Skallesei Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Jeg har montert original webasto hjelpevarmer på bilen min, en 03mod 530d. På kjørecomputeren har jeg en meny som heter Aux.ventilation. Under denne menyen kan jeg stille inn 2 starttider for dette. Jeg trodde dette var en timer for webastoen, men når jeg tester dette så starder viftene, men det kommer ikke varmluft. Er det noe galt med min webasto hjelpevarmer, eller er det ikke meningen at denne skal starte i det hele tatt?
JAL_535i Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 nei instillingen på computeren er ikke til webastoen. hadde samme greia i 98. 520'en min, den er kun til vanlig vifte. på webastoen må du ha en egen klokke-dings for å sette på timer. har webasto i 04 330d'en min, og den har jeg kun fjernkontroll til. Den er satt til å kjøre 20 minutt når jeg starter den. Trykker den på når jeg våkner hvis det er is på bilen, så er den isfri når jeg kommer ut.
Kjennern Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Du kan da fint sette timer på webastoen via skjermen under Aux. vent/Heating. Mulig du bør ta en tur innom et verksted å sjekke om webastoen er koblet slik at du kan styre den fra skjermen. Kan det på min men da må jeg huke av en knapp der som sier Heating i tillegg. Har også en knapp for Ventilation der også.
Skallesei Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Mener på at jeg ikke har noen knapp for "heating" der asså.. Det er bare 2 timere som står der mener jeg på. Jeg har en meny som heter "Aux.ventilation" ikke "Aux.vent/heating". Skal hente bilen om en time så jeg skal dobbeltsjekke da, evt ta et bilde av hva som står på skjermen min å legge det ut her.
Kjennern Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Tok 2 bilder istad med ganske dårlig mobil kamera hehe. Men du ser nå hva som står der da!
Skallesei Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Se der ja.. Det var litt fler menyer enn hva jeg har... Tok et par bilder av min headunit og av Webasto spesifikasjonene (ved venstre dempertårn) jeg også. Er det samme webastoen du også har eller? Ser at Z varmeren har ikke sirkulasjonspumpe, mens C varmeren har det. Går utifra at din bil hadde disse funksjonene da den var ny og du har en C-varmer, men vet du noe om det går ann å få programert inn heating funksjonen i min headunit slik at det funker her også dersom jeg har en C-varmer med vannpumpe eller må det samtidig kobles en hel masse ledninger osv..?
JAL_535i Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Du kan da fint sette timer på webastoen via skjermen under Aux. vent/Heating. Mulig du bør ta en tur innom et verksted å sjekke om webastoen er koblet slik at du kan styre den fra skjermen. Kan det på min men da må jeg huke av en knapp der som sier Heating i tillegg.Har også en knapp for Ventilation der også. Kan være jeg kan stikke innom bmw verksted å mekke til denne menyen jeg også da eller? Min er visst ettermontert, men med fjernkontrollen starter først webastoen, så kommer sirkulasjonspumpa på, deretter slår ventilasjonsanlegget seg på.. så alt er jo koblet sammen.
Skallesei Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Har vært i kontakt med en som monterer Webastoer, og han sier at det kan være komplisert å få til å styre ettermontert webasto fra kjørecomputeren siden bilen bruker CAN-Bus signaler og webastoen bruker W-Bus signaler. Dette er i såfall noe en må ta kontakt med BMW for å finne ut av. Forresten, Er det noen av dere som vet hvor Webastoen sitter? så jeg får sjekket om jeg har en varmer med eller uten sirkulasjonspumpe...
JAL_535i Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 bilen bruker vel I-bus Audi bruker CAN-Bus tror jeg.
Bonden Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Har også hørt at styreenheten på andre en BMW sin orginal monterte, ikke snakker sammen med resten av bilens bus systemet.
JAL_535i Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Min er "BMW sin", men skal ifølge forhandleren jeg kjøpte den av være ettermontert. Har ikke vært å fått meg utstyrslista, så vet ikke nøyaktig heller.. Men med i bilen lå bruksanvisningen, sånn standard BMW liten bok. "Bedienungsanleitung, Standheizung "Inline""
Skallesei Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 webastoen står ikke i utstyrslista selv om den er "original"... Har fått fakset lista mi fra GS, og samtidig spurt de.
530diesel Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Har vært i kontakt med en som monterer Webastoer, og han sier at det kan være komplisert å få til å styre ettermontert webasto fra kjørecomputeren siden bilen bruker CAN-Bus signaler og webastoen bruker W-Bus signaler. Dette er i såfall noe en må ta kontakt med BMW for å finne ut av.Forresten, Er det noen av dere som vet hvor Webastoen sitter? så jeg får sjekket om jeg har en varmer med eller uten sirkulasjonspumpe... du finner varmeren i venstre hjulhus bak innerskjermen, alså førersiden bak forhjulet. på min som er originalmontert siden den er en norsk bil er det sirkulasjonspumpe montert. har ikke mulighet å starte min via kjørekomp. da det er bare den i speedometeret på min, men sirkulasjonspumpen starter når jeg starter bilen så varmeren ikke går for varmt og slår seg av på temp.
Skallesei Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Hmm... Skal jekke opp kebabtralla og pille ut lokarisskjermen om det ikke regner for mycket i morgen!
DieselVegard Skrevet November 9, 2008 Skrevet November 9, 2008 På min bil har jeg ikke klimaanlegg, men jeg har både Webasto-klistremerke på innerskjermen og eksosrør under døra. Hvordan kan jeg da justere/starte varmeren? Har vært noen kalde morgener nå, og bilen bruker VELDIG lang tid på å bli varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå