Sir Hofstad Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Skrevet Juli 2, 2008 Spørs hva man vil oppnå... En sentrifugal har andre egenskaper enn en skru, spesielt vil den levere ladetrykk annerledes.
Sir Hofstad Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Skrevet Juli 2, 2008 Avslutter tråd her. Så kommer det ny tråd på ferdig bil.
Azeton Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Hvorfor kan du ikke legge ut bilder her underveis da? hemmeligstempler prosjekt?
Kristov Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=253776 Dette er vel noe for dere pressegutta?
Sir Hofstad Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Här har du hela listan Kompressor Lysholm1200ax Kompressor gavel Kompressor fäste HKS Green line Filter Silicon Slanganslutingar Remhjul 66 Remspännare Kompressor PK6 rem Distansbrickor Tryckrörs böjar Tryckrör Vevhus ventilation Ventilslangar Servo slangar GReedy Avlastningsventil Backvent
Sir Hofstad Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Detta är ett "bolt on" Skruvkompressorsats till BMW:s M50/52 motor som sitter i alla 6 /24V motorer från 91-98 (320/323/325/328). Satsen är baserad på en Lysholm 1200 skruvkompressor som är förutsättningen för laddtryck och därmed effekt från riktigt låga varvtal. Effekt och vridmoment ökar med ca 40% i steg 1, det maximala vridmomentet kommer ca 1000 varv lägre än original. Detta kitt är ett komplett bolt on kitt som är färdigt för installation på bilen vilket är relativt lätt att utföra. Kittet är utvecklat så du ej behöver göra avkall på något i din orginal bil utan kan ha allt intakt för att lätt kunna återställa bilen om man så önskar. SKR skruvkompressor kitt som skiljer sig från dom flesta övriga kompressorkitt som finns på marknaden då detta kitt är med en skruv kompressor. Skillnaden från "alla andra" kitt som använder sig av en så kallad centrifugal kompressor eller "halv turbo" som det även har kommit att kallas hos vissa, är att en skruvkompressor ger dig ett enormt vridmoment då den laddar nästan fullt laddtryck redan från start(ca 800-1000 rpm). Skruvkompressorn lämnar alltså högt laddtryck från väldigt låga varv, medans en centrufigal måste upp på ett väldigt högt varv innan den börjar ladda. Detta gör ett skruvkompressor kitt överlägset. Effekt på en BMW 325/328 steg 1 är ca: 312 hk vid 6100 RPM och 417Nm vid 4250 RPM Effekt på en BMW 325/328 steg 2 är ca: 445hk vid 6100 RPM och 527Nm vid 4500 RPM. Hoppa du finner dina svar här i texten mvh ch
Sir Hofstad Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 0.55 och då ger den ca 320 hkr på en 325a Vill du ha störra laddryck från 0.7---------- 1.5 måste du kompsänka och max uttag är då ca 450 hkr vid 6000 varv ?
Azeton Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Nå var jo denne siden borte da, noen andre steder man kan lese mer informasjon om det der? Litt sent, siden jeg allerede har kjøpt kompressor og greier..
Sir Hofstad Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Kjøper dette settet, selv om jeg er litt skepp på svensken... Halvpris osv http://www.enem.se/
Mexos Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Gratulerer Må få sitte på en tur når dette er montert
EirikL Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Det her blir hårete, Johnny Skal like å se fjeset til den første M3-eieren som blir frakjørt av en "familiebil"
Sir Hofstad Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Skrevet Juli 4, 2008 M3 GT Felger (Motorsport) bestilt... Gidde ikke mase med folk som skal selge motorsport hvor jeg ikke vet om det er motorsport... Skal ha GT vil jeg ha Gravering. Og ser ut som jeg får for halv pris med dekk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå