John H Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Har sett at noen sier de har en lyspakke som ekstrautstyr i sine biler. Hva inneholder denne? Ser noen sier de har lys nede ved beina, det kunne eg også godt tenkt meg..men hvor finner eg dette? Har lett litt men uten lykke..
casper Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Det er vel lys nede ved beina, inn- og utvendige dørhåndtak, også noe spotlight-lignende lys ned på midtkonsollen tror jeg?
John H Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Okey, er egntlig bare ute etter de lysa som er nede ved beina..De lyseer vel også likt orange lys som i instrumentene? Kunne jo bare satt inn noe uorginale greier, men har mest lyst på orginalt, sikkert vanskeligt å treffe med fargen også viss ikke..??
kilronan Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Okey, er egntlig bare ute etter de lysa som er nede ved beina..De lyseer vel også likt orange lys som i instrumentene?Kunne jo bare satt inn noe uorginale greier, men har mest lyst på orginalt, sikkert vanskeligt å treffe med fargen også viss ikke..?? Lysene i fotbrønnene skal være en smal sak å ettermontere. Alle e46 har hulll til disse lampene i dekslene under rattet/foran hanskerommet. Hvis ikke lampene allerede er der så er disse hullene dekket med et lite plastdeksel som lett poppes ut. Delene koster nesten ingenting og kan bestilles fra BMW. Tror det ligger en DIY på e46fanatics.com Kan sikkert finne delelisten hvis det er interessant. Pærene i disse lampene er forøvrig nøyaktig samme type som f.eks sitter i lampa i hanskerommet og i skiltlyktene bak.
John H Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Okey, såpass ja, det høres jo kjempebra ut! Skal ta en kikk på e46fanatics.com, men hadde vært knall viss du hadde giddet å finne delenr på dette! Takk for hjelp!
Saltkjelen Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Lyspakke er tøft og gir bilen et litt mer eksklusivt look i mørket. Du må imidlertid huske på at lysene nede ved beina IKKE er på med mindre man har på det innvendige lyset (ikke leselyset). Det er med andre ord kun på når dørene er åpne eller når hovedlampen innvendig er slått på. Det skulle etter min mening vært en egen bryter for fotromsbelysningen, men slik er det nå desverre ikke. Man kjører jo ikke med det innvendige lyset på, det blir for sterkt desverre.. Godt mulig du kan gjøre en annen vri ved å koble det på noe annet siden du har tenkt til å ettermontere. Ellers, så ville jeg faktisk ha montert noe tilsvarende lys som er i oppbevaringsrommet i dørene på min E61. Dette gir et meget fint lys inne langs dørsidene når det er mørkt om kvelden og disse er på så lenge du har på lysene på bilen, og det har man jo ... Burde ikke være så vanskelig å la seg gjøre. På E92 så får man også et slikt "lysrør" som går over hele, det kunne kanskje vært noe.
Bjørn 320 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Okey, er egntlig bare ute etter de lysa som er nede ved beina..De lyseer vel også likt orange lys som i instrumentene? På E36 lyser dei med samme farge som kupébelysningen (taket), vil tru det er samme lys i E46.
TommyL Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Det er vel lys nede ved beina, inn- og utvendige dørhåndtak, også noe spotlight-lignende lys ned på midtkonsollen tror jeg? Mener bestemt at du ikke får lys i verken ut- eller innvendig dørhandtak på E46....
AndersM Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Finnes det innstigningslys på e46? Slik som "alle" ander biler har? dvs lys under døra eller lignende.. Kunne tenkt meg og gjort noe slik
kilronan Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 ...men hadde vært knall viss du hadde giddet å finne delenr på dette! Takk for hjelp! Her er listen over det du trenger for å ettermontere belysning i fotbrønnene på e46. Første tallet et delenummer: 63316962040 - Interior Light (Trenger 2stk av disse) 61138377072 - Socket Connectors (Trenger 2stk av disse) 61130005197 - Bushing Contact (Trenger 2stk av disse) 61130006663 - Bushing Contact (Trenger 2stk av disse) 61131387144 - Flat Contact, Fan Connector (Trenger 4stk av disse) Tipper delene kommer på ca 250 kroner fra BMW.
AndersM Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 men ligger ledningsnett o.l klart for dette? eller hvordan gjør man det?
kilronan Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 men ligger ledningsnett o.l klart for dette? eller hvordan gjør man det? Inkludert i det jeg listet opp over har du alt du trenger; selve lampene, noen kontakter og ledninger. Når du har satt sammen disse delene så sitter du med to lamper som hver er tilkoblet to ledninger. Rød/blå ledning er pluss(+) mens brun ledning er minus(-). Strømmen henter du fra koblingsboksen som ligger bak hanskerommet. Ergo; hanskerommet må ut først. Oppskriften på hvordan dette gjøres finner du her. Lykke til. -)
John H Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Takker og bukker kilronan!! Der var hele pakka ja! Prisen på alle delene ble forresten på 273,68kr for å være nøyaktig! Men ttingen her er vel at disse skal lyse når man tar på lyset eller åpner døra f.eks. sant?? Og eg kunne tenkt meg at lysene lyste hele tiden og da med samme farge som instrumentbelysningen.. Noe alla dette : Det lyset som du Saltkjelen viser her, det må eg si ser MEGET intressant ut! Spm. er om dette vil være noe? Vil bare at det skal være opplyst hele tiden mens man kjører og ha samme farge som instrumentbelysningen, slik at det blir svakt lyst opp nede ved beina Har du noe nr. på denne saltkjelen? er vel svindyr den da sikkert... Kunne hatt den under der med bryter på, hadde jo vært genialt?
John H Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Her er jo en som er gått helt amokk..med feil farge alting..
ChrZZ Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Finnes det innstigningslys på e46? Slik som "alle" ander biler har? dvs lys under døra eller lignende.. Kunne tenkt meg og gjort noe slik Det er flere som på e46fanatics har laget noe à la dette. Dem har laget hull i dørhåndtaket på utsiden, og har lys derfra og nedover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå