Johnny Bravo Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Blir litt slik som når lønninga kommer. Du ser på brutto'n og gliser, men det er netto'n som teller selv om man skulle ønske det var brutto'n... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2008 Mener det skal bli 460-490 rwd. Er jo rwd som gjelder, Blir meget bra dette Skal du kjøre med original innmat + org topp-pakning på motor? Ja, blir bare å lade 0.55 kg, så da holder nok det meste. For se hva jeg gjør til vinteren. Da kan jeg sette inn smidd innmat og lade mere. Men tror nok det holder lenge med 450++ rwd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Mener det skal bli 460-490 rwd. Er jo rwd som gjelder, Blir meget bra dette Skal du kjøre med original innmat + org topp-pakning på motor? Ja, blir bare å lade 0.55 kg, så da holder nok det meste. For se hva jeg gjør til vinteren. Da kan jeg sette inn smidd innmat og lade mere. Men tror nok det holder lenge med 450++ rwd. Ok skjønner, trodde du måtte lade mer for å nå de tallene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Dette blir Rått yngve, blir kjekt å se noen sikkelige biler i driftingen og på bane, begynner å bli litt smålei alle japsene, som f.eks 200 S13, S14 etc. Kor mye hk blir det i motor? er 550hk innen rekkevidde eller heter kittet 550hk og leverer 500hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Dette blir Rått yngve, blir kjekt å se noen sikkelige biler i driftingen og på bane, begynner å bli litt smålei alle japsene, som f.eks 200 S13, S14 etc.Kor mye hk blir det i motor? er 550hk innen rekkevidde eller heter kittet 550hk og leverer 500hk? 550 i motor blir jo ca. 470 gamp på hjula.. sånn grovt regna. Så det skulle jo stemme bra med 550. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 De kaller settet CRF 550, for det at det skal gi ca 550 i motor hk. Er 15% driv verkstap på M3, sies det. Da blir det 467,5 ca på hjula. Men en del spiller inn som eksos, pumper og hvordan motoren er ellers. For håpe jeg har en kjempe god motor, for jeg har ikke katter, ikke AC pumpe og ikke mye brems i bakre botte heller. Skal fortelle dere i kveld, når jeg har fått tlf, hve det ble. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 Mener det skal bli 460-490 rwd. Er jo rwd som gjelder, Blir meget bra dette Skal du kjøre med original innmat + org topp-pakning på motor? Ja, blir bare å lade 0.55 kg, så da holder nok det meste. For se hva jeg gjør til vinteren. Da kan jeg sette inn smidd innmat og lade mere. Men tror nok det holder lenge med 450++ rwd. Ok skjønner, trodde du måtte lade mer for å nå de tallene Er jo 343 hk org i M3 Euro verson, den jeg har sier de at ska gi 333 hk. Jeg har byttet til euro gren rør, ikke katter og ny bak potte med lite motstand. Så har vel kansje 350 hk nå. Da blir det 200 hk til, for å få ca 550 hk i motor da. 200 hk til med 0.55 kg i trykk høres vel ikke så rart ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Dette er hva jeg kaller et interessant prosjekt. Som du er inne på så er det kun eksosanlegg og software i DME som skiller US og Euro-versjonen, mekanisk sett er de like. Hjulhk er det som til syvende og sist teller - "Pub-hk" er det ikke mye hjelp i.. Er spent på å se hvordan effektkurven din blir,legg gjerne ut grafen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 Forskjellen i HK på Euro og US kommer delvis av katter, og delvis av regnemetoden de bruker. De bruker SAE, vi bruker DIN. 343 DIN=338 SAE forskjell fra 333=5 333 SAE=338 DIN forskjell fra 343=5 Ser man bort ifra regnemåten, er det kun 5 reelle hester i forskjell (på papiret), i.e. katter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 Forskjellen i HK på Euro og US kommer delvis av katter, og delvis av regnemetoden de bruker.De bruker SAE, vi bruker DIN. 343 DIN=338 SAE forskjell=5 333 SAE=338 DIN forskjell=5 Ser man bort ifra regnemåten, er det kun 5 reelle hester i forskjell, i.e. katter. Helt sant det, de gutta på ESS sa at det skiller kun 3-4 hk i bremse benken, fra Usa til Euro moddel. Jeg har jo laget en cutstom utgave av min, så for vi håpe at det blir noen ekstra hk, ut av det. Vet at de i disse tider, driver de å kjører bilen i benken. Venter spent på tlf fra dem nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuned Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 dæsken å grom den ble når den kom ned på hjula igjen syntes farge valget ble veldig bra. Venter spent på bremse papirer nå eller yngve? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 dæsken å grom den ble når den kom ned på hjula igjen syntes farge valget ble veldig bra. Venter spent på bremse papirer nå eller yngve? Ja, venter på tlf at alt er godt supert og at det er den sprekeste M3 med CRF 550 sett de noen gang har bremset, he he. Får nok papirene med i morgen, da skal jeg legge dem pent ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrexX Skrevet Mars 19, 2008 Share Skrevet Mars 19, 2008 har ikke ord... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2008 ESS gutta ringte sent i går kveld, de hadde byttet plugger, coiler, bensin pumpe men fikk litt lite bensin fremdeless. Skulle bytte bensin filter og trykk regulator i dag, så håpet de at bensin problemet var løst. Bremsa fine 450 hk på hjula nå, men de var ikke fornøyd med det nei. Ellers var alt som det skulle være. Blir nok å hente bilen på fredag, håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Til tross for alle timene du har lagt inn i bilen; Det må være bra morro å levere inn en 340hk bil, å hente den 200hk sprekere uten å løfte en finger! Haha.. Jeg liker å bygge selv, men ser VELDIG godt gleden i et turn-key konsept Bremsepapirene må legges ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå