Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg sliter med å få basslyden inn i bilen jeg. Noen kjappe tips?
du kan feks lese litt om d, er så mye tips ang dette til E34 at man bør kunne få svar med å søke litt nå syns jeg, og leser du denne tråden så ser du d her også :wink:
  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da legger jeg ut noen bilder av kabeldragningen :) slik jeg har gjort d her så har jeg ikke støy i d heletatt.

her er d signalkabelen som kommer opp i venstre gjørne og oppover stangen

DSC00004.jpg

Her kommer høytalerkabeln opp fra høyregjørne og den ene går da til venstre side

DSC00005.jpg

DSC00381.jpg

Skrevet

aiai, har du ribba hele interiøret eller? ble jo et bra resultat da. ;)

skal prøve å strekke en phono igjennom bilen, så kan man ihvertfall utelukke noen muligheter. men det blir dog ikke før uti april en gang, når jeg kommer hjem igjen.

Skrevet
aiai, har du ribba hele interiøret eller? ble jo et bra resultat da. ;)

skal prøve å strekke en phono igjennom bilen, så kan man ihvertfall utelukke noen muligheter. men det blir dog ikke før uti april en gang, når jeg kommer hjem igjen.

huffja den ble ribba en del gitt :( håper jeg får igjen for d da 8) april ja men da er d vel snart tempratur til å holde på ute litt da :wink: hehehehe
  • 2 months later...
Skrevet

vel, nå har jeg omsider tatt meg tiden til å forske litt på det.

spiller må ha signal fra jord for å kunne spille film (skal egentlig gå til brekk) og denne har jeg koblet på samme jordingspunkt som spilleren. det var tydelighvis ikke lurt. så nå har jeg funnet nytt jordingspunkt og problemet ble borte. ;)

har forøvrig resten av jordingen fra forsterkerene igjennom kondensator og rett på batteriet. så satser på at det ble bra. :D

takker for alle tips!

• 2 weeks later...
Skrevet

vel, jeg må vel komme med en liten innrømmelse her. lyden ble ikke borte. den kom tilbake ved neste kjøretur. må ha vært for mye støy rundtomkring første gangen.. faen og altså.

må jo være noe gærnt med spilleren eller noe. :(

Skrevet
vel, jeg må vel komme med en liten innrømmelse her. lyden ble ikke borte. den kom tilbake ved neste kjøretur. må ha vært for mye støy rundtomkring første gangen.. faen og altså.

må jo være noe gærnt med spilleren eller noe. :(

har du prøvd annen spiller da, ville gjort d jeg ;)
Skrevet

Å ha jording på batteriet er ikke å annbefale i følge det andre har sagt her inne. Jeg hadde det før og hadde en fryktelig hyling.

Etter at jeg la signalkablene gjennom midtkonsollen og i midten av bilen + brukte et hull jeg fant hvor jekken vanligvis ligger som nytt jordingspunkt for forsterker har ikke jeg hatt mer hyling.

Andre bruker festet til setebeltet som jordingspunkt.

Skrevet
Å ha jording på batteriet er ikke å annbefale i følge det andre har sagt her inne. Jeg hadde det før og hadde en fryktelig hyling.

Etter at jeg la signalkablene gjennom midtkonsollen og i midten av bilen + brukte et hull jeg fant hvor jekken vanligvis ligger som nytt jordingspunkt for forsterker har ikke jeg hatt mer hyling.

Andre bruker festet til setebeltet som jordingspunkt.

bruker jordingen til belte jeg, og d har jeg alltid gjort og null støy :wink: og når d gjelder oppe ved jekkfeste er ikke d å anbefale da dette er et sted som er punktet og ikke er en ordentlig jording i seg selv, fordi du har blitt kvitt støyen så betyr ikke d at du har en tilfredsstillende jording :wink:
  • 5 months later...
Skrevet

prøv å jorde phonokablene til spilleren.. har gjort det på 3-4 biler, og fått phonostøyen heelt bort!!

bare ha 2 ledninger (4 om du bruker 2 utganger) stikk den ene enden nedi mellom jordinga på kabelen. og andre enden på skruen bak på spilleren..

har alltid funket for meg.. med pioneer spillere hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...