Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lykke til, jeg har demontert kasse på ix for å skifte cluth. Det var en h...... jobb, tror nestn det er lettere å demontere motor med kassa på :D

hehe takk for oppmuntrende ord nå gleder jeg meg enda mer :=) kan jeg bruke clutch ifra vanlig 325i på ix`en? kan jo bytte det samtidig :P

Skrevet

Det er lurt å skifte litt cluch, lager osv ,når du først er ute med kassa ja. Kan forklare hvordan jeg gjorde jobben om du trenger noen tips.......

Skrevet

Jeg er heismontør og ikke bilmekaniker, så jeg har ikke fasit, men kan forklare hvordan jeg gjorde jobben:

- Demontere eksos + div plater og deksler

-Demontere bolter på mellomaksling, demonterte diff og slipp ned for å få ut mellomaksling

- Demontere fordelingskasse om du får den ut, men mener å huske du må ta ut kassene sammen

- merke hvor kassen står og løsne bolter, det verste er å løsne boltene mellom kasse og motor ved torpedovegg. Jeg måtte lage verktøy for det.

- For å komme til alle boltene måtte jeg slippe ned kasse i bakkant, og slippe ned motoren litt. Måtte tømme kjøle anlegget og fjerne noen slanger mellom motor og torpedovegg for å legge motoren litt på skrå.

Da klarte jeg å skru de siste boltene fra motorromet.

- Så er kassa løs. Delte kassene da jeg fikk de ut, går greit å montere kassa først og fordelingskasse etterpå.

Det er en stor jobb, jeg tror det er enklere å ta ut motor og gir, men det er jeg ikke sikker på.

Skrevet

blir jo litt greier og løfte ut motoren og da. men da har jeg hvertfall en pekepinne skal jeg manne meg opp og kanskje gidde og demontere snart :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...