Gå til innhold

Hvor kjøpe smidde stempel? m20b25

Frode_E30
 Share

Anbefalte innlegg

"m20b25 (2.7) Komp 7.8

Topp:

lett portet

sveiset-planet

Z45 turbokam

Bunn:

CP smidde stempel

Eagle råder

324td smidd veiv

pianotråd

m21 oljepumpe

Styring:

Haltech e6x

390cc dyser

msd fordeler tenning

Turbonetics turbo, evolution wastegate. "

Jeg kan ærlig talt ikke se sammenhengen mellom denne lista og boring av blokka :roll: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"m20b25 (2.7) Komp 7.8

Topp:

lett portet

sveiset-planet

Z45 turbokam

Bunn:

CP smidde stempel

Eagle råder

324td smidd veiv

pianotråd

m21 oljepumpe

Styring:

Haltech e6x

390cc dyser

msd fordeler tenning

Jeg kan ærlig talt ikke se sammenhengen mellom denne lista og boring av blokka :roll: :roll:

Nå er jeg ikke helt med..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"m20b25 (2.7) Komp 7.8

Topp:

lett portet

sveiset-planet

Z45 turbokam

Bunn:

CP smidde stempel

Eagle råder

324td smidd veiv

pianotråd

m21 oljepumpe

Styring:

Haltech e6x

390cc dyser

msd fordeler tenning

Nå er jeg ikke helt med..?

Trur han mener pga effekten ikke vil være den verste, ser på dysestr osv, er vel mere bare for holdbarheten. men så er det mange som mener det er bortkasta ikke borre opp så stemplene får nye slipespor etc

Jeg har smidde cp fra PPF. kjøpt omtrent alle ekstra komponenter derfra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt var var nok fullspekket av ironi. Jeg mener at på en såpass "grom" liste av deler/oppsett så forundrer det meg litt at du ikke har fått med deg at smidde stempler er synonymt med boring av sylindre og nøye tilpassing av klaringer.

Man skal følge hver enkel stempel-produsent's spesifikasjoner med hensyn til klaringer og disse kan variere fra produsent til produsent. Smidde stempler er koniske, størst nede og minst fra under oljeringen og oppover.

På JE sine stempler brukes 0,5" opp fra bunn av stempel(uavhengig av kryssbolt) som målepunkt når når man foretar tilpassing av klaring mellom stempel og sylinder.

Derfor snakker man som regel 0,5mm oversize på smidde stempler.

Sylindrene skal tilpasses stemplene, ikke motsatt.

Da hadde det vært dårlig butikk å lage stempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt var var nok fullspekket av ironi. Jeg mener at på en såpass "grom" liste av deler/oppsett så forundrer det meg litt at du ikke har fått med deg at smidde stempler er synonymt med boring av sylindre og nøye tilpassing av klaringer.

Man skal følge hver enkel stempel-produsent's spesifikasjoner med hensyn til klaringer og disse kan variere fra produsent til produsent. Smidde stempler er koniske, størst nede og minst fra under oljeringen og oppover.

På JE sine stempler brukes 0,5" opp fra bunn av stempel(uavhengig av kryssbolt) som målepunkt når når man foretar tilpassing av klaring mellom stempel og sylinder.

Derfor snakker man som regel 0,5mm oversize på smidde stempler.

Sylindrene skal tilpasses stemplene, ikke motsatt.

Da hadde det vært dårlig butikk å lage stempler.

Kunne vel ikke sagt det bedre selv, en annen ting som er verdt å nevne at over tid så har en motor som har gått 150k(?) eller mer over tid fått en "mage" eller at sylinderen har blitt oval. Så det beste er selvfølgelig å borre opp blokka for å få en "ny" blokk.

Ta deg en tur inn her kompis, http://www.racetep.com/jecustom.html#custopt

Og les litt om det der, har bestilt smidde stempler derfra før ( de er forøvrig veldig orientert om BMW vs turbo / smidd innmat ) og har vært veldig fornøyd.

mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...