Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk mangellapp på coiloverkittet fra K-sport ja. Nytter ikke å diskutere med de gutta. De er regelryttere fra en annen verden, og følger paragrafene til det usakelige!

Det er det som er så håpløst. I tillegg virker det som om de elsker den delen av jobben sin mer enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. sier de det.. er biltilsynet vanskelig altså :twisted: Ironi ironi!! He he. Ble stoppa i kontr jeg også og fikk mangellapp på feil hjul, lav fronfanger mye støy. Selv om dette bare er bagateller så lagde de en stor sak ut av det og fremstilte meg nærmest som en kriminell. Blir bare for dumt dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund har jeg nettopp bestillt dette stabilisatorstag-settet fra Racing Dynamics:

stag.jpg

HVA :?: Sånn må du da bestille fra oss KingB :wink:

Heh, snakka jo med gutta dine når du var borte! Dere kunne ikke skaffe noe til meg! Men kan ikke du sjekke for meg i morgen tidlig da. Kommer innom deg utover dagen. (Fikk ikke kjøpt det fra Turner likevel. De var utsolgt og hadde ventetid 4 mnd...)

Interesant ..

Er desse 27mm foran og ? hvor mange bak.. samt justerbare ?

orginalt er det vel 19bak uansett .

eneste jeg har funnet tidligere er desse : http://www.whiteline.com.au/search.php

kjipt med mangellapp fra BT , Hadde du godkjent bilen med Kw coiloverene FØR du solgte de til meg hadde du nok stilt litt sterkere ;)

Forøvrig har jeg noen sett med Svarte powerflex foringer under bestilling . Dvs de må produseres først. De er hardere og holder lengre en de lilla . Skal passe ypperlig på touringen . Om en da ikke vil ha solide foringer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund har jeg nettopp bestillt dette stabilisatorstag-settet fra Racing Dynamics:

stag.jpg

HVA :?: Sånn må du da bestille fra oss KingB :wink:

Heh, snakka jo med gutta dine når du var borte! Dere kunne ikke skaffe noe til meg! Men kan ikke du sjekke for meg i morgen tidlig da. Kommer innom deg utover dagen. (Fikk ikke kjøpt det fra Turner likevel. De var utsolgt og hadde ventetid 4 mnd...)

Interesant ..

Er desse 27mm foran og ? hvor mange bak.. samt justerbare ?

orginalt er det vel 19bak uansett .

eneste jeg har funnet tidligere er desse : http://www.whiteline.com.au/search.php

kjipt med mangellapp fra BT , Hadde du godkjent bilen med Kw coiloverene FØR du solgte de til meg hadde du nok stilt litt sterkere ;)

Forøvrig har jeg noen sett med Svarte powerflex foringer under bestilling . Dvs de må produseres først. De er hardere og holder lengre en de lilla . Skal passe ypperlig på touringen . Om en da ikke vil ha solide foringer 8)

Hei du!

Jeg fikk ikke settet fra Turner Motorsport likevel. De var utsolgt og produksjon var på ubestemt dato. Istedet så bestillte jeg staget fra Whiteline (det skal være i posten rett rundt hjørnet..)

Du kan tro jeg angrer på at jeg ikke godkjente senkesettet ja :evil: grr..

Må nå gå til innkjøp av nytt godkjent senkesett + forstillingskontroll og arrghh!!

Fortell mer om de svarte foringene du har bestillt da. Er disse stivere enn de lilla og gule? Jeg er meget fornøyd med powerflex foringene i traversen og bærearmene framme. Foringene i casterstagene har vært mer problematiske. Powerflex ble utslitt med engang og de originale er for myke! Vurderer nå å få dreid opp nye i aluminium. Til mitt bruk så har jeg jo ingen somhelst behov for at det skal flekse i casterstagene. Dette gir jo bare ustabilitet - særlig ved harde nedbremsinger! Hva tror du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund har jeg nettopp bestillt dette stabilisatorstag-settet fra Racing Dynamics:

stag.jpg

HVA :?: Sånn må du da bestille fra oss KingB :wink:

Heh, snakka jo med gutta dine når du var borte! Dere kunne ikke skaffe noe til meg! Men kan ikke du sjekke for meg i morgen tidlig da. Kommer innom deg utover dagen. (Fikk ikke kjøpt det fra Turner likevel. De var utsolgt og hadde ventetid 4 mnd...)

Interesant ..

Er desse 27mm foran og ? hvor mange bak.. samt justerbare ?

orginalt er det vel 19bak uansett .

eneste jeg har funnet tidligere er desse : http://www.whiteline.com.au/search.php

kjipt med mangellapp fra BT , Hadde du godkjent bilen med Kw coiloverene FØR du solgte de til meg hadde du nok stilt litt sterkere ;)

Forøvrig har jeg noen sett med Svarte powerflex foringer under bestilling . Dvs de må produseres først. De er hardere og holder lengre en de lilla . Skal passe ypperlig på touringen . Om en da ikke vil ha solide foringer 8)

Hei du!

Jeg fikk ikke settet fra Turner Motorsport likevel. De var utsolgt og produksjon var på ubestemt dato. Istedet så bestillte jeg staget fra Whiteline (det skal være i posten rett rundt hjørnet..)

Du kan tro jeg angrer på at jeg ikke godkjente senkesettet ja :evil: grr..

Må nå gå til innkjøp av nytt godkjent senkesett + forstillingskontroll og arrghh!!

Fortell mer om de svarte foringene du har bestillt da. Er disse stivere enn de lilla og gule? Jeg er meget fornøyd med powerflex foringene i traversen og bærearmene framme. Foringene i casterstagene har vært mer problematiske. Powerflex ble utslitt med engang og de originale er for myke! Vurderer nå å få dreid opp nye i aluminium. Til mitt bruk så har jeg jo ingen somhelst behov for at det skal flekse i casterstagene. Dette gir jo bare ustabilitet - særlig ved harde nedbremsinger! Hva tror du...?

her må eg nesten bare henge meg på e helt enig med deg der har vurdert og dreie meg noen i alu men om det finnes noe som e bedre så e eg glad for det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg fikk ikke settet fra Turner Motorsport likevel. De var utsolgt og produksjon var på ubestemt dato. Istedet så bestillte jeg staget fra Whiteline (det skal være i posten rett rundt hjørnet..)

Du kan tro jeg angrer på at jeg ikke godkjente senkesettet ja :evil: grr..

Må nå gå til innkjøp av nytt godkjent senkesett + forstillingskontroll og arrghh!!

Fortell mer om de svarte foringene du har bestillt da. Er disse stivere enn de lilla og gule? Jeg er meget fornøyd med powerflex foringene i traversen og bærearmene framme. Foringene i casterstagene har vært mer problematiske. Powerflex ble utslitt med engang og de originale er for myke! Vurderer nå å få dreid opp nye i aluminium. Til mitt bruk så har jeg jo ingen somhelst behov for at det skal flekse i casterstagene. Dette gir jo bare ustabilitet - særlig ved harde nedbremsinger! Hva tror du...?

Okay , Såpass. Det florere ikke akkurat med TUV godkjente coilovere . Men mulig FK sine er rimelige nok og klarer jobben .

whiteline stagene har jeg ikke funnet så veldig mye om på touringer , men de er jo kjente for ARB til andre bilmerker så de er nok bra mtp kvalitet .

powerflex black er en del hardere en lilla foringer. Lages på bestilling , og er ikke spes billige.

dette er tunge biler og med de ekstra kreftene foringene skal ta opp når en monterer stivere coilovers så holder ikke orginalt særlig lenge. selv PF lilla har vist seg å ikke tåle påkjenningen særlig lenge. spesielt caster foringer har vist seg å være et problem.

det er mange som skyrter av PF black på M5 forumet og div bimmersforum så når en først skal bytte foringer så hvorfor ikke.

Til ditt bruk så kan nok alu foringer være like greit.

Bare husk å oppgrader til stål caster stag istedefor de i alu ;)

powerflex black ser det ut som jeg må importere fra UK da INGEN i Norge ser ut til å kunne skaffe de :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde motet oppe i disse tunge tider med press fra myndighetene. Har ikke hørt noe enda, men usikkerheten og ventetiden tynger mitt sinn :(

Da må jeg kose meg med gamle minner fra tidligere treff... :D

Se videoklipp:

8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...