Dag Thomas Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Har denne a8n som blir testet her quattro system? Torsen? Jeg kjørte audi a4 1.8 tq i mange år. Denne hadde rimelig bra fremkommlighet kontra feks. volvo xc70 som fadern kjører. Eneste var at den var lav under noe som gjorde at den festet seg til tider.
ReBell Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Nu som det er så fint vintervær her i oslo kan man dra ut og teste biler med 4x4. Var ute og testet en 2005 Audi A6 2,7 TDI Quattro og la merke til at denne bilen egentlig ikke var spesielt god på krevende føre. Når den slet med å komme seg frem (mens jeg rygget oppover vel å merke) begynte den å spinne på bakhjulet, mens forhjulet stod helt stille når det var åpenbart at det var forhjulene som hadde best grip (Bakhjulene stod i løs snø) Er det veldig stor forskjell på de forskjellige systemene? Er xDrive bedre enn Quattro, eller kanskje Mercedes-Benz sitt 4matic er bedre? Kom over denne filmen på youtube som var relativt overraskende. (Subaru Legacy Outback vs Volvo V70 Cross Country) Hadde vært interessant å høre deres erfaringer. Gjerne i i forhold til andre merker da det på meg virker som de fleste her inne ikke har 4x4 på BMW'ene. Når det gjelder filmen Outback vs XC70 så kan vel ingen bli så veldig overrasket. Subaru har jo ALLTID vært gode på AWD, og den beste på dette området. At Volvo ikke ble bedre enn Subaru i denne testen kom ikke som noen overraskelse overhodet.
snurresprett Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 men at de ikke ble bedre er jo en ting, men de kom seg jo ikke opp bakken med volvoen:p
Saltkjelen Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Jeg syns Volvoen er kjempefin på skikkelig vinterføre jeg. Jeg var ute å lekte meg med en 06/07 Volvo V70 2.4TDi AWD. Skikkelig morsom bil med 185hk og 400Nm. Drar godt, men støyer og knirker alt for mye. Uansett - når man deaktiverer firhjulstrekksystemet er bilen kjempelett å leke med. Med systemet aktivert er det klin umulig. Var ikke sjangs i hel... å få sladd med bilen var klin umulig da den automatisk bremset opp når det ble for mye for den.. Morsomt og genialt!
325ixturbo Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 her er en jeg fant på volvo forumet, det var vist noe feil med denne volvon
Azeton Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Bruker Volvo det her Haldex systemet som noen av audiene også bruker? tror jeg leste et sted om at man kunne chippe systemet så man fikk det mer optimalt?
325ixturbo Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 http://forum.volvoforum.no/viewtopic.ph ... ght=haldex det står litt her
Gunnar Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Freelander har jeg ikke fått testet med motor. Den jeg har kjørt har en 1,8liter på +30hk, og er knapt istand til å flytte bilen over 100 Men jeg vil anta at 4WD egenskapene deres er i øvre sjikt. Jeg har ikke kjørt 1.8 bensin, men vår Freelander med chippa 2-liters turbodiesel er meget bra på fremkommelighet. Har enda aldri klart å sette meg fast med den (bank i bordet), men har måttet tyne clutchen i overkant noen ganger. Hadde den hatt lavgir tror jeg det er seriøst få biler som hadde klart å hamle opp med den. Eventuelt så er den også meget bra med diesel og automat, siden den da kan slure på kassen. Her er en helt ny Freelander 2 som klatrer litt: Ellers har jeg sett for mange dumme videoer av Volvo AWDer til å ta det systemet seriøst. hmhaga på Impreza-forumet la blant annet ut en video av foreldrene sin AWD som han prøvde å komme opp til huset sitt med, for å kjøre flyttelass. Måtte gi opp selv uten henger, på en litt bratt grusvei. Stod bare og spant på et hjul foran. AWD my ass...
Thomaz Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Trodde faktisk quattro systemet til Audi var mye bedre enn det.. Var jo nesten latterlig hvor stor forskjellen var.. Ser jo ikke ut som Audien hadde quattro engang.. Suzuki å har bra firhjulsystem.. Mamma hadde Suzuki Baleno før å det var som å kjøre på tør asfalt på isen.. Var en bakke jeg nesten ikke kom opp med e30`en, prøvde å få Suzukien til å slippe i samme bakken.. Men den ville rett og slett ikke slippe.. Mitsubishi Patrol etc har å veldig bra 4x4 system.. En kompis av meg har det å den kommer opp/fram steder man nesten ikke skulle tro en bil kom fram.. Ang Celica gt4 fikk jeg desverre aldri prøvd på vinterføre før jeg solgte den.. Hadde hatt morro å prøvd den på vinterføre.. Tror den fungerer veldig bra da den er byggd opp som rally bil (ihvertfall Carloz Saints utgaven)
Azeton Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=8935&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=haldexdet står litt her Ser at de nyere Volvo systemene har bruker haldex. er ikke dette elektronisk på en måte som man kan omprogrammere?
325ixturbo Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 det er jeg ikke helt sikker på, men skulle tru det gikk ann ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå