Øyvind F Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Hei! Eg har byttet ut den bakerste(stoore) lyddemperen med en mindre og tøffere lyddemper. Blei fornøyd med den nye lyden, men problemet er at den bråker veldig masse. Det eg da tenker å gjøre, er å bytte ut katalysatoren med en lyddemper. Spm 1) Under bilen min er det 3 "klumper, er det den i midten som er katalysatoren? Spm 2) Demper katalysatoren noe lyd, eller demper en liten lyddemper meir? Evt. andre alternativer for at den skal bråke mindre?? Håper på seriøse svar!
hagenisse Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Alternativet er å sette på den orginale potta igjen. Orginalt bråker de jo lite.
Champ Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Jeg tok ut katta på min E36, merka at lyden forandra seg litt, ble mere markant lyd på bilen.
opt Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Får å si det enkelt, den lyddemperen du har lyst til å erstatte katalysatoren med vil bråke mer. Du finner sikkert en lyddemper som kan redusere støyen noe, men den vil være mer restriktiv og større enn en katalysator. Enkleste er å kjøpe en "ordentlig" bakpotte av typen org, Supersprint, Eisenmann e.l. Du kan også sette på m3 bakpotte, det vil gi meget pen lyd. Ja, det er den i midten som er kat.
Mexos Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Fjerner du katalysatoren vil bilen forurense mer og du vil ikke gå igjennom eu-kontrollen, bare så du er klar over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå