Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan disse bilene fungerer oppmot hverandre? Har lyst på 4x4 som virkelig trekker på 4x4 og ikke 80% forhjula.

Bare lufter litt greier her for å høre hva dere andre har og si..?

Skrevet

Jeg ville ha gått for en Celica faktisk. Tror nok at firhjulstrekksystemet er mere optimalt enn på IX'en... Celica CS er jo faktisk en "rallybil" :lol:

Skrevet

raskest på vålerbana i helga var 325ix touring,og dekkene var absolutt ikke noe å skryte av.

Skal sies at det var audi rs2 der,som ikke virket helt orginal.

Skrevet

Har en ix selv og er veldig fornøyd, den har 63% bak og diffbrems og hvis snøen ikke er for høy, tar den seg bedre frem enn min gamle patrol og det sier litt (begge på testvinnende vinterdekk)

Skrevet
Jeg ville ha gått for en Celica faktisk. Tror nok at firhjulstrekksystemet er mere optimalt enn på IX'en... Celica CS er jo faktisk en "rallybil" :lol:

Hva slags 4x4 system har denne cs`n?

Skrevet
Har en ix selv og er veldig fornøyd, den har 63% bak og diffbrems og hvis snøen ikke er for høy, tar den seg bedre frem enn min gamle patrol og det sier litt (begge på testvinnende vinterdekk)

Helt enig, suveren til å ta seg frem.

I tillegg kan man sladde litt :D

Men det er vel 67% bak og 33% foran, eller er jeg misinformert?

Diffbremsen er i tillegg av viskosetypen som gjør at den bremser mer etterhvert som du spinner.

Skrevet

Skjønner meg ikke helt på dette systemet til ix. Har en 325ix selv men 4+4 systemet funker jo kun ved full sving og mye gass (piruetter) når jeg retter opp går den tilbake til bakhjulstrekk. Og den er som en bakhjulstrekker på veien og leke med.. Åssen funker dette a??

Skrevet

Jeg har aldri prøvd 325iX, bare 525iX, men desverre aldri på noe spesielt krevende underlag. Celica GT4 har jeg derimot prøvd på isbane, og det er nok eneste gangen jeg har likt å kjøre toyota. Du verden hvor fin balanse det var i det firehjulstrekket! Kunne kjøre sidelengs gjennom absolutt hele isbanen om man ville det :D

Skrevet

Jeg har mer sansen for CS. Det jeg ikke vet noe om er holdbarheten/vedlikeholdskostnader...

Spørs jo litt hvor mye penger man vil bruke, CS ligger sikkert på det dobbelte av en E30 325iX i pris...

Skrevet
Skjønner meg ikke helt på dette systemet til ix. Har en 325ix selv men 4+4 systemet funker jo kun ved full sving og mye gass (piruetter) når jeg retter opp går den tilbake til bakhjulstrekk. Og den er som en bakhjulstrekker på veien og leke med.. Åssen funker dette a??

Høres merkelig ut, skal være konstant drift på alle 4. Det som gjør at den går å leke med er jo at det dobbelt så mye trekk på bakhjula som forhjula. Hvis du ikke merker stor forskjell i forhold til din andre e30 må det være et eller annet feil. Jeg testa min på tørr og litt ujevn is her om dagen, spant nesten ikke i 1. gir og da dro jeg omtrent ut giret. Har nye piggdekk, men likevel. Med en ren bakhjulstrekker hadde jeg rukket å spinne ut 2. giret på samme strekning.

  • 1 month later...
Skrevet

Har selv kjørt både IX og CS, å CS spiser nok IX til frokost i de fleste sammenhenger..

Desverre for bmw entusiaster med riskoker hat, men sånn er iallefall mitt inntrykk :)

At CS er en skrangle bil som alle andre japanske biler, er jo et uunngåelig faktum hehe, men den er slettes ikke så ille..

  • 1 month later...
Skrevet

Sjekket litt om denne cs`en den var jo faktisk litt rå 190-220 turbo hp etter som hvilken generasjon det var, viskose senterdiff og thorsen bakdiff, sikkert et greit oppsett.

Skrevet

CS en er 208hp i den ble lagd i 5000eksempler i fra 1991-1992 rundt der tror jeg. Så du tenker nok på den orginale Gt-4? Cs har noen små forskjeller på understell og intercooler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...