Mons1 Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Etter at manualkassen var "tom" for olje så fylte jeg opp med normal ATF ihht til en oljekatalog på Mekk. Jeg føler at dette ikke er riktig olje og vil nå bytte igjen. Jeg har spurt et verksted og de sier at det skal stå en etikett på kassa som forteller hvilken olje. På min kasse er det ingen etikett og mener å ha hørt at den ikke skal ha ATF. Hvilken olje skal den ha? 1990mod BMW 525i 24vent. Hva med diffen? Hva slags olje skal diffen ha? Det er en helt std diff.
Mons1 Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Skrevet Januar 2, 2008 Forresten! Hva med å sette opp en olje-type-oversikt her på Bimmes? Det er jo allerede ei liste med olje-mengde. RS Etter at manualkassen var "tom" for olje så fylte jeg opp med normal ATF ihht til en oljekatalog på Mekk.Jeg føler at dette ikke er riktig olje og vil nå bytte igjen. Jeg har spurt et verksted og de sier at det skal stå en etikett på kassa som forteller hvilken olje. På min kasse er det ingen etikett og mener å ha hørt at den ikke skal ha ATF. Hvilken olje skal den ha? 1990mod BMW 525i 24vent. Hva med diffen? Hva slags olje skal diffen ha? Det er en helt std diff.
Steffan C Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Sitat fra Castrol Norge sin smøretabell . BMW 5-Serien 525i (1990-1991) Motor Kapasitet 4,25 liter Filterkapasitet 0,25 liter Brukstype: Normal EDGE Sport 0W-40 EDGE 5W-30 Magnatec 5W-40 C3 Differensial, bak, selvsperrende Kapasitet 1,7 liter Brukstype: Normal SAF-XJ 75W-140 Differensial, bak Kapasitet 1,7 liter Brukstype: Normal SAF-XJ 75W-140 SAF-XO 75W-90 Overføring, automat 4/1 Kapasitet 3 liter Brukstype: Normal Transmax Z ATF TQ DIII Overføring, manuell 5/1 Kapasitet 1,25 liter Brukstype: Normal SMX-S 75W-85 Syntrax Universal EP 80W Hydraulikksystem, servostyring/nivåregulering Brukstype: Normal Contact Castrol Technical Department Hydraulisk bremse-/clutch-system Brukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 12 måneder Response DOT 4 Servostyring Kapasitet 1,2 liter Brukstype: Normal Transmax Z ATF TQ DIII Kjølesystem Kapasitet 10,5 liter Brukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 24 måneder Antifreeze SF Antifreeze NF Antifreeze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå