rhagen81 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Problem får ikke strøm på bilen,har nytt batteri, altså starter går ikke rundt engang,dynamo vanlig problem?evnt andre kjente feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Får du straum til andre ting i bilen (lys, stereo etc) ? Sjekka spenningen på nye batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhagen81 Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2008 har lys i bilen på instrumenter og det andre,får ikke startet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 gåen starter da vil jeg tippe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhagen81 Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2008 Har ikke sjekket batteriet enda,men virker som strømmen forsvinner en stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 det som er dumt med automat, du kan ikke rulle den i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Få nokon til å måle spenning på batteriet når du vrir om tenningsnøkkellen. Viss den held seg stabil og fin er det nok startaren din. Viss den går mykje ned, vil eg tippe batteriet er dårleg lada viss det er nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Januar 4, 2008 Share Skrevet Januar 4, 2008 Minner mistenkelig om lite strøm på batteriet og siden det er nytt ville jeg først prøvd å lade det, hvis det fortsatt forsvinner strøm, prøve finne ut hvor den blir av. Hadde samme symtomer, men på et gammelt batteri, alt virket bortsett fra at starteren ikke orket å dra rundt, fikk nytt batteri og alt var tilbake til normalen. Prøvd med startkabler? Da får du ihvertfall sjekket om starteren virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Har samme erfaring fra både min tds og 520'n tell brodern. Når du vir om nøkklen blinker/dimmer lyset i bilen ? Typisk tegn på at det er for lite strøm til å dra rundt startmotoren.... Sett på ladding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Feil med nøkkel ? startsperre kjenner ikke igjen nøkkel da slår den ikke inn prøv med en anen nøkkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Dette har jeg vært borti to ganger nå. En gang nå i kuldeperioden og en gang i sommer. Begge gangene virket alt.Lys-radio-kupelys-klim osv.osv. Men startmotor dro i slow motion. Begge gangene har dette kommet etter vask av bil innvendig og dertil spraying av dashbord med vaskemiddel (les Jif) Har batteri med indikator som viser grønt når det er ok , rødt når det må lades,sort når det må byttes. Det indikerte grønt. Tok det likevel ut og satte på lader.Den viste 7 amp. altså nesten fulladet. Putta batteriet på plass og kobla til startbooster , vrei om og motoren fyrte med en gang. Det kan bety som en skriver her , at det er noe kødd med startsperra og at el.feilen ble aktivert av fukt fra interiørvaskinga, samt at batteriutkoblinga nullstilte e.feilen. Det med å bytte nøkkel har ikke jeg prøvd , men skal ha det i minne hvis det skjer igjen. Vel...dette var min erfaing med fenomenet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rhagen81 Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2008 hei!takker for svar,testet batteri og fant cellefeil på det nye batteriet,har nå byttet å bilen fungerer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå