Gå til innhold

En epoke i livet mitt er over, E46 M3 er solgt. Hjelp...

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sluttresultatet på bilen til jaydee er helt rått!

men fyfaen og folie er dyrt da!

hørte på det her i tønsberg området! ene stedet skulle ha ca 25k totalt og de andre skulle ha 30k+ moms! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for alle timene du har lagt inn i bilen; Det må være bra morro å levere inn en 340hk bil, å hente den 200hk sprekere uten å løfte en finger! Haha..

Jeg liker å bygge selv, men ser VELDIG godt gleden i et turn-key konsept :)

Bremsepapirene må legges ut ja :)

Turn-key konsept?? Var med å monterte hele komp kittet, så jeg fikk en innsikt på hvordan det er byggd opp. Så min mekanikker og jeg, har litt greie på ting, om der skjer noe når enn er på bane feks. Er den første som har fått lov til det det borte. :D Bør ikke være der nå de bremser, mapper og gjør ting som jeg overhodet ikke har greie på. 8)

Bra du gjorde det tror jeg.. Fikk bare inntrykk av at du satte igjen bilen å dro :)

Men det må være gøy å hente bilen igjen for de som gjør det slik!

Hvordan fungerer disse sentrifugal kompressorene når de blir så store? Blir det "turbolag", eller lynrask respons?

Eneste jeg har vært borti presse, er å ha bygd et skru presse kit på en A6 2.8 Q, å den hadde iallefall ikke Lag` :) Dog litt skuffende at den ikke hadde fullt trykk ifra bunn, men den ble da bra for dèt :) (bremserulla viste økning på ca 100hk på uåpnet motor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrupresse er seff det beste med tanke på lag, men siden M3 har en del hk org, så har du det fra bunn. En sånn setrefugal presse virker som turbo, så litt lag blir det, men i tillegg får du da også den turbo drag følesen. :D Hadde 385 rwd på Nissan med lite lag, så får jeg nå ca 450+ rwd, og sikkert noe av det samme lagget, tror jeg blir meget bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrupresse er seff det beste med tanke på lag, men siden M3 har en del hk org, så har du det fra bunn. En sånn setrefugal presse virker som turbo, så litt lag blir det, men i tillegg får du da også den turbo drag følesen. :D Hadde 385 rwd på Nissan med lite lag, så får jeg nå ca 450+ rwd, og sikkert noe av det samme lagget, tror jeg blir meget bra. :D

Ja jeg har forstått det slik at det er litt lag`.. Men så mye som med turbo tror jeg definitivt ikke det er, siden "eksos siden" er direkte drevet av reima :)

Hadde virkelig kunnet tenkt meg en tur i den bilen etterpå, for å få en opplevelse av kompressor i forhold til gromme turbo motorer..

Men jeg får bygge no sånt selv neste gang, om jeg klarer å styre meg unna turbo igjen ;) (er på 5-600hk turbo byggings atter igjen selv nå hehe..)

Overaskende for min del at de ikke bruker skrupresse, men da må en vel ha ny innmat pga det syke momentet en får på lave turtall..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålesund-Gjønnkjøping. Hvor langt er det??

Ålesund- Svinesund: Avstand:674.1 km Tid:9 t 27 min

Svinesund- JÖNKÖPING: Avstånd: 323.2 km. Restid: ca 3:02 timmar

8)

Ikke akkuratt rettborti gata liksom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...