Mexos Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Vurderer nå å selge min 318is motor. Den er opprinnelig fra en E30. Jeg har forsøkt å montere den i min E36, men har nå delvis bestemt meg for å selge den videre og heller finne en E36 motor å sette i min bil. Jeg har byttet toppdekselpakning på den samt svinghjulslager. Har forstått det slik at E30 318is er en uvanlig bil i norge og at dette derfor må være en bra oppgradering for en 316 eller 318. Den yter jo like mange hestekrefter som 320 motoren (Den har også 136hk sant?) Vektfordelingen i bilen med denne motoren skal visst også være ganske godt egnet til banekjøring Har også manifold og katalysator så den kan monteres i 5-serie fra samme tidsepoke Prisantydning er 5000kr. Mob: 90147355 Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 langt har den gått?? hva føger med? ledningsnett hjerne osv?? gir deg 4000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 Km stand er jeg usikker på, men har vært av med bunnpanne og toppdekselpakning og der så det MYE penere ut enn på min gamle motor som hadde gått 201400km. Så jeg vil tro den er lavere enn det, men kan ikke garantere noe. Den ser ihvertfall ut til å være i veldig god stand. Ledningsnett og hjerne følger med Har også en løs katalysator liggende som du kan få med. Du skal få den for 4000kr ved hurtig avgjørelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 318is motoren har 140 hester. 320 ghar 150. og 318is er ikke noe uvanlig motor i norge! kryr av de bilene der hatt 3 selv. men så lenge motoren er i fin stand . så var det ikke noe Upris! lykketil med salget! mange som er på jakt etter is maskin, så burde gå fort dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 318is motoren har 140 hester. 320 ghar 150.og 318is er ikke noe uvanlig motor i norge! kryr av de bilene der hatt 3 selv. men så lenge motoren er i fin stand . så var det ikke noe Upris! lykketil med salget! mange som er på jakt etter is maskin, så burde gå fort dette De tallene er fra E36.På E30 er det vel ca 136hk i 318is og litt mindre i 320i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Jeg byr 4500 for motoren dersom den beviselig ikke er stjålet eller på annet vis ulovlig tilskaffet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 Som Gaute er inne på og som jeg også har skrevet så et dette en E30 motor og ikke E36 motor. Vet at E36 318is ikke er no sjelden kost. Jeg kan desverre ikke legge frem no bevis på at den er lovlig tilskaffet, men jeg kjøpte den på lovlig vis av en kar i Nord-Trøndelag som tok den ut av en av sine biler. Har bud på 4500kr nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Jeg byr 4500 for motoren dersom den beviselig ikke er stjålet eller på annet vis ulovlig tilskaffet. Må man legge frem bevis for at delene man bruker ikke er stjært i rally? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 Ikke start no diskusjon om stjelte deler i min salgsannonse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reedline Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Ikke start no diskusjon om stjelte deler i min salgsannonse. helt enig... hvor holder du til?? det er med girkasse å plugg and play i e30 min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 Motoren står i Trondheim. Er ikke med girkasse, men 318girkassa di går rett på. Er samme girkasse på 316, 318 og 318is. mulig 320 også. Luftmengdemåler, coiler, hjerne og det meste som trengs følger med Har katalysator også, men mulig det må sveises litt for å få den til å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 Tar ut motoren idag nå så da er den bare å hente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soltvedt Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Jeg har en 316 e30. Så lurte jeg på om jeg kan bare sette 318is motoren rett i? Passer alt som ledningsnett/ hjerne overens med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Den passer rett i hvis du har m40 motor i din bil fra før. Det eneste du må tenke på da er å lage et fint feste til coilene;) bare å handle, 318is er en rå motor!!! vi vil ha flere isbiler:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 Hei Jeg er ingen E30 ekspert, men har forstått det som at det er bare å hive rett nedi ja Alt skal passe over. Ser familiebanebil over her svarer det samme så stoler på at han har full peiling Er bare å handle Eneste er at du må bruke bunnpanna fra motoren din nå da jeg har satt på en E36 bunnpanne for å få den nedi e36'n min. Har desverre ikke E30 bunnpanna lenger, men de passer rett over Da får du også tatt en titt på motoren innvendig i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå