Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er også forskjell på spaken til z3. Ifølge realoem har jeg til z3 2.8, mens min bror fikk til 1.9(bestilte bare til z3 hos jæger) Den til 2.8 som jeg mener er lik Z3M og M3 er iallefall vesentlig tyngre og kortere vandring på enn den til 1.9. Jeg måtte også bøye litt på overføringen slik at den ikke tok borti mellomakslingen..

Kjempe fornøyd iallefall:) Tror ikke man kan ha kortere vandring enn dette, må iallefall bli ganske tungt og vanskelig.

1.9 spaken er gjerne litt mer behagelig og man har ikke den samme følelsen når man girer(jeg merker mer motstand når turtallet ikke er optimalt)

Skrevet

Søk litt rundt her på forumet. Ligger en lang DIY... Tror jeg har forklart det der 8)

Er veldig enkelt å montere, og er blitt et must hos meg iallefall:)

Eneste som kan være vrient er hvis du må ned med hele staget for å bøye det. Klipset inne ved girkassen kan være litt trangt å komme til.

Mulig jeg er litt godt vant, men hadde nok ikke giddet å gjøre dette med en garasjejekk og bukker.....

Skrevet
Er også forskjell på spaken til z3. Ifølge realoem har jeg til z3 2.8, mens min bror fikk til 1.9(bestilte bare til z3 hos jæger) Den til 2.8 som jeg mener er lik Z3M og M3 er iallefall vesentlig tyngre og kortere vandring på enn den til 1.9. Jeg måtte også bøye litt på overføringen slik at den ikke tok borti mellomakslingen..

Kjempe fornøyd iallefall:) Tror ikke man kan ha kortere vandring enn dette, må iallefall bli ganske tungt og vanskelig.

1.9 spaken er gjerne litt mer behagelig og man har ikke den samme følelsen når man girer(jeg merker mer motstand når turtallet ikke er optimalt)

Jeg har short shift fra AC Schnitzer på min Z3 2,8, er veldig bra, men vet ikke hvordan den var før.

Skrevet
Hmmmm, jeg bare korta inn på spaken med bausag på min e30. Hva er forskjellen igrunn? Fikk jo en kortere stang med kortere shift da oxo?

Du har egentlig ikke kuttet ned vandringen noe, men du har fått spaken lengre unna rattet - noe som er dumt.

Bytter man spak til en som er lengre under den kula vil vandringen bli kortere - mens spaken fortsatt kan holde orginal høyde.

z3_schaltwegverkuerzung+lager.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...