Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og kjørte tidligere i dag, og bilen sluttet plutselig å lade (ladelampe i instrumentpanel tente) har målt spenning ved batteriet og den viste 11,4 volt når motor var i gang. Noe som vil tilsi at den ikke ladet. Noen som vet hva dette kan vere? typiske feil?

Skrevet
Tipper børstene dine på laderegulatoren er nedslitt.

E det nokk å bytt børstene eller må man kjøp ny dynamo :?:

Jeg skiftet bare laderegulatoren da jeg hadde samme problemet som er nevnt over. Kostet 192 på den lokale shell stasjonen.

Her er børstene påmontert, for jeg tror ikke man kan bare skifte børstene.

Jeg hadde en bosch dynamo

Skrevet

Heisann.

Hadde samme prob på min E36, og der var børstene utslitt. Men disse sitter på laderegulatoren og den billigste kostet 500. (Bosch dynamo 90A) Alt to er å borre ut børstene bakfra og lodde inn to nye til 20 kr :D

Skrevet

Får lyst å si TULL, men det er jo jul nå!

PÅ orginal Bosch spenningsregulator, så kan du bytte kun børstene. Disse koster 80kr på GS. Hele regulatoren koster over 1000kr :-s

Men gjør som meg; Kjøp Hella-regulator til 175kr der børstene er påmontert. Funker som f....

RS

Heisann.

Hadde samme prob på min E36, og der var børstene utslitt. Men disse sitter på laderegulatoren og den billigste kostet 500. (Bosch dynamo 90A) Alt to er å borre ut børstene bakfra og lodde inn to nye til 20 kr :D

Skrevet

He he IKKE tull.

Godt nyttår og nye børster koster 15,- + mva på meca. Original over 1000, men billigste utenom ca 500 som jeg fant. kan jo være forskjell på dyn........................

Skrevet

Til trådstarter og du som lurte på om man må bytte hele dynamoen, er nok børstene som er på regulatoren som er gåene, kjøper bare komplett børstebru, det er med regulator og børster. Koster 150,- kr. ca. Om det er 90A eller 60A spiller keinerolle, det du skal tenke på er at du får noen som fysisk passer. Om huco eller om fabrikanten kaller seg sopp, spilller ingen rolle :) Bare skaff noen som passer! Og kjøpe orginale som heter Bosch = kaste penger i dass

Dette gjelder bosch, er det en Valeo dynamo så har jeg hørt at dette er en veldig kostbar affære.. Men vet ikke..

Man kan også lodde inn nye børster, dette er mulig og er heller ikke så veldig vanskelig. Men det kan gå galt det og som alt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...