Richie85 Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2008 Gratulerer med ny bil! Selv om jeg hater sølvgrå, liker jeg touringen din! Var du så flau over vinterfelgene at du måtte legge om for å ta bilde? =) Kan nevne at Kepler sin solfilm er av merke Sunguard og de har 10 års garanti. Blir nok toning hele veien på min der oppe, 50% eller.no Skru litt på min og snart? Takk Thomas! Tar det positivt at du liker bilen skal bli enda finere da.. tar bare litt tid og er på dårlig lønn vettu:P får bli film på bilen etterhvert da ja! men jepp, tror det roer seg på jobben nå over nyttår og da skal vi få skrudd litt på din vettu.. har i grunn ikke gjort det vi skal gjøre på din før, men tror du ikke vi finner en og annen smart løsning på det da? Kan hvertfall uansett se på det og se hva som må gjøres, så regner jeg med at det blir bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2008 Æsj... drev å byttet tilbake til vinterhjul isted og da så jeg noe dritt... ene bremseskiven bak har skallet av og ser ikke bra ut! Så da kommer det en kostnad på skiver og klosser rundt om, samt at jeg så foringen på stab.stag foran ikke var mye skryte av.. Da har jeg litt vedlikeholdsarbeid å drive med, så får se hva lønningen blir på og hva man sitter igjen med etter alle utgiftene etter jul som var og se hva man får bestilt Powerflex er kanskje like greit å ta mens man er i gang med disse foringene rundt om, eller? Ang skiver, så blir det originalt og ikke schmiedmann med hull.. Som de fleste vet, så er ikke jeg den som har bilene mine så lenge at det sikkert er noe vits å bruke flerfoldige tusenlapper på skiver med hull i.. kan heller kjøpe jarlsberg ost i butikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 De originale skivene er uansett bra. Mekonomen har OK priser på en del bremseskiver. Du kan sjekke hva de har (og priser) på nett. Stabstagsforinger pleier ikke koste mange kronene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Har langt er bilen kjørt? Burde gå an å ringe selger å bemerke disse manglene. Selv om det er et privat kjøp og han ikke har plikt til å dekke noen mangler (med mindre de er vesentlige, noe som ikke er tilfelle her), så kan det hende han føler en "moralsk" hjelpeplikt..? Er bestandig så surt med uforutsette utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 Har langt er bilen kjørt?Burde gå an å ringe selger å bemerke disse manglene. Selv om det er et privat kjøp og han ikke har plikt til å dekke noen mangler (med mindre de er vesentlige, noe som ikke er tilfelle her), så kan det hende han føler en "moralsk" hjelpeplikt..? Er bestandig så surt med uforutsette utgifter. hehe.. kjøpte bilen av mor først.. så var klar over at skiver og foringer måtte tas etterhvert, men ikke at skivene bak var så ferdige.. så tror ikke jeg skal lage noen stor sak ut av det mot henne.. Vi ordnet en fin deal hvor min gikk i innbytte på nye bilen til fatter og da skulle jeg kjøpe denne.. i grunn greit for meg det! er jo jeg som har hatt service og hatt bilen under "vingene" så lenge hun har hatt den hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 De originale skivene er uansett bra. Mekonomen har OK priser på en del bremseskiver. Du kan sjekke hva de har (og priser) på nett.Stabstagsforinger pleier ikke koste mange kronene. Neida, har sjekket opp priser på det jeg trenger og blir ikke altfor dyrt.. har noen fine rabattavtaler via jobben, så det går nok bra Bare det når jeg bestiller deler, så liker jeg å trykke på "handle mer" og da blir det dyrt:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Menne... dere snakker om slik profesjonell soting.. osv osv.. Er ikke det litt dumt å bruke 3000,- ++ på soting av hele bilen, for så å bli tatt av politiet/eu-kontroll? Kan heller ikke si at "neeei. det skjer jo ikke", for jeg har både gode kompiser som har blitt tatt, og selv erfaring. Snakker heller ikke mange % soting foran på sidevinduene da.. Bare lurer litt på deres tanker rundt det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Menne... dere snakker om slik profesjonell soting.. osv osv.. Er ikke det litt dumt å bruke 3000,- ++ på soting av hele bilen, for så å bli tatt av politiet/eu-kontroll?Kan heller ikke si at "neeei. det skjer jo ikke", for jeg har både gode kompiser som har blitt tatt, og selv erfaring. Snakker heller ikke mange % soting foran på sidevinduene da.. Bare lurer litt på deres tanker rundt det hele. Hvis man skulle tenkt sånn om alt mulig, kunne man ikke gjort noe som helst. Regler er til for å brytes, og min oppfatning er at politiet bryr seg veldig lite om akkuratt soting, med mindre du er en gjenganger av politiet, eller at de har andre grunner til å ha oppsyn med deg. Og ja, jeg har hatt bil med sota vinduer, uten å bli stoppet. Bare tenk på alle effektanleggene, xenonlysene, motorbytter, toning av vinduer, karosseri forandringer, senkesett, store felger og alt som er byttet bare på dette forumet.. hvor mange blir stoppet i det store og hele? ikke mange.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Selvsagt, man blir ikke stoppet ofte av politiet for sånt, men jeg tenker heller: dette er noe som er meget lett å oppdage (vanskelig å se at en bil er trimmet, enn sotet). Hvis du da blir pålagt om å fjerne sotingen, blir ikke dette da en ekstra lei utgift etter at man allerede har brukt 3000,- ++ på jobben å få det hele på? Jeg vet ikke om denne jobben er basert på film, eller basert på tinting av vinduer heller. Menne... som en liten historie i fra virkeligheten. Her i byen, så finnes det tydeligvis politifolk som kjeder seg midt på natten. Det finnes selvsagt Volvo 240-er med xenon. Blodsenkning med kapping av fjærer. Ulovlige turboer. Etc etc. Listen er lang her på bygdenorge. Så en kamerat av meg (forøvrig en frekvent bruker her inne) var ute og kjørte rundt kl 01 om natten. Han kjører forbi en bensinstasjon under et storsenter. Politiet står visst der og kjeder vettet av seg, så dem bestemmer seg for å følge etter han (ikke lys eller sirene). Dem følger han omtrent helt hjem, som er ca 5km fra der han ble oppdaget, og dem får han til å stoppe inntil siden av vegen. Han tar kjapt ned vinduene foran (begge to) før politiet kommer gående, men dem spør allikevel om han kan ta dem opp fordi dem skal se på dem. Han tar dem opp, og han får bot for soting av sideruter foran. Bot blir skrevet ut, og dem drar videre.. Ikke bryr dem seg om hans store felger. Lave bil. Spacere. etc.. (Dette er forøvrig en E46) Dette var i tillegg natten før han skulle selge bilen sin... Så joda, dette skjer faktisk. Men, hvem er jeg? Som skal sitte her og komme med anbefalinger, når jeg selv har hatt 40% soting på siderutene foran, og har 2x sideruter foran klare som ekstra ruter, tilfelle jeg måtte "ta av sotingen" (dvs, byttet bare vinduene før en visning, og bytte tilbake ). Disse rutene er forøvrig til salgs (E36, sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 nå må du huske på at det er ikke så dyrt å sote de 2 frontvinduene igjen da! selv har jeg kjørt med 35% på alle vinduene mine i snart 2 år! og det er MANGE nye biler med mørkere vinduer enn det jeg har og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 Skal vi ta denne diskusjonen i en annen tråd kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Ble fort vekk *en av de mange* sotetrådene ja. Sorry, Richie85! Men ja, MEGET pen bil, som kommer til å bli ENDA penere når den har fått litt mer plastikk på seg og liknende *Grætts!* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 det går fint, lett å la seg rive med.. hehe..! Lyst på film selv jeg, men blir nok ikke det første jeg gjør hvertfall.. Plastikk må komme på, blir for originalt som det er pr.dags dato.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 Nå har jeg sittet og vurdert litt frem og tilbake og kommet frem til at jeg kjøper M-tech2 fronten og clubsport splitters. Er noe spesielt med den fronten altså.. hehe. Kommer også til å lakke alle listene rundt bilen i bilens farge. Spørsmålet nå er bare hva man skal bestille først av hva som skal gjøres.. hehe.. Hvordan er Simons eksosen til E46(rustfritt altså), med tanke på lyd? Dette er jo langt billigere enn Eisenmann og sist gang jeg kjøpte det ble jeg skuffet over lyden nemlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2008 *kremt* da venter jeg på en pakke... fremfor å kjøpe front osv nå i vinter, så har jeg kjøpt noe annet jeg kunne trenge etterhvert uansett.. gleder meg. Får heller avsløre hva det er etterhvert men det var dyrt:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå