Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
huff.. har ikke lyst til å finne ut at det er spilleren, den er jo helt ny. ;) og har blitt veldig fornøyd med muligheten til å spille DVD'er med Mp3.

men skal prøve å få sjekket jordinga på spilleren. har forresten koblet "park brake" på samme jordinga med slike "klips" som man klemmer over for å få jord på den og. det er en funksjon som skal gjøre at jeg ikke kan se film mens jeg kjører (altså kun se film mens brekket er på). men kan dette forårsake forstyrrelser?

i og med den er ny, skal d litt til at d er den ja, men selv om d er nytt, kan d ikke utelukkes :(

dette med jordingen til spilleren, ville jeg prøvd et annen sted, bare får å å se om d hjelper på jordninga. et sted må feilen ligge. hadde du ikke bodd så langt unna, så skulle jeg hjelpt deg med dette.

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ikke noe eiring eller lignende rundt/på batteri. har og nytt Maxxima gel batteri. skal prøve å få jordet den andre kontakten et annet sted, så får vi se!

må si det er flott å få såpass mye respons på mitt lille problem! :)

og jeg håper virkelig at det ikke er spiller. ;)

Skrevet

vi må da kunne hjelpe hverandre :) tror ikke d er spilleren, da er fabriksjons feil på den i så fall. ta å fiks eller sjekk en ting av gangen du :wink:

• 5 weeks later...
Skrevet

joa, men av erfaring vil jeg helst ha med meg reservehjulet. anlegget er ikke verdt mye når man er 4 mil fra nærmeste bensinstasjon i Sverige og har pungtert. ;)

Skrevet
hehe, han nevnte vel at på enkelte modeller (spesielt BMW og Audi) kunne dette gi støy. men det hjalp ihvertfall ikke meg, så jeg tror jeg skal sjekke jording på spiller, skal og prøve å lage jordingspunkt nærmere forsterker (i gods).

det er en helt jevn "dynamostøy". kraftig nok til at det er utrolig irriterende. tviler på at det er signalkabler da jeg har egent kabel for frontsett og hatthylle, men det er støy i begge deler. (de er koblet på en Cadense Z4000)

Jeg hadde susing i mitt anlegg når jeg hadde signalkabler liggende langs høgre side på bilen. Når jeg la de kablene fra spilleren til forsterken i midten av bilen under midkonsollen og bakover forsvant all støy. Var ganske lett å få ledningene bakover den veien og bortsett fra teppet helt på slutten over setekanten.

Skrevet

Er bare å skru løs midtkonsollen. Men om han hadde støy på passasjersiden er antagelig det pga org. kabelen til batteri ligger der. Skal holde med å legge dem på førersiden. Midtkonsollen er ingen dum idè har gjort det sel, men det er mye jobb.

Skrevet

Jeg løsna ikke selve midtkonsollen, har automatgir så jeg tok av handtaket, flippa opp den firkanten som er rundt. Når spilleren er ute, får du lett signalkablene ned til giret derifra er det bare å dra de bakover. Eneste jeg løsna var den bakerste biten ( den med askebeger og håndbrekket er). Denne er festa med 2 skruer bak og en skru foran.

Da har en allerede "passert" framsetene. Så løfta jeg på teppet i gulvet og dro kablene bak og inn under setet. Lurt å ta bare en plugg om gangen for så dra hjennom den andre enden. Jeg fikk ikke 2 phono kontakter gjennom i hvert fall. Ta 1 etter 1.

Så for meg virka det lettere å gjøre dette på min E34 enn å begynne å løsne lister og sånt, men kanskje det er lettere?

Skulle tatt noen bilder, men var så ivrig i å få det ferdig at det ble ikke gjort. Når jeg hadde fått kablene gjennom, kobla jeg opp spilleren og så "stramma" signalkablene sånn at jeg ikke har en kveil rett bak spilleren.

Stripsa den så litt fast så den ikke kommer i veien ved girstanga og håndbrekket.

Skrevet

skal legge ut bilder åssen jeg gjorde d på min snart :wink: men før du event gjør d, så legg en løs singnalkabel mellom spiller og ampen bak og start bilen (viss du skjønner hva jeg mener??) er d borte nå er d kabelen viss ikke er d spilleren eller jordninga til spilleren. skjønte du hva jeg mente, er ikke god til å forklare med ord her :oops:

Skrevet

Jeg har signalkablene på venstre side av bilen og det gir dynamostøy. Har ikke hatt ork til å legge de i midten, men når jeg nå alikevel skal bytte interiør så skal jeg jammen meg få gjort det 8)

Har ikke lest igjennom hele tråden, men pga dynamostøyen har jeg prøvd jording i både batteri og karosseri. Ingen stor merkbar forskjell mellom de 2, men kabelskoen til jordinga sitter å i samme bolt som setebeltet bak.

Og som respons til VillKapping her:

20-1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...