Gå til innhold

e39 starter ikke

rhagen81
 Share

Anbefalte innlegg

Minner mistenkelig om lite strøm på batteriet og siden det er nytt ville jeg først prøvd å lade det, hvis det fortsatt forsvinner strøm, prøve finne ut hvor den blir av. Hadde samme symtomer, men på et gammelt batteri, alt virket bortsett fra at starteren ikke orket å dra rundt, fikk nytt batteri og alt var tilbake til normalen. Prøvd med startkabler? Da får du ihvertfall sjekket om starteren virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg vært borti to ganger nå. En gang nå i kuldeperioden og en gang i sommer.

Begge gangene virket alt.Lys-radio-kupelys-klim osv.osv. Men startmotor dro i slow motion.

Begge gangene har dette kommet etter vask av bil innvendig og dertil spraying av dashbord med vaskemiddel (les Jif)

Har batteri med indikator som viser grønt når det er ok , rødt når det må lades,sort når det må byttes.

Det indikerte grønt. Tok det likevel ut og satte på lader.Den viste 7 amp. altså nesten fulladet.

Putta batteriet på plass og kobla til startbooster , vrei om og motoren fyrte med en gang.

Det kan bety som en skriver her , at det er noe kødd med startsperra og at el.feilen ble aktivert av fukt fra interiørvaskinga, samt at batteriutkoblinga nullstilte e.feilen.

Det med å bytte nøkkel har ikke jeg prøvd , men skal ha det i minne hvis det skjer igjen.

Vel...dette var min erfaing med fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...