Gå til innhold

På utkikk etter e34 m5

keem
 Share

Anbefalte innlegg

De er velbalanserte og forutsigbare å kjøre med, og med diffbrems er fremkommeligheten og stabiliteten absolutt bra. Uten diffbrems blir man fort stående i dyp snø/søle. Men til syvende og sist er det jo ofte bakkeklaringen som bestemmer fremkommeligheten, så du kan gjøre mye selv ved å la være å senke den. Uansett er det jo også litt gamp når det gjelder M5, så det går ikke i like stor grad å bruke kvelningsturtall for fremkommelighetens skyld, siden den knapt kan kveles..

E34 er utsatt for rust i kanaler, hjulbuer, rundt tanklokk, nederst på dørene (under listene), og til dels rundt kantene på bagasjelokk, panser og takluke. Utskjæringene til sideblinklys er også et potensielt problemområde på importerte biler (ettermonterte sideblinklys). Ellers vanlige ting som bremserør, kalippere, etc.

Det er gamle biler, så du kan ikke forvente at de er rustfrie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M5 er tungsolgte biler i dette landet, koster mye i innkjøp, drift og forsikring. De siste 2-3 mnd har det ligget 5 stk M5 touring ute, og de har ligget der leeenge. Kun to av dem har blitt solgt på den tiden, jeg kjøpte en av dem. Er prutningsmonn...

Jeg kjører lite på skikkelig vinterføre, men er uproblematisk på glatta så lenge man ikke gir flat pedal overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. hvordan er nurburgring(EDC) understellet kontra "vanlig" understell? Og er det verdt mange kroner ekstra?

Har litt for lite erfaring med det til å slå fast noe. Bilen blir jo stivere når du setter den på "sport", men personlig synes jeg det kanskje er litt vel fancy. Problemet er at når demperne tar kvelden koster nye 45k, så da ender man opp med et nytt senkesett istedenfor. Har sittet på mange og særdeles harde mil i en M5 sedan uten nbr-pakka, og kan ikke si at den var myk akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...