Glenn1971 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Hei Nok ett tema ang lufting av systemet på en E39/M52 Har byttet viskosekopling, radiator, vannpumpe, termostat, alle radiatorslanger exp,tank. Og nå sliter jeg med at bilen kan gå fint alt fra 5mil og opp til over 30mil før det plutselig bare blåser kaldluft i apperatet også begynner tempmålerene å variere fra normal temp og noen ganger opp mot kokepunktet. Har forsøkt å lufte den som beskrevet på mange andre emner her, men virker kanskje som at jeg ikke får ut all luften. Jeg har også lagt merke til at det blir utrolig høyt trykk i radiatorslangene her , og det trykket, er bare litt mindre selv etter 12timer "hvile" på bilen. Det lukter ikke eksos av kjølevesken eller i exp,tanken. Gode tips og råd tas mot snarest med kjempetakk. Til deg som skulle ha vannpumpa mi, jeg fikk den tilbake fra posten merket ukjent adresse. Og er det noen som trenger feks radiator, vannpumpe, viskosekopling, radiatorslanger til en E39/M52 så ta kontakt. Godt nytt år til alle her på Bimmers
Glenn1971 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Null vann i olja, ikke olje eller vannforbruk, bilen går som ei klokke, og ingen eksoslukt i kjøleveska eller i exp.tanken. Nylig byttet olje og den er helt ren, blank og fin uten noen missfarging hverken på pinna eller under lokket, dette får meg egentlig til å ikke tro/ønske at det det er gåen topppakning...... evig optimist.
Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Hvorfor bytta du delene du lista opp? Sprekt radiator pga. trykk el noe annet?
L-V.H Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 har du luftet den skikkeligt ? åpne lufteskrua og fylle på helt til det kommer ut av lufteskrua.også gi den turtall og ha oppe lufteskrua for og se om det kommer luft . også stenger du lufteskrua imens du har turtall.
Fliid Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 En kompis hadde og greit med trykk i slanger og plutselig kunne den koke, slik du sier her. Fant da ut til slutt at det var lekkasje på radiator, nå har alt vært fint i en uke. Så at du kan sitte med en lekkasje en plass er ikke usannsynlig, slangeklemmer er ikke dradd over og ser ok ut osv.? Skrike toppakning gjør jeg ikke enda.
jolly Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Hva var det som gjorde at du skifta alle disse delene ? Hadde du tilsvarende problemer før du skifta de ut ? Og var det det som gjorde at alle utskiftingene kom ? Hvis du hadde det, så tror jeg du må begynne å tenke litt på topp pakning. Hvis du ikke hadde det , så heller jeg mot dårlig lufting av kjølesystem.
Glenn1971 Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 har du luftet den skikkeligt ? åpne lufteskrua og fylle på helt til det kommer ut av lufteskrua.også gi den turtall og ha oppe lufteskrua for og se om det kommer luft . også stenger du lufteskrua imens du har turtall. Jeg bytta alt etter at bilen begynte å bli litt varm og mistet kjøleveske. Orket ikke å skifte en ting ad gangen for å se om det ble bra (en form for feilsøking), og leste her inne at det kunne være alt mulig rart. Derfor slo jeg på stortromma, kjøpte Termostat, viftereim, reimhjul, vannpumpe, exptank, radiator, alle slanger og nye slangeklemmer pluss viskosekopling. Skiftet alt og ferdig med det. Men nå har det plutselig oppstått 2 nye problemer på bilen i tillegg til ujevn varme. Feil 1: fullt lyset på passasjersiden lyser hele tiden uansett om bryter er av eller på og om motoren går eller ikke. Feil 2: Når jeg skal starte bilen er den veldig ujevn i tenningen (skulle tro den tenner på feil plugger i uriktig rekkefølge) men når den først starter så går den som en klokke jevnt og fint. Det hører med i historien at batteriet var defekt også, og at bilen stod i ca 3mnd før jeg skiftet alle deler og startet den opp, inkl nytt batteri.
BMWgutt19 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Heihei! Hadde samme problemet i min gamle VW (som er solgt!) Masse trykk i kjølevæska, temp normal en stund (ca 1-5 mil) og plutselig var den oppe på kokepunktet og pendla. Det som var problemet mitt var at termostaten satt fast (enda den var ny) så sjekk den! Prøv å trykktest kjølesystemet også for å sjekke om ikke kjølevæska går i sylindrene hvis du tviler på toppakninga
Glenn1971 Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Skrevet Desember 31, 2007 Er det noen innenfor indre østfold som kan anbefalle en god mekanikkker her
Ole@Automote Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 Hvis toppakningen hadde vært gåen så hadde ikke trykket holdt seg så lenge, kommer det trykk inn så kommer det trykk ut også
Haug530D Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 Hvis toppakningen hadde vært gåen så hadde ikke trykket holdt seg så lenge, kommer det trykk inn så kommer det trykk ut også På min første 520 (E28) var det lekkasje på eksossiden, trykk på slanger var det, men det ga seg ikke.
Glenn1971 Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Skrevet Desember 31, 2007 Var ute og luftet bilen litt i går ettermiddag kveld, og avventet til i dag for å kjenne på radiatorslangene, og der var det ikke noe trykk i dag, men nå kjørte jeg ikke langt i går da. Som jeg øskrev innledningsvis så kan bilen fungere greit i alt fra noen få mil til langt over 30mil så jeg venter spent nå for å se om "brusflasketrakten" var den riktige måten å lufte på. Hvis jeg skulle være så uheldig at det kanskje kunne ha vært topppakningen, er det noen som har noen gode råd tips triks og eller anbefallinger, verkstedpriser osv. Godt nytt år
Bimmerlars Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 Hvor langt er bilen gått? Ofte greit å overhale toppen i forbindelse med toppakningsskift. Koster 15-18 tusen inkl. toppoverhaling tenker jeg. Kan nok få skifta pakning og planslipt for rundt 10-12 tusen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå