Sir Hofstad Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Da var den parkert på verkstedet
Rayman Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Stilig prosjekt dette her må ta noen bilder og legge ut. Ang. s50 innsuget har du noen planer for hvordan du skal få det til? Skal ha s50 innsug på min m50 motor også, men har ikke funnet ut hvordan ennda. Hadde vært nice om du hadde tatt noen bilder når du setter i gang med modufikasjonen av innsuget og ev. lagt DIY, finner lite om dette både her og på pff forumet.
Sir Hofstad Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Blir bilder så snart jeg får vasket den og ryddet litt inni Ang S50 innsug kan jeg legge ut link for tilpassning på M50. Fikk hentet det jeg "håper" er ei M52B28 veiv og 135mm råder på samme turen,(var rimelig kaotisk med deler og forskjellige motorer hos han fyren, men prøvde å måle slaglengden i ei blokk og kom til 84 i allefall...). Håper jeg rekker en tur på verkstedet i kveld og få shina og tatt noen bilder. Blir ikke noe mer lufting på denne før det kommer på noe ordentlige vinterdekk.
ESveen Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 tøfft! håper du følger opp denne tråden, slik at vi andre også lærer noe. Arti med ett slikt motorprosjekt der du får tilpassa slikt du selv vil ha det! Sett på kjøp/salg om det er noen greie vinterdekk der da? Håper vi får se den til sommern iallefall! Må bli vant til at du kjører i sirkler rundt meg fra nå av
Sir Hofstad Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 S50 innsug på M50 og mye annet nyttig: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1003 Forskjellige mål på råder: http://www.pauter.com/bmwrods.htm Kompresjonshøyde på stempel: M50B25 = 32,55mm (borr 84) M50B28 = 31,82mm (borr 84) S50B30 = 31,60mm (borr 86) S50B32 = 32,30mm (borr 86,4) Ble bare en time i kveld, men fikk ryddet dekk og deler ut av bilen, tatt en komplett diagnose og sett over litt.
Sir Hofstad Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Diagnose viste kun en magnet ventil til Autkasse som hadde lite spenningstilførsel, noe som sikkert skyldes at bilen ble startet med dårlig batteri. Dukket ikke opp igjen men lå lagret. Ellers fulgte det med en hel perm med kvitteringer fra bilen var ny Ble kjøpt ny i Kuwait, og kom hit i 98. Samme eier frem til ca 05. Av ting jeg ikke visste om var at jeg fikk med fine 16" sommerfelger, og at bilen er utstyrt med plamaskiver i instrumentpanel som kan reguleres lysstyrke og utseende på. Nytt sportsinteriør Motor byttet med kvitteringer ca 175K... Defa alarm med alle papirer. Opplevelsen av bilen var slik at jeg vurderer om det er nødvendig med større motor... Gikk så vannvittig at jeg ble helt skjelven Ikke sett en bulk ennå, og det som må fikses er takluke som bare spøler, taktrekk, noe pakninger og div småplukk, og noen brytere uten lys. fargen er Vulkangrau, og den er skikkelig fin og kler bilen. Skal levere inn bilen på nabobedriften som kan ta full pakke pleie og rens når jeg er ferdig inni, kjøre polering, lakkforsegling og dyprens av interiør av gutta som kan det. Kan selvfølgelig ta noen bilder før det, men vil helst ha den "ordentlig" før jeg viser den frem. Men motorrommet skal jeg ta bilder av da det er eksemplarisk, mangler ikke et deksel eller noe, alt er sånn det skal være
Sir Hofstad Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Foråvidt er det ikke noe vits i å spørre hva jeg har betalt. Bilen lå sikkert til salg et halvt år. Hadde det ikke vært for verdens mest reale og tålmodige selger hadde jeg neppe hatt den. Brukte sikkert 5 måneder fra første forespørsel til jeg fikk hentet den, da vi på grunn av nye jobber måtte vente med finansiering.
Sir Hofstad Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 tøfft! håper du følger opp denne tråden, slik at vi andre også lærer noe. Arti med ett slikt motorprosjekt der du får tilpassa slikt du selv vil ha det! Sett på kjøp/salg om det er noen greie vinterdekk der da?Håper vi får se den til sommern iallefall! Må bli vant til at du kjører i sirkler rundt meg fra nå av Spøler rundt jeg
Rayman Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Høres ut som du har fått deg en veldig flott bil, gleder meg til å se bildene når de kommer
cube Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Alltid kos å lese prosjekt tråder. Venter bare på at du legger ut noen bilder
Sir Hofstad Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Skrevet Januar 17, 2008 Takker Hadde den parkert utenfor porten på verkstedet på Mandag, men ble bare stående og se på den, så måtte flytte den til baksiden... Den Vulkangrau fargen er skikkelig fin
Sir Hofstad Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Skjønner dere venter på bilder: Er bilder fra før jeg hentet den...
Inline six Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Skeleton skrev: Opplevelsen av bilen var slik at jeg vurderer om det er nødvendig med større motor... Gikk så vannvittig at jeg ble helt skjelven Hehe du blir nokk fort vant til det og som kjent mye vill ha mer Ser forøvrig ut som en hel og pen bil du har skaffa deg, blir jo bare rått med den planlagte motorn
Sir Hofstad Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Skjønner det Og har kjørt mye biler med motor jeg men opplevelsen av å kicke denne var ekstrem.... Fikk jo ikke prøvd noe særlig før jeg kom til klettbakken, men når jeg kicka der trodde jeg den hoppa ut av gir På omkjøringsveien kom det en sx200 eller whatever mens jeg lå i 130, men et kick var den borte... Seriøst får bli med meg ut å kjenne på denne tror jeg gutter Hva gjelder prosjektmotoren er det vel rent tap og selge i deler, så får ha den ferdig til sommeren, så får vi se hva den havner i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå