Richie85 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Folkens, jeg har bestilt meg Eisenmann eksos på bilen med sound-rohr.. så kom jeg til å tenke på EU min til høsten... hvordan går det med utslippskravene når jeg fjerner mellompotta til det røret? Kan selvfølgelig sette det orginiale på igjen før test, men dog...? noen som har prøvd og vet?
Richie85 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 så flott! Takk for info Geir Anders! Da stoler jeg på deg
shv Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Jeg fjernet ALT av potter bakenfor eksosmanifold og det gikk igjennom på EU kontrollen. Kattene sitter på manifolden (ihvertfall på 328) og så lenge man ikke tukler med dem skal det gå greit!
morteym Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Har hatt eu-kontroll to ganger på et litt "tvilsomt" sted, begge gangene har gubben satt måleren i høyre røret. Vet ikke om det har noe å si, men har gått igjennom med eisenmann med soundrør uten problem. Hvilken lydstyrke valgte du på potta?
Richie85 Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 Jeg fjernet ALT av potter bakenfor eksosmanifold og det gikk igjennom på EU kontrollen. Kattene sitter på manifolden (ihvertfall på 328) og så lenge man ikke tukler med dem skal det gå greit! å så bra! Nei, manifolden skal få lov til å bli der enn så lenge.. hehe.. Er ikke der jeg vil gjøre noe foreløpig, holder med eksosen etter kat.. Takk for tips SHV, du hadde vel Race eksosen også du?
Richie85 Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 Har hatt eu-kontroll to ganger på et litt "tvilsomt" sted, begge gangene har gubben satt måleren i høyre røret. Vet ikke om det har noe å si, men har gått igjennom med eisenmann med soundrør uten problem.Hvilken lydstyrke valgte du på potta? har valgt vanlig, eller "sport" som dem kaller det.. er litt utålmodig av meg, så å vente så lenge som jeg ventet sist det fristet ikke.. og de hadde sport på lager så.. men med sound-rohr, så blir vel ikke lyden så halvgal tenker jeg.. har også sånn KN 57i kit eller hvordan det kalles og det burde vel hjelpe der også så.. da blir det nok såpass at fruen ikke merker så altfor mye til det når hun kjører.. hehe..
shv Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Jeg fjernet ALT av potter bakenfor eksosmanifold og det gikk igjennom på EU kontrollen. Kattene sitter på manifolden (ihvertfall på 328) og så lenge man ikke tukler med dem skal det gå greit! å så bra! Nei, manifolden skal få lov til å bli der enn så lenge.. hehe.. Er ikke der jeg vil gjøre noe foreløpig, holder med eksosen etter kat.. Takk for tips SHV, du hadde vel Race eksosen også du? Hadde race ja!
Inline six Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Etter lenge å planlagt å kjøpe en billig effektpotte har jeg nå ombestemt meg til å gå for eisenmann bakpotte til 328`n. Også vurderer jeg soundrohr i tillegg. Men lurer på om det kansje blir sånn ubehagelig dyp romlelyd inne i bilen som man får hodepine av etter 10 min. kjøring? Erfaringer fra dere som har dette på m52 e46??
Richie85 Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Skrevet Januar 12, 2008 Etter lenge å planlagt å kjøpe en billig effektpotte har jeg nå ombestemt meg til å gå for eisenmann bakpotte til 328`n. Også vurderer jeg soundrohr i tillegg. Men lurer på om det kansje blir sånn ubehagelig dyp romlelyd inne i bilen som man får hodepine av etter 10 min. kjøring? Erfaringer fra dere som har dette på m52 e46?? Jeg hadde en E46 328 før som jeg kjøpte kun bakpotte til av typen Eisenmann 2x70mm. Ble ikke noe lyd inne i bilen, hørte den knapt.. Etter litt innkjøringsfase hjalp lyden noe, men ikke mye å "skryte" av.. fikk montert et åpent luftfilter på bilen og da hjalp det en del.. Denne gangen har jeg bestilt samme potta, men med sound-rohr i tillegg for å få mer lyd.. Jeg er ikke opptatt av bråkete, harry lyd.. men synes faktisk den hadde så lite lyd uten sound-rohr at jeg har tenkt til å prøve med denne gangen
Inline six Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Takk for svaret Da blir det soundrohr i tillegg til potta
shv Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 E46 er ganske godt isolert, så det skal litt til at den blir direkte støyete inne. Soundrør og sportpotte er ikke over the top. Hadde det når jeg var på rudskogen, og såg en film a kjøringen i etterkant. Hørte ikke en lyd av bilen min ift de andre bilene, bråkete gamle E30 f.eks.
Jonner'n Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 hmm.. hvordan fungerer sånne sound rør egentlig?? prøvde noen hjemmesveisa strake rør (vanlig eksos rør)etter kat pluss eisenmannpotte bakerst, og det blei helt jævlig hos meg iallefall.. har bilen hos svendsen eksos nå, for å slenge på ei mellompotte. blei sånn buldre/harry lyd inni bilen...
shv Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Soundrør er bare et strakt åpent rør som erstatter midtpotta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå