Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å begynne med;

Har en e36 Coupe med sportsinteriør.

Vaieren inni passasjerstolen har røket! Dvs: setet kan ikke vippes fram så bakpassasjer kan komme inn. (Det er snakk om den spaken som er på siden av seteryggen). Kunne prøvd å fikle litt, men er redd for å skade skinnet, så jeg spør først.

Har vært inne på gsbildeler, men jeg er usikker på hvilke deler jeg trenger!

Hvordan komme til, og hvordan fikse problmet? Hvor mye må jeg demontere?

På forhånd takk!

Skrevet

Ta ut setet, legg det på ryggen og dra i hendelen, da ser man om vaieren har hoppet av. På e30 trenger man ikke ta ut setet heller, ikke alt som er nyere som er enklere :?

Skrevet

Jepp.. Hadde ikke tolmodighet nok til å vente, så jeg dro ut setet, og kikka på saken:D

Vaieren var RØKET, den hadde dessverre ikke hoppet av... Må ta av den rygg-plastikken for å komme til problemet. Dette gjøres ved å ta av nakkestøtten, og dra av de hendlene på siden. Selve hendlene dras rett av (forsiktig) mens den plastikken/dekslet rundt hendlene poppes av. Det ligger to skruer nederst på "rygg-plastikken", men jeg klarte å komme til problemet uten å skru av disse. Da er man inne i selve sete-ryggen, og det er mulig å se hvordan vaieren er festet inne i "ryggen".

Tok av vaieren og fant ut at det måtte en bestiling til dvs rep. var ikke mulig. Var usikker på hvilken vaier jeg trengte på gsbildeler.no pga dårlig bilde/forklaring, på Mekonomen hadde den ikke, så det ble en bestilling hos den lokale BMW forhandelen. (hadde ikke på lager. pris: ca 80 NOK)

Regner med å ha setet klart til mandagen:D vurdere nesten å lage en DIY på dette her:D

Iriterende problem som er enklet å løse!

Uansett, takk for svar gutta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...