tolla Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Hei, Motoren i min 318is har nå rulla' 244000km... Toppen er 1 år gammel i følge den gamle eieren, men jeg veit ikke om det er til å stole på... Motoren svetter olje på venstresida av toppen (sett forfra).... Og i tillegg hører jeg en form for rassle lyd fremme i toppen når bilen står på tomgang... Det høres og ut som tomgangsregulatoren er gåen, for motoren går så ujevnt av og til at motoren stopper... Min konklusjon er enten tomgangs regulartoren eller falskluft... Jeg tenkte at siden motoren har gått så langt, så er det like greit å bytte motor, til en som kanskje har går under 100 000km, og evt sett en 6'er i... Blir vel litt sterkere da, viss jeg f.eks. har full bil... Bilen går greit, er ikke det, men bråker litt for mye syns jeg... Lei av å få klager.... What should I do? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Å finne en E36 motor som har gått under 100 000km er veldig vanskelig. jeg synes det høres ut som om registeret på motoren din er gåent. Har hørt at dette er en svakhet på disse motorene. Bytt dette så er sikkert motoren fin igjen. Det at den svetter litt olje er jo bare å bytte toppdekselpakningen skulle jeg tru. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Synes jeg har sett en 320 motor som er gått mindre enn 100000 til salgs her på forumet denne uken. Det kan nok være en grei oppgradering. Jeg er interessert i å kjøpe den brukte/slitte 318is motoren din, hvis du kommer til å selge den da. Men det er nok riktig som Mexos sier. Det er sikkert registeret som rasler, og oljelekkasjen skyldes sansynligvis toppdekselpakningen. Men hvis det er utslitt, er nok simringene og veiven også slitne. Det må man nesten se på dersom man skal fikse opp i ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 jeg har en 320 motor som har gått 144 tusen. komplett med alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 har også muligens en 318 is står i bil gått 188 tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iNthe Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 har en 320 motor, med girkasse, ledningsnett, hjerne og alt du trenger. skal du godkjenne den i bil følger det med di nødvendige papirene du trenger fra "donorbilen".. motoren har gått 211000km, men er i helt topp stand! den skal du få veldig rimelig. send pm om du er interessert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iNthe Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Synes jeg har sett en 320 motor som er gått mindre enn 100000 til salgs her på forumet denne uken. Det kan nok være en grei oppgradering. . . . . Denne motoren selges for 10 tusen ja, er en 92 modell uten vanos. Har snakket med han om den selv, men fant ut jeg ikke ville kjøpe den. Skal ikke si grunnen, for vil ikke ødelegge hans salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beebopalula Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 hei tolla! jeg har en 318is motor som du skal få for en billig penge! men den er nok ikke 100% den har skjært seg.. (oljelekkasje.. gikk tom..) så hvis du er int som evt delemotor så er den din for 500kr! 1993mod gått ca 155000-160000! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 tar den for 500 jeg send pm tolla du må kjøpe 320 maskinen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Hei. Har nettopp kjøpt en 320i 1992 mod uten Vanos. M50B20 .Bilen skal bygges om til USA M3(kommer for salg senere). En BMW kjenner som hentet bilen for meg sa at motoren går usedvanlig fint, og er sprekere enn de fleste andre 320i han har kjørt. Har du interesse og tid, kan motoren prøvekjøres før ombyggingen. Den er gått 185.400 km. Det er en stor fordel å kjøpe en motor som en vet er i orden og som kan prøvekjøres. . Girkassen er topp, og mellomaksling evnt diff er også tilgjengelig hvis dette lyder interessant. Har også fjærer/fjærbein hvis du bytter til 6 syl motor. Bremsene dine er like som på 320. Ring gjerne eller send sms til 92 22 65 44 hvis det er noe du lurer på. Hilsen Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 jeg har en is motor som har gårr 150000. komplett m kasse -lmm-ecu osv 7000kr+ frakt v hurtig avgjørelse, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tolla Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2008 har også muligens en 318 is står i bil gått 188 tusen Hva slags pris er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå