Skallesei Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Da tenkte jeg skulle legge ut litt bilder og info om bilen min jeg også. Ikke akkurat noe stort prosjekt, men litt småpjask skal da byttes og modifiseres. Bilen kom fra Tyskland i jula 2007 og får Norske skilt mandag 7.januar 2008. Bilen er en BMW 530dat med litt av hvert av utstyr: Alcantara sportsinteriør. Komplett M-Pakke. M-Sportsratt. Nivåregulering. Glasstakluke. PDC foran og bak. Xenon. Regnsensor. Klimaautomatik. 16:9 Proff Navi / Kjørecomputer Shadowline. Antrasitt taktrekk. Jeg har allerede rukket å bestilt/kjøpt en haug med deler: Eksosanlegg 4 stusser. kr 5 819 M5 Speil kr 4 625 Carbon DTM leppe catkiller kr 2 500 Coilovers kr 8 613 List, bakfanger kr 375 Luftfilter kr 1 089 Lyktesenkere kr 725 Sorte nyrer kr 725 Diffusor, Carbon kr 2 990 M-Håndbrekkhåndtak kr 650 M-Pedalsett kr 988 M-Mattesett kr 613 M-Girkule kr 950 5'er Nøkkelring kr 213 BMW-Tøfler til Lillejenta kr 267 Webasto-kit kr 4 600 Chipping kr 6 000 DICE iPod kit kr 1 200 Lakkering speil/lyktesenkere kr 1 500 Blaupunkt THA 475 PnP kr 2 500 Ledninger THA 475 PnP kr 500 Hertz HSC 130 kr 2 300 Hettz HCX 130 kr 1 300 Lyddemping kr 2 000 SUM: ca 50.000,- Til sommeren må jeg også ha nye sko på bilen. Har ikke bestemt meg for hvilke felger jeg skal ha enda, men de skal være 9 og 10x19" tenker jeg. Har nå lagt på 225/45-17" Yokohama piggdekk på M-felgene. Når det gjelder stereoen i bilen skal jeg sette inn en Blaupunkt THA 475 sammen med nye høyttalere i hele bilen. I tillegg til dette skal jeg ha inn 2 stk Hertz HX300 subber og ei Hertz HP1D monoblokk som jeg har liggende. Har også liggende 3stk 1,5 Fharads kondensatorer og et brutalt bilstereobatteri på 40kg. Bilder av herligheten:
Ivanrogov Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Det var litt av en drømme-handleliste Ser ut som du har mye kose-arbeid forran deg! Ellers så ser jo bilen allerede veldig bra ut. Men blir nok bedre...
m-blå Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Disse bilene med m-pakke ser jo bra ut originale, så det blir nok meget bra når du er ferdig. Ser du skriver list bakfanger...hvilken list er det? Karbon diffuser bak...nå ble jeg nysjerrig... den må du ta ett bilde av og legge ut. Så ikke noe på handlelista de av spoiler på bakluka. Legger ved ett bilde av min 530dat m-sport 03.mod. med denne spoileren. Er original BMW del og passer meget bra. Felgene er RH X-rad 8,5 og 9,5X19".
Skallesei Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 Den lista det er snakk om, er den ene sorte plastlista som ligger rundt hjørnet på fangeren. Den med PDC sensorer i. Den er litt oppripet. En diffusor er den sorte "plastdingsen" som er montert i bakfangeren med hull til eksosanlegget og evt hengerfeste. Her ser du bilde av carbon diffusoren min som har plass til 2 eksoshaler på begge sider: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33925.jpg Når det gjelder spoiler på bakluka så vet jeg ikk helt altså... Det kan se ut som at den spoileren du har der er ganske pen ja. Ser den koster 2.500,- hos GS. Kan vel like så godt kaste en slik på lasset også når jeg først er igang.. Lurer litt på de X-rad felgene i samme dimensjonene selv da de er jævla pene. Men "problemet" er at der så vanlige. Jeg har lyst på noe litt utenom det vanlige, men som også er kult/fett/tøft/pent osv... Meget pen bil forresten!
m-blå Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Med Bwm-klubben rabatt får du takspoileren for 2200kr. hos Bmw. Bare ett lite tips. Jeg bestilte selv min hos koed og med toll,frakt osv. ble prisen akkurat det samme som hos Bmw.
Skallesei Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 Får den nok for den prisen hos GS også når du ser på lengden på handlelista mi. Blir noen høvdinger i rabatt til sammen. Kommer den grunnet, klar til å bades i maling, eller må den grunnes og full pakke? Skal lakke speila og øyelokka så det er like greit å kjøpe spoileren samtidig. PS: Jeg synes bilen din skulle vært et par cm lavere foran og bak..
m-blå Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Aner ikke om spoileren var grunna. Leverte bare hele pakken til bavaria uten og åpne den først, da de skulle lakke panseret mitt. Er nok ikke aktuelt og senke noe foran nei. Den er lav nok originalt. Blir brukt som familiebil og med alle fartsdempere som er rundt her, hadde det blitt for dumt. Kjører på tur en del med kone og tre unger pluss oppakning så den skal være original. Forresten glimrende med aut. nivåregulering
Skallesei Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 ja det virker fint asså? Den blir ikke lavere bak selv om du laster opp unger og stash?
marius paulsen Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 hvor finner du 4 rørs eksos som passer på bil med m-fanger bak til kr 5 819 ???
CS Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Hvor mye mått du ut med for bilen? Er på utskikk etter noe liggnende selv. Hvis du har lyst til å røpe prisen... Send gjerne PM
Skallesei Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 Marius: Hos GS Bildeler! http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 1&type=new Du må enten skjære ut av originaldiffusoren din, kjøpe M5 diffusor eller kjøpe en slik som jeg i Carbon. Koster 3.000,- hos GS. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33925.jpg
Skallesei Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 369.000,- inkl. 3års garanti og 225/45-17" piggdekk på M-felgene. Den har forøvrig gått 98.000 i skrivende stund. Den har hatt kun 1 eier i Tyskland og gått som firmabil der.
T.R.Melum Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Gratulerer med en meget pen e39! Hvor får man tak i disse BMW-tøfflene??
Skallesei Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 Takk for det! Og igjen... GS Bildeler... http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33376.jpg
m-blå Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Nivåreguleringen er glimrende ja. Hvis en laster opp bilen bak, ser en at den siger litt ned. Vri om nøkkel og du hører kompressoren jobbe og bilen er oppe igjen på samme høyde. Var meget glad for dette i sommer da jeg med full bil i tyskland i god fart på autobahn traff noe som vel kan kalles "telehiv". Er sikkert på at uten nivåregulering der, hadde jeg vel røska rent under bilen. Vil en senke litt bak, er det bare til og justere på følerne til nivåreg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå