Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Här har du hela listan

Kompressor Lysholm1200ax

Kompressor gavel

Kompressor fäste

HKS Green line Filter

Silicon Slanganslutingar

Remhjul 66

Remspännare

Kompressor PK6 rem

Distansbrickor

Tryckrörs böjar

Tryckrör

Vevhus ventilation

Ventilslangar

Servo slangar

GReedy Avlastningsventil

Backvent

Skrevet

Detta är ett "bolt on" Skruvkompressorsats till BMW:s M50/52 motor som sitter i alla 6 /24V motorer från 91-98 (320/323/325/328). Satsen är baserad på en Lysholm 1200 skruvkompressor som är förutsättningen för laddtryck och därmed effekt från riktigt låga varvtal. Effekt och vridmoment ökar med ca 40% i steg 1, det maximala vridmomentet kommer ca 1000 varv lägre än original.

Detta kitt är ett komplett bolt on kitt som är färdigt för installation på bilen vilket är relativt lätt att utföra. Kittet är utvecklat så du ej behöver göra avkall på något i din orginal bil utan kan ha allt intakt för att lätt kunna återställa bilen om man så önskar.

SKR skruvkompressor kitt som skiljer sig från dom flesta övriga kompressorkitt som finns på marknaden då detta kitt är med en skruv kompressor. Skillnaden från "alla andra" kitt som använder sig av en så kallad centrifugal kompressor eller "halv turbo" som det även har kommit att kallas hos vissa, är att en skruvkompressor ger dig ett enormt vridmoment då den laddar nästan fullt laddtryck redan från start(ca 800-1000 rpm). Skruvkompressorn lämnar alltså högt laddtryck från väldigt låga varv, medans en centrufigal måste upp på ett väldigt högt varv innan den börjar ladda. Detta gör ett skruvkompressor kitt överlägset.

Effekt på en BMW 325/328 steg 1 är ca: 312 hk vid 6100 RPM och 417Nm vid 4250 RPM

Effekt på en BMW 325/328 steg 2 är ca: 445hk vid 6100 RPM och 527Nm vid 4500 RPM.

Hoppa du finner dina svar här i texten mvh ch

Skrevet

Nå var jo denne siden borte da, noen andre steder man kan lese mer informasjon om det der? Litt sent, siden jeg allerede har kjøpt kompressor og greier..

Skrevet

Det her blir hårete, Johnny :twisted: Skal like å se fjeset til den første M3-eieren som blir frakjørt av en "familiebil" :lol:

Skrevet

M3 GT Felger (Motorsport) bestilt...

Gidde ikke mase med folk som skal selge motorsport hvor jeg ikke vet om det er motorsport...

Skal ha GT vil jeg ha Gravering.

Og ser ut som jeg får for halv pris med dekk :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...