Steven Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Jeg har en 1986 modell 325i som er kjørt 195 000. Original motor. Det som er problemet er at jeg syns jeg må chinne alt for lenge før den starter. Har aldri vært borti dette før. Men lurer på om det er noen der ute som har peiling på hva dette kan være? Blir ikke mye bedre om motoren er sånn passe varm heller. Har ikke hatt bilen så lenge så vet ikke om problemet har vært der lenge. Takker for svar! Mvh Poppi
Riefarn Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Hadde samme på min 320.. ble myye bedre da jeg byttet fordelerlokk og rotor...
Steven Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Ok, har også lest at det å skifte bensinfilter kan gjøre susen. Noen som kan bekrefte det?
Fliid Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Ja. Men ville heller satset på tenningsdelen, kan være alt fra rotor, fordelerlokk, pluggledninger og plugger. Plugger er vel det mest nærliggende og bytte. Vet du ikke når bensinfilter va byttet sist så er det jo lurt spør du meg og bytte dette i samme slenge, så vet du ivartfall hvor gammelt dette er ved eventuelle feil som kan komme ettervært.
Steven Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Jeg vet at pluggene er byttet nylig. Så da kan jeg prøve å bytte bensinfilter. Har også en nabo som hadde fordeler og rotor liggende. Så da kan jeg prøve det. Ledningene kan vell sjekkes ved å måle spenningen over hver av dem, eller?
Fliid Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Legge plugg mot gods og kinne, for så og se om det er ordentlig gnist er nå en fin måte og skjekke på. Måle spenningen ville jeg ikke prøvd på, går nok mer enn 12V der. Men du kan måle de (Måle ohm (motstand) ikke spenningen) , men skjekker du gnist med pluggene og det ser OK ut, da ser jeg ikke noen grunn til og måle kablene. Forøvrig skurrer det og med rotor og fordelerlokk da, for pluggene er nå sist i rekken innen "tenningsystemet"
Allez Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 har samme problem på min, men det er bare av og til, når motoren er halvarm. har sikftet fordeler lokk, rotor, pluggledninger, og plugger og bensinfilter. men det har ikke hjulpet
Yngvejos Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Jeg vet at pluggene er byttet nylig. Så da kan jeg prøve å bytte bensinfilter. Har også en nabo som hadde fordeler og rotor liggende. Så da kan jeg prøve det. Ledningene kan vell sjekkes ved å måle spenningen over hver av dem, eller? Ledningene kan du ohme og megge. Da får du sjekke både om den er hel, og om det er overslag i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå