kris32 Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Har kjøpt short shift på schmiedmann, nådde ikke helt opp til forventningene. Noen som vet om det finnes noe bedre som ikke koster en formue?
Steffan C Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Ble den ikke kort nok? Jeg har ihvertfall Z3 girstang som er kjøpt hos lokal BMW forhandler. Meget fornøyd med lengde og vandring .
hagenisse Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Bedre? Som i enda kortere vandring? I så fall kjøp spaken fra M roadster. Eller bruk penger...: http://www.uucmotorwerks.com/html_product/bmw_shifters/uucshifter.htm
Jonner'n Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 hvordan er den ifra GS, iforhold til z3 ol? har en sånn liggende.. ikke montert enda..
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Er også forskjell på spaken til z3. Ifølge realoem har jeg til z3 2.8, mens min bror fikk til 1.9(bestilte bare til z3 hos jæger) Den til 2.8 som jeg mener er lik Z3M og M3 er iallefall vesentlig tyngre og kortere vandring på enn den til 1.9. Jeg måtte også bøye litt på overføringen slik at den ikke tok borti mellomakslingen.. Kjempe fornøyd iallefall:) Tror ikke man kan ha kortere vandring enn dette, må iallefall bli ganske tungt og vanskelig. 1.9 spaken er gjerne litt mer behagelig og man har ikke den samme følelsen når man girer(jeg merker mer motstand når turtallet ikke er optimalt)
AC Schnitzer Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Hvordan blir posisjonen på de forskjellige? Noen som blir tilnærmet originalt? Ser noen ser ut som de står i 1. gir (sammenlignet med originalt) når de egentlig står i fri/nøytral
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Den beveger seg jo mye mindre, men syntes ikke den ser ut som den står i fri iallefall. Når den står i fri, står den litt mer mot høyre enn org..
kazynor Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 åssen er det å montere, og kjøre med? frister litt
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Søk litt rundt her på forumet. Ligger en lang DIY... Tror jeg har forklart det der Er veldig enkelt å montere, og er blitt et must hos meg iallefall:) Eneste som kan være vrient er hvis du må ned med hele staget for å bøye det. Klipset inne ved girkassen kan være litt trangt å komme til. Mulig jeg er litt godt vant, men hadde nok ikke giddet å gjøre dette med en garasjejekk og bukker.....
conan Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Hmmmm, jeg bare korta inn på spaken med bausag på min e30. Hva er forskjellen igrunn? Fikk jo en kortere stang med kortere shift da oxo?
Kjell Z3 Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Er også forskjell på spaken til z3. Ifølge realoem har jeg til z3 2.8, mens min bror fikk til 1.9(bestilte bare til z3 hos jæger) Den til 2.8 som jeg mener er lik Z3M og M3 er iallefall vesentlig tyngre og kortere vandring på enn den til 1.9. Jeg måtte også bøye litt på overføringen slik at den ikke tok borti mellomakslingen..Kjempe fornøyd iallefall:) Tror ikke man kan ha kortere vandring enn dette, må iallefall bli ganske tungt og vanskelig. 1.9 spaken er gjerne litt mer behagelig og man har ikke den samme følelsen når man girer(jeg merker mer motstand når turtallet ikke er optimalt) Jeg har short shift fra AC Schnitzer på min Z3 2,8, er veldig bra, men vet ikke hvordan den var før.
John H Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 åssen er det å montere, og kjøre med? frister litt http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13088
Dan Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Dere med E36, kjøp fra E36 M3. Hadde det på gammelbilen og det var kanon å kjøre med
kris32 Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 Det skal finnes noe bedre, evo3 eller noe. Tror den har blitt vist i forumet før.
hagenisse Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Hmmmm, jeg bare korta inn på spaken med bausag på min e30. Hva er forskjellen igrunn? Fikk jo en kortere stang med kortere shift da oxo? Du har egentlig ikke kuttet ned vandringen noe, men du har fått spaken lengre unna rattet - noe som er dumt. Bytter man spak til en som er lengre under den kula vil vandringen bli kortere - mens spaken fortsatt kan holde orginal høyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå