Frode_E30 Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Helst 84mm slik at man slipper å borre opp blokka. De som PPF selger er 84.5mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 krb trading. koniske JE stempler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 racetep.com eller hos jepistons.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Kjøpe nye dyre stempel og ikke borre opp. Er det den nye tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 "m20b25 (2.7) Komp 7.8 Topp: lett portet sveiset-planet Z45 turbokam Bunn: CP smidde stempel Eagle råder 324td smidd veiv pianotråd m21 oljepumpe Styring: Haltech e6x 390cc dyser msd fordeler tenning Turbonetics turbo, evolution wastegate. " Jeg kan ærlig talt ikke se sammenhengen mellom denne lista og boring av blokka :roll: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2008 "m20b25 (2.7) Komp 7.8 Topp: lett portet sveiset-planet Z45 turbokam Bunn: CP smidde stempel Eagle råder 324td smidd veiv pianotråd m21 oljepumpe Styring: Haltech e6x 390cc dyser msd fordeler tenning Turbonetics turbo, evolution wastegate. " Jeg kan ærlig talt ikke se sammenhengen mellom denne lista og boring av blokka :roll: Nå er jeg ikke helt med..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Får handle over dammen ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 "m20b25 (2.7) Komp 7.8 Topp: lett portet sveiset-planet Z45 turbokam Bunn: CP smidde stempel Eagle råder 324td smidd veiv pianotråd m21 oljepumpe Styring: Haltech e6x 390cc dyser msd fordeler tenning Turbonetics turbo, evolution wastegate. " Jeg kan ærlig talt ikke se sammenhengen mellom denne lista og boring av blokka :roll: Nå er jeg ikke helt med..? Trur han mener pga effekten ikke vil være den verste, ser på dysestr osv, er vel mere bare for holdbarheten. men så er det mange som mener det er bortkasta ikke borre opp så stemplene får nye slipespor etc Jeg har smidde cp fra PPF. kjøpt omtrent alle ekstra komponenter derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Innlegget mitt var var nok fullspekket av ironi. Jeg mener at på en såpass "grom" liste av deler/oppsett så forundrer det meg litt at du ikke har fått med deg at smidde stempler er synonymt med boring av sylindre og nøye tilpassing av klaringer. Man skal følge hver enkel stempel-produsent's spesifikasjoner med hensyn til klaringer og disse kan variere fra produsent til produsent. Smidde stempler er koniske, størst nede og minst fra under oljeringen og oppover. På JE sine stempler brukes 0,5" opp fra bunn av stempel(uavhengig av kryssbolt) som målepunkt når når man foretar tilpassing av klaring mellom stempel og sylinder. Derfor snakker man som regel 0,5mm oversize på smidde stempler. Sylindrene skal tilpasses stemplene, ikke motsatt. Da hadde det vært dårlig butikk å lage stempler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Innlegget mitt var var nok fullspekket av ironi. Jeg mener at på en såpass "grom" liste av deler/oppsett så forundrer det meg litt at du ikke har fått med deg at smidde stempler er synonymt med boring av sylindre og nøye tilpassing av klaringer.Man skal følge hver enkel stempel-produsent's spesifikasjoner med hensyn til klaringer og disse kan variere fra produsent til produsent. Smidde stempler er koniske, størst nede og minst fra under oljeringen og oppover. På JE sine stempler brukes 0,5" opp fra bunn av stempel(uavhengig av kryssbolt) som målepunkt når når man foretar tilpassing av klaring mellom stempel og sylinder. Derfor snakker man som regel 0,5mm oversize på smidde stempler. Sylindrene skal tilpasses stemplene, ikke motsatt. Da hadde det vært dårlig butikk å lage stempler. Kunne vel ikke sagt det bedre selv, en annen ting som er verdt å nevne at over tid så har en motor som har gått 150k(?) eller mer over tid fått en "mage" eller at sylinderen har blitt oval. Så det beste er selvfølgelig å borre opp blokka for å få en "ny" blokk. Ta deg en tur inn her kompis, http://www.racetep.com/jecustom.html#custopt Og les litt om det der, har bestilt smidde stempler derfra før ( de er forøvrig veldig orientert om BMW vs turbo / smidd innmat ) og har vært veldig fornøyd. mvh lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Det kan jo i mange tilfeller vere mulig å rette opp en en gammal sylinder med honing. Det er jo i sånne turbo bygg greit å ha mest mulig veggtykkelse, og derav vegrer vel mange seg mot borring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2008 Takker alle for seriøse svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå