Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal nå sies at klips, lister, pakninger osv koster MYE mer enn man skulle tro! Vi snakker greit over 5000 kr som jeg nevnte her tidligere :)

...men bilen blir et lite smykke etterpå da :) Å montere nye deler på nylakkert bil var rene juleaften for meg! Utrolig digg med nye deler! Her er bilde av ny innerskjerm:

M5tillakk027.jpg

De første bildene av nylakkert bil, delvis montert. Her med NYE baklykter :)

M5tillakk031.jpg

M5tillakk034.jpg

Har til og med kjøpt nye speilmotorer :) hoho

M5tillakk048.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kunne spart deg å satt på den leppa bak der. Tror nok dekka dine kommer til å rive disse i filler. Burde laget 5mm alu der. Jeg har 3 mm bak der på min, men det holder ikke. Skal lage stål eller 5 mm alu. Bilen blir jo meget strøken nå da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, kunne spart deg å satt på den leppa bak der. Tror nok dekka dine kommer til å rive disse i filler. Burde laget 5mm alu der. Jeg har 3 mm bak der på min, men det holder ikke. Skal lage stål eller 5 mm alu. Bilen blir jo meget strøken nå da. :D

hehe, er mye sant i det der!! På den ene siden var innerskjermen helt borte og på andre siden var det bare strimler igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg en sak på gang her som jeg trenger noe hjelp til. Jeg har vært hos www.radicast.se og kjøpt hvite innsatsglass til baklyktene. Det finnes ikke alternative baklykter til E34 Touring, så dette er eneste mulighet til å skille seg ut!

E34T_1.jpg

http://www.vparts.se/cgi-bin/ibutik/AIR ... r&Visn=Std

I hele går satt jeg å studerte disse lyktene og glassene. Man må skjære/frese ut de gamle glassene og lime inn de nye. Konklusjonen min var: Dette blir vanskelig å få til og vanskelig å få pent. Jeg tok med meg sakene opp til Ulf Plastsveis på Grorud. Han var ikke spesiellt positiv og ville ikke ta på seg jobben. Så nå sitter jeg her og lurer da. Jeg vet at det er flere der ute som har gjort denne jobben allerede. Jeg trenger tips og råd! Har du gjort dette selv eller kjenner noen andre som har erfaringer med det - Gi meg tilbakemelding snarest! Thanx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Mr. King :)

Jepp, detta har jeg gjort et par ganger. Egentlig en helt grei jobb, men vær nøye med å skjære bort alt det oransje. Hvis ikke, så skinner det godt igjennom på det hvite glasset.

Bruk også godt med lim, slik at det blir helt tett, for å unngå kondens. Mine ble helt tette, og da ingen problem med kondens :8 .

Dagen etter liming, lakket jeg kanten rundt med lakkstift i sort matt

Verktøy & utstyr:

-Dremel.

-Plastic Padding Extreme lim, kjøp hos Clas Ohlson.

-Lakkstift sort matt, kjøpt hos Fargerike.

-Maskeringsteip/trikkerteip, for å holde glass på plass under herding.

yldckzyanqr1pgfaw4gf.jpg

Dig_kam_728.jpg

Dig_kam_727.jpg

Også DIY fra Autopower her.

Tipper også at du kommer til å fikse dette lett. Eller så får du sende de til meg, så skal jeg fikse de dyrt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skimter jeg farge forskjell på skjermen og resten av bilen? Ser ut som skjermen er veldig matt i forhold til resten?

Neida, den har bare ligget og støvet ned i garasjen. Denne ble lakkert en uke tidligere enn bilen. Masse støv på bilen, men skal få vasket den når den er ferdig montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...