Gå til innhold

Tråden om min bil, E46 320i Touring.Bilen er solgt.

Richie85
 Share

Anbefalte innlegg

Får du lakka og montert før vinteren eller? =)

Tenker jeg skulle få lakkert dette i løpet av vinteren.. synes det blir for dumt å hive nylakkerte deler rett ut i saltføyka.. men delene blir nok lakkert etterhvert.. Ting tar tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er Ac Schnitzer hekkskjørtet i hus, jeg kjøpte med klargjøring for PDC. Blir nok avmontering av PDC for min del, for å montere fire "klumper" UTENPÅ hekkskjørtet er ikke aktuelt!

Vil ikke være pent å kjøre rundt med pupper på skjørtet a gitt!

Det blir sendt tilbake.

Forøvrig ble rompa noe helt annet med skjørtet! Kan nesten ikke vente på lakk og montering til våren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig lovende ut, Richard ;) Du vet sannelig hva som er "rett" på BMW :)

Takk takk Cato!

Vasket bilen i stad, var fryktelig møkkete.. Håper at bilen skal bli veldig bra, må bare få tak i noen ordentlig fine 19" som kler bilen. Kom gjerne med noen forslag?

Rich

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hehe.. ja, da får jeg kanskje oppdatere litt.

Har hatt mye trøbbel med sentrallåsen min i høst og har startet feilsøkingen med en tanke om å bytte minireleene som sitter i GM5. Etter et mislykket forsøk av en kamerat, så ble arbeidet avsluttet slik at bilen kunne brukes..

Har ikke tenkt noe over at dette måtte gjøres før låsen ble vrang igjen.. ville ikke låse seg opp..

Så jeg satte i gang på kjøkkenbordet, hehe.. må le, for det hele er ganske idiotisk.. Åpnet styreenheten, loddet ut de gamle releene, byttet til nye og loddet disse fast. Trodde i grunn jeg hadde gjort en nøye og forsiktig jobb!

Monterte dette sammen i bilen og satte strømmen på.. alt var fint helt til jeg trykket på låseknappen på fjernkontrollen! Da gikk viskerene for fult og spyleren til lyktene jobbet leeenge! Tømte nesten den nyoppfylte tanken min med spylervæske!

Åpnet opp igjen og fant en tynn tynn tinntråd som gikk imellom to av loddepunktene.. fjernet denne og forsøkte igjen. Da gikk alt fint, ingenting feil skjedde.. trykket på åpne på fjernkontrollen og lyset kom på, trykket på låseknappen.. da gikk høyre passasjervindu helt opp og de venstre dørene låste seg:P

Da tok jeg strømmen og gikk inn!

Det morsomte var at koed.no hadde denne GM5 brukt til en bra pris, så var bare å få bestilt hele greia! Da slipper jeg å tenke noe mer på det..!

Bestilte samtidig M-tech tåkelys/rammer til disse. Bremsedeksler som sitter i fangeren. Clubsport Splitters!

Tenker dette skal bli moro jeg!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går bilen igjen! Fikk byttet styreenheten så var alt som det skulle igjen;) nesten.. hehe

Noen som har peiling om nøkkelen min må kodes på nytt i forhold til GM5, den mottar vel noe signaler fra nøkkelen slik at fjernkontrollen får åpnet bilen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

pen bil. ser du har lakkerte lister men hvordan gjorde du det på bakfangeren? har planer om å lakkere listene mine jeg og men er usikker på om alt bak skal lekkeres eller om jeg skal få lagt film eller noe som beskytter lakken, ved inn og ut lasting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil. ser du har lakkerte lister men hvordan gjorde du det på bakfangeren? har planer om å lakkere listene mine jeg og men er usikker på om alt bak skal lekkeres eller om jeg skal få lagt film eller noe som beskytter lakken, ved inn og ut lasting

Hei du!

Listen som sitter på bakfangeren er som du sier veldig utsatt, noe jeg erfarte andre dag! Om dette hadde noe med mine lakkunnskaper å gjøre eller bare at det ikke er det mest ideelle materialene å lakkere på er et annet spørsmål, men jeg fikk litt avprellet lakk der. Har ikke fått somlet meg til å lakkere det på nytt igjen, men regner med at det blir gjort.

Ellers har det fungert utmerket med resten av listene.

Har div "plastikk" som skal til lakkeren nå over nyåret og regner med jeg slenger listene samtidig for å gi dem en mer "riktig" finish.. ikke nødvendig, men er ikke vi bmweiere litt jålete?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...