Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor er det flere versjoner av ALT som har med data å gjøre. Kan de ikke bare lage noe som funker og være fornøyde? Kan ikke med sånne ting jeg så det er sikkert en veldig logisk forklaring, men den har ikke jeg skjønt i hvertfall.

Sikkerhet og funksjon. Husker ikke tallene, men pr x antall koder gjennom skrivingen av et program, er det x antall feil. Disse feilene blir sikkert oppdaget med tiden og programmet oppdatert med ny versjon når feilen er rettet.

Og hacking når der gjelder programmer som opererer på nettet. Nettlesere spesielt.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis noen kan skaffe meg minnebrikker type RAMBUS (RDRAM), så kan vi trolig få mer fart på burken.

Mye av databasetregheten kan trolig skyldes for lite minne, men RAMBUS-minne er dyrt, og kan ikke kjøpes via f.eks. Komplett. Typisk serverminne, og er ikke særlig utbredt lenger.

2 brikker á 512MB hadde nok hjulpet.

Skrevet
Går ofte tregt, tidvis så tregt at jeg ikke har tålmodighet til å bla gjennom de nye trådene.

Enig...

Det er ikke store mengder data som overføres via forumet, så linja har ikke så mye å si. Selv har jeg rask linje, linux og firefox, men går like treigt for det.

Skrevet

Jeg får tak i RDRAM gjennom en leverandør, men er dyrt!

ca 2 høvdinger pr 512 brikke. Finnes kanskje andre som er billigere, men var det jeg fant i farta... :roll:

Av de 4-5 forumene jeg besøker, er dette det desidert tregeste ja.

Samme om jeg bruker explorer, Opera, safari etc..

Skrevet

Hva med en liten donasjon/kronerulling?

Ser prisen på 2x512 er ca 1000kr med frakt på ebay.

Og med nesten 10000 brukere så blir det jo ikke mange kronene på hver det. :D

Skrevet

Noe jeg har lagt merke til er at det ofte tar fryktelig lang tid om bildene i en tråd ikke finnes lengre feks.

Kanskje lettere å endre server plattform fremfor betale 2000 for minne?

Får jo fort både stabile og utprøvde hk og prosessor for den prisen?

Skrevet
Hvis noen kan skaffe meg minnebrikker type RAMBUS (RDRAM), så kan vi trolig få mer fart på burken.

Mye av databasetregheten kan trolig skyldes for lite minne, men RAMBUS-minne er dyrt, og kan ikke kjøpes via f.eks. Komplett. Typisk serverminne, og er ikke særlig utbredt lenger.

2 brikker á 512MB hadde nok hjulpet.

Hva slags server kjører dere dette på?

Er ikke så _fryktelig_ dyrt med dedikert server hos f.eks servetheworld.no

Men så vet jeg ikke hva driftsbudjsettet deres er pr mnd.

Skrevet
Noe jeg har lagt merke til er at det ofte tar fryktelig lang tid om bildene i en tråd ikke finnes lengre feks.

Derfor er det en fordel om folk bruker opplastingsfunksjonen for bilder. Da blir bildene liggende, og de ligger på rask og stabil server/linje. Man kan gjerne bruke URL-opplastingen dersom man skal legge inn bilder fra en treg site.

Hva slags server kjører dere dette på?

Er ikke så _fryktelig_ dyrt med dedikert server hos f.eks servetheworld.no

Men så vet jeg ikke hva driftsbudjsettet deres er pr mnd.

Dual P4 Xeon 1.7Ghz, med 1GB RAMBUS og SCSI-disker.

Vet ikke hvor stor forskjellen er opp til de der Xeon 3040 1.86ghz dual core greiene Servetheworld har. Er jo ikke store forskjellen i hz ihvertfall.

Skrevet

I Ghz er det ikke store forskjellen, men i alle andre bauer og kanter har utviklingen gått fremover. Ghz racet enda på 3 siden å øke hastigheten mer den veien førte til alt for mye varme og problemene det gir. Ikke helt lett å avkjøle 150 watt på en liten kvadratcm på en human måte.

Så istedet har minnebrikkene blitt raskere, mere internminne på selve prosessoren og raskere kommunikasjon mellom de ulike delene på HK cashe på prosessor. Nå blir det jo bare flere og flere prosessorkjerner så en kan gjøre mye ulikt på samme tid.

Ingen her som jobber i en databutikk som kan annbefale et best value for money system?

Evt scsi kort, pci kort, disker osv kan du jo bruke videre.

Få skifta HK, prosessor slik at du kan få flere GB minne til den rambus prisen du må ut med nå. 4000 for minimum var jo lettere voldsomt.

Bedre å bruke de 4000 på et nytt HK.

En måte å få inn mer penger på er jo å være strengere med halvseriøse firma som bruker forumet for å få inn penger. Mange salgstråder fra firma her som "sniker".

Google tekstreklamer er jo greie og ikke i veien heller sånn egentlig.

• 2 weeks later...
Skrevet

FujitsuSiemens boksene som Komplett selger er jo bare å anbefale da! Ga vel ca 4000 for en slik en mener jeg. Helt grei ytelse for pengene. OG så støyer den ikke så mye (kjekt for meg som har serveren hjemme)

Skrevet
FujitsuSiemens boksene som Komplett selger er jo bare å anbefale da! Ga vel ca 4000 for en slik en mener jeg. Helt grei ytelse for pengene. OG så støyer den ikke så mye (kjekt for meg som har serveren hjemme)

Den der kan ikke tåle mye....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...