MGR Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Ser ikke problemet med den forbikjøringen der. Ryddige forhold og god margin til de andre trafikantene. En helt fin forbikjøring. Hva var det nå disse lange gule midtstripene betydde igjen? at det ikke "ambefales" og kjøre forbi, med ikke ulovlig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Og 50-sone eller ikke...man vet jo ikke hvor fort det går...kan hende den andre bilen lå i 40. Så lenge det er god oversikt over utkjøringen fra bensinstasjonen, kan ikke jeg se noe feil her jeg heller. Den som kjører forbi er jo nesten inne i kjørebanen sin igjen, og enda er det god margin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iNthe Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 kun gamle folk som bryr seg om et slikt bilde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Hadde fint rukket et par til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Er det noe å bry seg om at de legger ut slike bilder da? Folk flest ser ikke at det er en BMW engang. Ja kansje du har et poeng der. Da bør kansje 2008 være et år for informere artikkel forfattere om at det faktisk finnes raskere biler en eks en biler med 1.3motorer som igjen bla bla.. . Så ingen bremselys fra den stv bmw kjørte forbi, så sikkert dårlig eksempel av de de som laget artikkelen vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 er det noen her inne som føler seg skyldig da?=) i bilde asså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 E30M3 har en utrolig sexy rumpe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 god plass der m3 då journalister vet ikkje at det finst raskere biler en fiestan til mor godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Ser ikke problemet med den forbikjøringen der. Ryddige forhold og god margin til de andre trafikantene. En helt fin forbikjøring. Hva var det nå disse lange gule midtstripene betydde igjen? at det ikke "ambefales" og kjøre forbi, med ikke ulovlig;) Lovteksten sier følgende: "Gul varsellinje angir at sikten framover er for kort til vanlig forbikjøring." Ikke ulovlig, men forutsetter altså at det foreligger spesielle forhold som f.eks at bilen foran ligger vesentlig under fartsgrensen. Hvorvidt den avbildede situasjonen er en "vanlig forbikjøring" er selvfølgelig umulig å fastslå ut i fra dette fotografiet, men forutsatt at C-klassen holder normal fart så er dette en tvilsom situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 det er ikke 50sone de kommer fra. da ville stripene i veien vært kortere.. og hvertfall jeg foretar aldri en "normal" forbikjøring. fordi jeg ser på det som faktisk farligere enn å ta en hurtig akslerasjon. girer jeg ned 2gir isteden for 1, og bånn gass istedenfor nesten- så mener jeg at ved å øke farten fra fartsgrensen til mest mulig istedenfor 20 til 30 kmt fram til jeg har passert forranliggende er tryggere.. litt dårlig skrevet avsnitt, men er trøtt.. men dette blir jo sett på som en mye hissigere forbikjøring.. :S og forbikjøringen som er avbildet er ikke "farlig" i forhold til hvilken bil som kjører forbi. hadde det vært en 1.4yaris istedenfor- hadde jeg sperra øynene mer opp.. men uansett- folk har noja for å kjøre forbi når det kommer bil imot.. folk som blinker med lys osv selvom jeg kun har passert 1bil, og har 5-6sek+ fra jeg er tilbake i eget felt til møtende bil passerer.. trolig bare pga jeg akser hardt.. hadde jeg kjørt roligere forbi, og hatt samme margin tror jeg folk hadde reagert annerledes.. men spørs jo om det er det som er det tryggeste? og kjøre forbi i- eller rett før sving er et lite problem forutsatt at svingen går an å se.. noen som har sett/link til den røde? civic hatchbacken? som kommer ut av bensinstasjon? kjører forbi noen biler rett før sving- og kommer akkurat tilbake i eget felt før imøtekommende? tror filmen er fra norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrexX Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 forsåvidt så virker det som en helt grei forbikjøring... trur ikke de som har tatt bildet veit at den m3'en ikke har store problemer med å kjøre forbi, så hvis personen mener at møtende bil er nærme i dette tilfelle burde man faktisk se på biltypen.. hvis jeg skulle kjørt forbi her med vinterbilen, fiesta 1.25, hadde nok dette lettere blitt en farlig situasjon da den akselerer fra 60-80 og 100 på aldri.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå