Gå til innhold

EU-kontroll og avgasser !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da kom jeg IKKE gjennom nåløyet !!!!!!!

Co verdien ble for høy, og han mente jeg hadde oljelekksaje på begge demperne fremme, snakka med BMW verkstedet her i byen og de skulle jo ha 5-6 tusen for å bytte dempere !

Kjørte på alkylatbensin (miljøbensin) for å prøve å bedre CO men kom ikke gjennom, så nå har jeg 3 uker på å få ordna disse tingene samtidig som man ikke har penger til å få gjort alt dette orginalt og på verksted, noen gode forslag ?

Skrevet

Kjøp uriginale dempere, så har du sikkert en du kjenner som kan hjelpe deg/gjøre jobben.

Og muligens kjøpe brukt lambda, eventuelt biltema lambda.

Ikke noe å ligge våken for det der..

Skrevet

hvorfor bytte lambda regulerer den noe på CO ? er den bare å skru av å bytte da?

er det som er problemet , har ikke noen jeg kjenner som kan hjelpe meg, må på verksted desverre.

og jo blir liggende ligg våken pga dette :-)

Skrevet

Om lamdasonden er gåen vil du merke et stort bensinforbruk. Jeg vil tippe på at dette er kat'n som ikke er der,for at du får høy "CO verdi"

Grensa er 0.5 på tomgang og 0.3 på ca 2500 rpm,og verksteder som tar CO gjør dette på varm motor,ellers blir det feil verdier.

OG vil ikke anbefale en brukt eller Biltema sine lamdasonder.

Skrevet

Min 540 med kompressor er fjernet kat å erstattet med rør. Den gjekk gjennom på eu kontroll men avgass og støy var helt i grenseland.

Hvis lambda'en er gåen ville det gi et veldi høyt utslag på målingene.

Skrevet

jeg bare skjærte opp katen of gjærna innholdet , også sveisa vi sammen igjen.

skal prøve å sette i nye plugger og ny lambda før etterkontrollenå se om det hjelper.

men først bytte dempere fremme siden han sier det er oljelekkasje på dem , grrrrr.

Går det ikke an å lappe dempere da ?? hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...