Gå til innhold

lakke lister til SHADOW line??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei , :D har chrom lister og vet ike hvor og OM man får kjøpt svarte lister, så tenkte rett og slett å pusse ned mine gamle og lakke de svarte.. går dette eller vil det bli dårli??? :o

Skrevet

Så lenge du får plukket av listene og lakkert rundt kanter og alt skal det bli bra. Om det blir like pent som shadowline er en annen sak, sørg i hvertfall å bruke en matt lakk på en bil som E30. :)

Skrevet

Jeg hadde planer om dette på min forrige E60 med chromelister rundt vinduene. Lakkerer sa at dette ikke var noe problem å få ordnet, men det som var jobb var å plukke fra hverandre listene. Hvis han bare maskerte rundt og lakket listene utenpå ville lakken etterhvert flasse av. Utifra det tror jeg at det skulle gå greit å pusse/matte chromen.. :)

Jeg vet ikke hvor du holder til, men jeg har tlf. nr. til denne lakkereren (dyktig) om du er interessert. Holder til i Oslo området.

Skrevet

jeg holder til ca 10 min fra oslo, men er det vanskelig å ta av listene sier du??? tlf ti lakkerer? navn?? hadde vert kjempe fint, selv om jeg hadde tengt å lakke selv me spray boks.... hehe

Skrevet
jeg holder til ca 10 min fra oslo, men er det vanskelig å ta av listene sier du??? tlf ti lakkerer? navn?? hadde vert kjempe fint, selv om jeg hadde tengt å lakke selv me spray boks.... hehe

Listene på E30 er meget lett å ta av. De er vel bare klipset på.

Skrevet

vær forsiktig så du ikke brekker noen klips..;) de listene på for og baksjerm er skrudd. bakerst på listen på baksjermen, og framst på framskjermen..

Skrevet

Det du må passe på er å ikke bryte for mye så du bøyer listene når du skal ta dem av. Ta deg god tid. Er langt ifra lett å få dem på igjen om du har bøyd dem litt. Ellers er det vikti å matte godt chromen. Er ikke like lett å få lakken til å sitte på chrome. Må vel helst bruke en syregrunning eller en sealer. Ville levert listene til en lakkerer hvis jeg var deg. Sier ikke at du ikke kan klare dette selv. Men da vet du at resultatet blir bra og varig. Sprayboks er ikke til å anbefale. Sprayboks er nemli ikke herder i, så den blir aldri gjennomherder. Bruker du sterkt vaskemiddel på listene, kan du da risikere at spraylakken løser seg.

Ett annet alternativ er å få tak i shadow line lister. Nye tror jeg er dyrt. Men kanskje du finner noen brukte. Selv om jeg vil tro at dette ikke er så lett å finne tak i

Skrevet

Jeg vet ikke om de er vanskelig å ta av på E30, men det er vitkig, som nevnt tidligere i tråden, at du ikke bøyer listene. Bruker Aas og Nygaard karosseriverksted. Storfornøyd med både service og kvalitet. Bruker han på alt av lakkjobber til mine biler.

Tvetenv. 154, 0671 Oslo

Tlf: 22 27 42 90

Skrevet

Tusen takk for gode svar :D skal notere meg nummrene og kontakte han når jeg har kommet så langt med bilen.. ;) en annen sak er at jeg skal lakkere hele bilen og lurte på om hvor mye de sånn ca tar for en lakkjobb??? :?

Skrevet

På min gamle E30 fikk jeg listene lakkert samt støtfangerene fra chrome til sort. Bilens farge på fangerne og sort matt på listene rundt vinduene.

Dette ble gjort hos lakkerer når bilen ble hellakkert.

o1t0pduokq737ufyns2p.jpg

pcfzayt2zbfl3ftkrdrr.jpg

pt5hap9z92o19ecuy9uc.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...