo/kasseløsning i E34. plassproblem!


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hva folk har gjort for å få plass til anlegget i E34'en?

jeg en 15" Earthquake og en par forsterkere som jeg har litt problemer å få plass til, samt finne jordingspunkter.

lurer og på om dere bruker å skru treplatene bagasjerommet kles med, rett fast i stålet på bilen? altså borre i karrosseriet?

tenkte på å lage en kasse med ei "forsterkerhylle" på en av sidene og kle venstresiden for montering av kondensator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med en 15 tommer blir det mye plass som går bort i kasse uansett hvordan du gjør det. Jeg har en 12" og lagde en egen kasse selv og monterte forsterker i taket på bagasjerommet. Har 2 cm mellomrom, men kassa er ikke bredere enn at jeg kan stikke ski og lange ting gjennom skiposehullet.

090.jpg

Gamlekassen som var litt for høy til å gå under forsterkeren.

Stereo%20008.jpg

Finnes ganske mange tråder på hvordan folk har løst dette problemet med plass og plassering av store forsterkere.

Jording til forsterker lagde jeg på høgre side hvor jekken er festet. To tykke skiver og en bolt gjennom og mutter på enden= skikkelig bra. sikkert bare en 20 cm fra forsterkeren til jord.

Strøm fra batteriet under baksetet såklart så kort vei dit.

De fleste signalkabler og andre kabler utenom strøm stakk jeg gjennom et lite hull rett under skiposehullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! :)

borret du hull og satte bolt med mutter? eller brukte du et eksisterende hull?

ser du har noe bedre plass rundt med 12" ja. har ikke plass til å ha forsterkeren oppi der.

men jeg får prøve å søke litt rundt på forumet, kanskje man finner flere finurlige løslinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el jording fra minuspolen på batteriet;)
niks, da er d mye større sjans for støy gitt. karossen er med og eliminerer d, til en viss grense ja :wink:

eneste gangen d er vits direkte fra batteriet er i db drag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå har det seg sånn, at alt av sånn bass greier har jeg rivd te helvete ut igjen, for er bare i veien å nå på vinteren så går alt vegg i mellom inni den jævla bilen så alt gikk ut.. så det lønner seg ikke å dra jord fra batteriet? det viste jeg faktisk ikke. takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå har det seg sånn, at alt av sånn bass greier har jeg rivd te helvete ut igjen, for er bare i veien å nå på vinteren så går alt vegg i mellom inni den jævla bilen så alt gikk ut.. så det lønner seg ikke å dra jord fra batteriet? det viste jeg faktisk ikke. takk:D

Som Nautiluz sier, fest anlegget ditt, er jo litt skrullete å ha d liggende løst bak da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med daglig leder på lyd på hjul, og han mente at det ville lønne seg å sette jordinga rett på batteriet. (under baksetet)

dog fikset ikke dette mitt problem med støy. skal se på spiller idag.

Nautiluz; Det var da et voldsomt stereoanlegg. ;) ikke greit å få med seg ølkassen deri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare støy og faenskap når jeg brukte jordingen på batteriet, så lagde heller fra forsterker og de 20-30 cm ned til jekkfestet på høgre sida i bagasjerommet. All støy borte og mye bedre med kort kabel som dette fremfor 1 meter og litt fra hvordan jeg har montert min forsterker. varierer såklart hvordan en monterer greiene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med daglig leder på lyd på hjul, og han mente at det ville lønne seg å sette jordinga rett på batteriet. (under baksetet)

dog fikset ikke dette mitt problem med støy. skal se på spiller idag.

Nautiluz; Det var da et voldsomt stereoanlegg. ;) ikke greit å få med seg ølkassen deri.

velvel, kan han dette bedre en alle andre her med erfaringer da eller???? han kunne jeg gjerne tatt en prat med, og fått en forklaring på hvorfor d lønner seg gitt :roll: trodde han/dem monter såpass mye og driver såpass mye med dette, at han ikke kommer med en sånn løsning? mulig d har funka for dem da? :?

Hør litt med bilstereo gutta på bilstereoforumet, dem konkurrer jo :wink: dem har vel også erfaringer vil jeg tro :wink:

PS vilken støy har du foresten? vining,knatring osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, han nevnte vel at på enkelte modeller (spesielt BMW og Audi) kunne dette gi støy. men det hjalp ihvertfall ikke meg, så jeg tror jeg skal sjekke jording på spiller, skal og prøve å lage jordingspunkt nærmere forsterker (i gods).

det er en helt jevn "dynamostøy". kraftig nok til at det er utrolig irriterende. tviler på at det er signalkabler da jeg har egent kabel for frontsett og hatthylle, men det er støy i begge deler. (de er koblet på en Cadense Z4000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville uansett jorda på beltefeste jeg, har hatt mange E34, og aldri hatt problem når d gjelder jordning. så jorder du dær, feks den i mitten med en sikkelig kabel, så er d ikke jordnings problem som er årsaken dær lengere iværtfall.

men du sier at d er dynamostøy, d for du også om signalkablene ligger mot en strømførende ledning.

Jeg selv bruker org kabeloppsett til min spiller, og har til tider trodd d var årsaken til støy jeg har hatt, men d var d ikke gitt, så jeg selv tror mest at d er jordningen eller signalkablene som er problemet, men man må jo bare begynne et sted :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...